Спадане на мощност при метановия инж. в сравнение с бензина
Спадане на мощност при метановия инж. в сравнение с бензина
Здравейте колеги, аз имам Венто 2.0 115к.с. и тъй като 11.5 градско не ме кефи, реших да сложа метанова уредба и по-точно метанов инжекцион. Някои може ли да каже в % колко спада мощността при газовия инжекцион на тази кубатура? И няма ли някакъв чип, който се слага допълнително за да по възвърне мощността на колата?
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Слага се ТАП - тайм адванс процесор, който коригира предварението на колата. При работа на метан с подаване на газ задава предварително зададено предварение на двигателя и така се компенсира част от загубената динамика в сравнение с бензина. Определено ще се усети загуба в мощност, но според някои това се дължи основно на допълнителния товар с който натоварваш колата - метановата бутилка. Най-точно може да ти каже човек който е замервал колата си преди и след интервенцията на Дино стенд, но едва ли някой в Бг го е правил 

При работа на газ метана влиза в цилиндъра в газообразно състояние т.е в цилиндъра постъпва по-малко въздух.
При работа на бензин, бензина се впръсква в течно състояние и след това се изпарява. Следствието е по-голямо количество въздух при работа на бензин. Когато колата ти работи на метан винаги ще е с понижена мощност.
При работа на бензин, бензина се впръсква в течно състояние и след това се изпарява. Следствието е по-голямо количество въздух при работа на бензин. Когато колата ти работи на метан винаги ще е с понижена мощност.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
GOLF@ написа:При работа на газ метана влиза в цилиндъра в газообразно състояние т.е в цилиндъра постъпва по-малко въздух.
При работа на бензин, бензина се впръсква в течно състояние и след това се изпарява. Следствието е по-голямо количество въздух при работа на бензин. Когато колата ти работи на метан винаги ще е с понижена мощност.
Golf@ : А колега ти кво казааааа



Ivo_ : Ъм... при сложен метанов инжекцион да се слага ТАП?!? - че то си има обикновено вграден дори в по-простичките...

bonkov : Процентът е относителен... че ще усещаш колата "по-спъната" - ще я усещаш


-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
solenoid написа:The_Machine написа:Ivo_ : Ъм... при сложен метанов инжекцион да се слага ТАП?!? - че то си има обикновено вграден дори в по-простичките...
Абе и аз така си мислех, но не било така. Не можело да има различни газови компютри за различните марки и модели двигатели. Колегатa qnis3 поне твърди така.
Да и си прав че няма. Поне аз до сега не съм виждал.


Последна промяна от qnis3 на Пет 29 фев 2008 13:23, променено общо 1 път.
The_Machine написа:GOLF@ написа:При работа на газ метана влиза в цилиндъра в газообразно състояние т.е в цилиндъра постъпва по-малко въздух.
При работа на бензин, бензина се впръсква в течно състояние и след това се изпарява. Следствието е по-голямо количество въздух при работа на бензин. Когато колата ти работи на метан винаги ще е с понижена мощност.
Golf@ : А колега ти кво казааааа![]()
да си чувал за стехеометрични смеси?!?
![]()
Не можеш да си представиш как става това


Бензин и дизел влизат в течно състояние в цилиндъра и след това се изпаряват. Метана влиза в газообразно състояние. Обема на един флуид в течно състояние е по-малък от същия в газообразно състояние за една и съща маса. При еднакъв обем на цилиндъра може да се всмуче определено количество въздух + газ (бензин). Едното е течно другото е газообразно. Течното оставя повече място за въздуха, а газообразното "краде" от обема на въздуха. Следствието е, че при работа на бензин може да се подаде по голямо количество гориво, поради по-голямото количество въздух в цилиндъра. При двата случая мотора работи с λ=1.
Сега ти ми отговори, кога ще ти върви колата по-добре? Когато има повече гориво или когато е по-малко.
(Преди да ми пишеш отново, сравни например 1,8 и 1,8 турбо. Същия принцип, турбото работи с повече въздух и λ=1 и се замисли кое върви повече)


- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
bonkov написа:Добре де кажете, все пак щом ми се спъва колата , защо да не си сложа и просто обикновена метанова уредба която е и по-евтина. След това дето се изписа, почвам да клоня към газовия инжекцион, при които въпросното спъване почти не се усеща, нали, а харченето няма да е главоломно много.
С 60 литрова бутилка няма да минаваш много

С метановия инжекцион няма да се усеща толкова спъването, а и ще харчи по-малко

Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък

The_Machine написа:bonkov написа:Добре де кажете, все пак щом ми се спъва колата , защо да не си сложа и просто обикновена метанова уредба която е и по-евтина. След това дето се изписа, почвам да клоня към газовия инжекцион, при които въпросното спъване почти не се усеща, нали, а харченето няма да е главоломно много.
С 60 литрова бутилка няма да минаваш много
С метановия инжекцион няма да се усеща толкова спъването, а и ще харчи по-малко
Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък
Мерси! Но това което казваш не ми говори нищо конкретно, няма ли евентуално някаква що-годе универсална таблица или формула, която да изчисли с колко пада мощността с метановия инжекцион. От нещата които се изписаха ми стана ясно ЗАЩО пада, но заглавието на темата беше в друга насока.

[/quote]
Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък
[/quote]
Мисля, че е точно обратното. Данни от една немска книга: Метан=50[MJ/Kg], Втечнена газ=45,84[MJ/Kg], Бензин=42[MJ/Kg], Дизел=42,8[MJ/Kg], Най-калоричен е водорода=120[MJ/Kg].
Ако някой химик не е съгласен моля да ме поправи.
Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък

Мисля, че е точно обратното. Данни от една немска книга: Метан=50[MJ/Kg], Втечнена газ=45,84[MJ/Kg], Бензин=42[MJ/Kg], Дизел=42,8[MJ/Kg], Най-калоричен е водорода=120[MJ/Kg].
Ако някой химик не е съгласен моля да ме поправи.

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
GOLF@ написа:The_Machine написа:Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък
Мисля, че е точно обратното. Данни от една немска книга: Метан=50[MJ/Kg], Втечнена газ=45,84[MJ/Kg], Бензин=42[MJ/Kg], Дизел=42,8[MJ/Kg], Най-калоричен е водорода=120[MJ/Kg].
Ако някой химик не е съгласен моля да ме поправи.
Хе-хе, ама знаеш ли в какъв обем се побира 1 кг метан - около 10 литра при 200 БАРА!!! - и като го свалиш метана до атмосферно налягане сещай се 1кг какъв обем ще заеме

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
По принцип се измерват в КГ. на стихометрията 1кг.горива срещо Хкг. въздух. Ето тук спорихме с един колега *заедно с един човек от вашия форум който беше прав* и съм качил някоя снимка. А 1кг. метан се сабира в 7л.
http://www.mcu-bg.com/mcu_site/viewtopi ... ed916a8cc1
http://www.mcu-bg.com/mcu_site/viewtopi ... ed916a8cc1
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта