Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Сря 27 фев 2008 13:31


Li4o написа:Колеги, нека проявим малко уважение към ентусиазма на колегата - просто е решил да опита - няма лошо, пък и подготвя теста качествено и с мерак... ;)


То уважение има от 8 страници насам...все пак повечето го мислим за луд само на ум mhihi mhihi mhihi mhihi

Аз имам известни съмнения, че този "проект" ще завърши с пожар.




Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 27 фев 2008 15:30


Kingpin написа:
То уважение има от 8 страници насам...все пак повечето го мислим за луд само на ум mhihi mhihi mhihi mhihi

Аз имам известни съмнения, че този "проект" ще завърши с пожар.


А и колко "мнения" по въпроса има също в тези 8 страници...

Лелееее, представям си ако резултата е под 5 - 7 % (колкото се оказа че е ефекта от спортен филтър) какъв смех за моя сметка ще падне :lol:
Нищо, малко остана до еднозначният отговор. Само дето нямам 80 излишни лева за ДИНО-то баш сега...
Ако Ицо от ХЕЕД чете тези редове - Ице, дай да измислим нещо така че хем да дадем еднозначни резултати от цялата работа, хем да не дръпвам и аз хептен назад?
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 27 фев 2008 15:38


залагам една каса бира на отрицателен резултат :P и вентилатора няма да изкара дълго свиркай си важното е да има бира :)


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Сря 27 фев 2008 15:40


Физически няма начин да увеличиш мощноста на колата си по този начин бе човек, разбери го!!! Ефекта от спортен филтър е 5-7% при кои коли??? Тва къде си го чел ако не е тайна????? :lol: :lol: :lol: :lol: Начи на 150 коня кола (примерно АБФ) слагаме един спортен филтър и той моментално става 160,5 коня, а??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Бате спри да се излагаш моля ти се...похвално е, че си се потрудил, но каузата ти е загубена още преди да започнеш. :wink:

Обясни ти се, че тоя вентилатор не може да създаде НАЛЯГАНЕ (сгъстен (богат на кислород) въздух), още повече че мене ме съмнява дори да ти осигури нужния дебит при високи скорости!! После идва момента, че двигателя смуче точно толкова въздух колкото му е необходим! Вкарвайки му повече въздух (щото ти реално няма да му вкараш сгъстен въздух, а ПОВЕЧЕ въздух) има потенциална вероятност да скапеш нещо!! :wink:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 27 фев 2008 15:43


няма да скапе нищо щото компира си регулира.... ама можеше да постигне много по голям резултат ако просто беше махнал таралежа и полирал колекторите и се заиграл с начина по който влиза въздух в двигателя :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 27 фев 2008 16:05


Kingpin написа:Физически няма начин да увеличиш мощноста на колата си по този начин бе човек, разбери го!!! Ефекта от спортен филтър е 5-7% при кои коли??? ......


Ето при тези например...
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... ht=#919131

И какво прави спортният фиртър? - намалява съпротивлението на смукателният тракт. Но двигателят продължава да генерира разреждане.
Какво се опитвам аз? - да НАМАЛЯ това разреждане, а при определени условия - да постигна НУЛЕВО разреждане, при повече късмет - съвсем леко (100-150 Паскала) подаване на ЛЕКО СГЪСТЕН въздух.
Май не си изчел (или си забравил.. :wink: ) каква цел съм си поставил с това упражнение (не НАДДУВ, а улеснено пълнене при нормално каране :idea: )
Спрете да мислите че гоня турбо налягания, уморих се да го повтарям, байгън!
Ако някой може да помогне с дино тестовете - да удари едно рамо, ако не - здраве! стигнах до тук, от любопитство и спортна злоба ще направя и ДИНО някой ден
Поздрави!

Корекция на "повечето въздух" след забележката на Вайзъра.. :lol:

Последна промяна от dimitarpetrov на Сря 27 фев 2008 17:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Сря 27 фев 2008 16:21


Има голяма разлика в ефекта на спортен филтър при карбуратор, пълна инжекция и турбо кола :idea: Чел съм са Кобри в САЩ с ебати карбораторите и 5цифрена кубатура дето само от спортните филтри вдигат по 50-60+ коня :!: :idea: :wink: Така че нещата са доста относителни!! :wink:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 27 фев 2008 16:28


Кингпине да беше видял темата за спортния филтър и тестовете от диното на хеед-ауто преди да се изказваш неподготвен и да се излагаш..
човека го е доказал.. няма какво да спорим
практически е неуспоримо

+ това с тоя вентилатор да си прецакаш мотора няма как да стане освен ако случайно някоя част от пластмасовото вентилаторче не отиде където не трябва .. но пак ме съмнява

иначе това за "повечето" въздух а не "сгъстения" е адската глупост :lol: запушвал ли си с ръка тръбата от която смуче въздух да видиш каква прахосмукачка е двигателя ;) и искаш да ми кажеш че това вентилаторче дето сигурно не може да завърти въздуха в рака на сървърите ми ще може да даде толкова "повече" въздух че да направи нещо на мотора.. а и както тйан каза.. компа сам си го регулира ако случайно влезе повечко въздух ;)

според мен няма да има достатъчно сила този вентилатор да вкара толкова въздух колкото може да вкара един обикновен въздуховод примерно на мястото на фара ти (примерно казвам да не ме погнете "ама как ще карам така градско ти си луд" и нещо от типа)

а + това кингпине.. като обедниш сместа (на турбо кола) какво става.. повече въздух по малко гориво нали така ? и някой мотори (като мр2 примерно на един приятел със сток електрониката с по голяма турбина и доволно надута на около +0,4 бар-а отгоре) си държат здраво.. а това вентилаторче ще му ебе майката ? :lol: глупости говорите

иначе за това което прави колегата
на него му е напълно ясно че няма да направи нищо но само заради труда които е положил да направи този тест трябва да изразите малко уважение.. щото половината семкари не са си виждали валовете пък камо ли да направят нещо такова..

успех бате ако има някакъв ефект ще се радвам
ако ли не ... не се отказвай винаги има надежда :lol: колкото и грубо да звучи :D


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 27 фев 2008 16:44


Kingpin написа:Има голяма разлика в ефекта на спортен филтър при карбуратор, пълна инжекция и турбо кола.....


Ееех, Кингпине....
А моното какво е? - най-грубо - електрически карбуратор, няма дебитомер, само ТПС който казва къде е дросела и компа пуска съответната тунджа (класическия карб разчита на закон на Бернули и тръби Вентури за това нещо), 1 - 2 темп. датчика заместват смукача и коригират сместта за малко икономичност а при постоянни обороти в натоварен режим се вкарва и корекция от ламбда контрола за екологичност и икономия. и толкоз. А, и предварението на запалването се бута от компа, а не е с центробежен регулатор и вакуум.(това при мономотроника)

Вайзъре, в по-предните постове съм постнал инфо за "вентилаторчето" - над 6 м3 в минута и макс. налягане от 270 Паскала. Тоя дебит моя мотор го постига при над 6800 об/мин - нали се сещаш че едва ли ще дигна такива обороти при нормално каране.. :lol:

Последна промяна от dimitarpetrov на Сря 27 фев 2008 16:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Сря 27 фев 2008 16:50


Визоре прочети си мнението, прочети моето и очаквам извинение след това. Мерси :wink:

Успех в проекта!!!

Извинявам се на професорите и тунинг-величията, че взех отношение в тази тема, заслужаваща Нобелова награда. Разбира се за пореден път не съм прав. Повече нямам какво да кажа :stumm


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 27 фев 2008 18:03


1 bar = 100 kPa (килопаскала)
=>
1 kPa = 0.01 bar
=> 270 Pa = 0.0027 bar
=> нЕма сми. :roll:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 27 фев 2008 18:18


Kingpin написа:Вкарвайки му повече въздух (щото ти реално няма да му вкараш сгъстен въздух, а ПОВЕЧЕ въздух) има потенциална вероятност да скапеш нещо!! :wink:


кингпине няма какво да ти се извинявам :) изразявам мнение.. не се извинявам на никого ако е грешно :) както и твоето според мен е грешно и за това си казах моето ;)

а колегата dimitarpetrov не написах мнението заради твоя сгъстен въздух а заради "повечето въздух" на кингпина с "потенциалната вероятност да скапеш нещо" ;)

тея кавички ми писнаха деба :)

дидо е най-прав в случая не си заслужава съмнява ме че ще го отрази
даже си мисля че вентилатора в хеед-ауто който е пред диното ще вкара повече вуздух от тая пикня :lol:


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Сря 27 фев 2008 18:28


това което аз усещам като ефект от цялата галимация е двигателя да смуче въздух все едно няма филтър и тръбата за входящия въздух е на решетката.....

Това са моите очаквания....


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 27 фев 2008 18:56


Дидо, така е, но по-добре +0.0027 отколкото -0.002 например (приток, вместо разреждане)
Боби, това ще е просто върха като ефект - ако постигна Air Jam ефект при скорости до 120 км/ч със сток система, а набивам вЕтър като при над 200 с "фуния" на капака... Еееех, мечтии... :lol:
Вайзъре, де да знам, изчисленията показват че "пикнята" требе да стане, поне до към 3500-4000 оборота, предвид стесненията и загубите, ама без сериозен тест само си чешем езиците, даже ми се струва че някои го приемат твърде лично, и в случая не визирам себе си :D
Само да се опарича и да ида при Ицо, ще си каже машината сичко...


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Сря 27 фев 2008 19:34


Бацеее ти може да не си виден тунингист както повечето тук ама ...
Като първоначална идея е ОК. Дано сметките ти се окажат вярни!!!!
Като цяло аз имам съмнения относно ефективността на тази проект но има нещо много вярно в последния ти пост "МАШИНКАТА ЩЕ СИ КАЖЕ ВСИЧКО" Евала за тази мисъл!!!!!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта