Спадане на мощност при метановия инж. в сравнение с бензина

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
bonkov
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Спадане на мощност при метановия инж. в сравнение с бензина

Мнениеот bonkov » Чет 28 фев 2008 1:12


Здравейте колеги, аз имам Венто 2.0 115к.с. и тъй като 11.5 градско не ме кефи, реших да сложа метанова уредба и по-точно метанов инжекцион. Някои може ли да каже в % колко спада мощността при газовия инжекцион на тази кубатура? И няма ли някакъв чип, който се слага допълнително за да по възвърне мощността на колата?




Ivo_
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Мнениеот Ivo_ » Чет 28 фев 2008 9:11


Слага се ТАП - тайм адванс процесор, който коригира предварението на колата. При работа на метан с подаване на газ задава предварително зададено предварение на двигателя и така се компенсира част от загубената динамика в сравнение с бензина. Определено ще се усети загуба в мощност, но според някои това се дължи основно на допълнителния товар с който натоварваш колата - метановата бутилка. Най-точно може да ти каже човек който е замервал колата си преди и след интервенцията на Дино стенд, но едва ли някой в Бг го е правил :lol:


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Чет 28 фев 2008 13:50


При работа на газ метана влиза в цилиндъра в газообразно състояние т.е в цилиндъра постъпва по-малко въздух.
При работа на бензин, бензина се впръсква в течно състояние и след това се изпарява. Следствието е по-голямо количество въздух при работа на бензин. Когато колата ти работи на метан винаги ще е с понижена мощност.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 28 фев 2008 22:34


GOLF@ написа:При работа на газ метана влиза в цилиндъра в газообразно състояние т.е в цилиндъра постъпва по-малко въздух.
При работа на бензин, бензина се впръсква в течно състояние и след това се изпарява. Следствието е по-голямо количество въздух при работа на бензин. Когато колата ти работи на метан винаги ще е с понижена мощност.


Golf@ : А колега ти кво казааааа :roll: :shock да си чувал за стехеометрични смеси?!? :lol:

Ivo_ : Ъм... при сложен метанов инжекцион да се слага ТАП?!? - че то си има обикновено вграден дори в по-простичките... :)

bonkov : Процентът е относителен... че ще усещаш колата "по-спъната" - ще я усещаш :) , колко точно - няма да разбереш преди да сложиш инжекциона :) - определено няма да стане бегачка, но пък ще се возиш много евтино, нали?


solenoid
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот solenoid » Чет 28 фев 2008 22:58


The_Machine написа:Ivo_ : Ъм... при сложен метанов инжекцион да се слага ТАП?!? - че то си има обикновено вграден дори в по-простичките... :)


Абе и аз така си мислех, но не било така. Не можело да има различни газови компютри за различните марки и модели двигатели. Колегатa qnis3 поне твърди така.


bonkov
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bonkov » Чет 28 фев 2008 23:16


Добре тогава, щом така и така ще си чувствам колата "по-спъната", защо да не си сложа обикновена метанова уредба, която всички знаем, че е по-евтина от метановия инж.? И другото което се сетих - 60литрова бутилка, при моята кубатура и нормално каране колко км ще мина градско?


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 29 фев 2008 8:00


solenoid написа:
The_Machine написа:Ivo_ : Ъм... при сложен метанов инжекцион да се слага ТАП?!? - че то си има обикновено вграден дори в по-простичките... :)


Абе и аз така си мислех, но не било така. Не можело да има различни газови компютри за различните марки и модели двигатели. Колегатa qnis3 поне твърди така.

Да и си прав че няма. Поне аз до сега не съм виждал. :D И по същия начин ми отговорига нямолко човека които се занимават с проектиране на тези инжекций. Във Фобуса са имали подобна идея но са се обедили че не става и са я изоставили. *това поледното го знам от единя собственик на фирмата* :D

Последна промяна от qnis3 на Пет 29 фев 2008 13:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Пет 29 фев 2008 10:41


The_Machine написа:
GOLF@ написа:При работа на газ метана влиза в цилиндъра в газообразно състояние т.е в цилиндъра постъпва по-малко въздух.
При работа на бензин, бензина се впръсква в течно състояние и след това се изпарява. Следствието е по-голямо количество въздух при работа на бензин. Когато колата ти работи на метан винаги ще е с понижена мощност.


Golf@ : А колега ти кво казааааа :roll: :shock да си чувал за стехеометрични смеси?!? :lol:



Не можеш да си представиш как става това :) , но е така ;)

Бензин и дизел влизат в течно състояние в цилиндъра и след това се изпаряват. Метана влиза в газообразно състояние. Обема на един флуид в течно състояние е по-малък от същия в газообразно състояние за една и съща маса. При еднакъв обем на цилиндъра може да се всмуче определено количество въздух + газ (бензин). Едното е течно другото е газообразно. Течното оставя повече място за въздуха, а газообразното "краде" от обема на въздуха. Следствието е, че при работа на бензин може да се подаде по голямо количество гориво, поради по-голямото количество въздух в цилиндъра. При двата случая мотора работи с λ=1.
Сега ти ми отговори, кога ще ти върви колата по-добре? Когато има повече гориво или когато е по-малко.
(Преди да ми пишеш отново, сравни например 1,8 и 1,8 турбо. Същия принцип, турбото работи с повече въздух и λ=1 и се замисли кое върви повече) ;) :D


bonkov
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bonkov » Пет 29 фев 2008 16:39


Добре де кажете, все пак щом ми се спъва колата , защо да не си сложа и просто обикновена метанова уредба която е и по-евтина. След това дето се изписа, почвам да клоня към газовия инжекцион, при които въпросното спъване почти не се усеща, нали, а харченето няма да е главоломно много.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 29 фев 2008 20:02


bonkov написа:Добре де кажете, все пак щом ми се спъва колата , защо да не си сложа и просто обикновена метанова уредба която е и по-евтина. След това дето се изписа, почвам да клоня към газовия инжекцион, при които въпросното спъване почти не се усеща, нали, а харченето няма да е главоломно много.


С 60 литрова бутилка няма да минаваш много :)
С метановия инжекцион няма да се усеща толкова спъването, а и ще харчи по-малко :)

Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък :)


bonkov
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bonkov » Съб 01 мар 2008 1:41


The_Machine написа:
bonkov написа:Добре де кажете, все пак щом ми се спъва колата , защо да не си сложа и просто обикновена метанова уредба която е и по-евтина. След това дето се изписа, почвам да клоня към газовия инжекцион, при които въпросното спъване почти не се усеща, нали, а харченето няма да е главоломно много.


С 60 литрова бутилка няма да минаваш много :)
С метановия инжекцион няма да се усеща толкова спъването, а и ще харчи по-малко :)

Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък :)


Мерси! Но това което казваш не ми говори нищо конкретно, няма ли евентуално някаква що-годе универсална таблица или формула, която да изчисли с колко пада мощността с метановия инжекцион. От нещата които се изписаха ми стана ясно ЗАЩО пада, но заглавието на темата беше в друга насока. :)


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Съб 01 мар 2008 15:00


[/quote]
Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък :)[/quote]

Мисля, че е точно обратното. Данни от една немска книга: Метан=50[MJ/Kg], Втечнена газ=45,84[MJ/Kg], Бензин=42[MJ/Kg], Дизел=42,8[MJ/Kg], Най-калоричен е водорода=120[MJ/Kg].
Ако някой химик не е съгласен моля да ме поправи. :)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 01 мар 2008 16:09


GOLF@ написа:
The_Machine написа:Golf@ : тук се намесва един фактор, наречен калоричност за единица обем, който при газообразните горива е по-нисък :)


Мисля, че е точно обратното. Данни от една немска книга: Метан=50[MJ/Kg], Втечнена газ=45,84[MJ/Kg], Бензин=42[MJ/Kg], Дизел=42,8[MJ/Kg], Най-калоричен е водорода=120[MJ/Kg].
Ако някой химик не е съгласен моля да ме поправи. :)


Хе-хе, ама знаеш ли в какъв обем се побира 1 кг метан - около 10 литра при 200 БАРА!!! - и като го свалиш метана до атмосферно налягане сещай се 1кг какъв обем ще заеме :)


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Съб 01 мар 2008 17:32


По принцип се измерват в КГ. на стихометрията 1кг.горива срещо Хкг. въздух. Ето тук спорихме с един колега *заедно с един човек от вашия форум който беше прав* и съм качил някоя снимка. А 1кг. метан се сабира в 7л.

http://www.mcu-bg.com/mcu_site/viewtopi ... ed916a8cc1


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Съб 01 мар 2008 20:15


Нещо не разбрах за литри и барове...
И двата вида гориво се смесват с въздуха при еднакво налягане в цилиндъра. Мерните единици, които съм посочил са за килограм. При сравнението на 1кг метан и 1кг бензин резултата е, че двете горива имат различна калоричност.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта