Ел отопление на купето при студен двигател

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Пет 01 фев 2008 10:16


stancorotax написа:колеги, аз имах впредвид затопляне на купето и предното стъкло преди да загрее двигателя, не топлене на двигателя...


Тъй като тук вече веднъж споменаха Мерцедес, тогава да допълня още нещо. При по-малките двигатели по ред причини в кутията на парното (там където е топлообменникът за подгряване/охлаждане на въздуха) поставят допълнителен радиатор, но електрически. Мощността му е около 2 кВт.

Ето един линк за такива джаджи (PTC Heater / HEating elements):
http://www.beru.com/english/produkte/heizelemente.php

Тези естествено са с цифрово управление и не се евтини.

Какво може да се направи: да се преработи малко калориферче за 12 волта (има такива за кола на 12 волта) или да се използва някакъв реотан на подходяща плочка с термо бушон за защита...




tzalbg
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 10:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Парно заска

Мнениеот tzalbg » Пет 01 фев 2008 12:53


G3CL_AEE_1.6FI написа:
stancorotax написа:колеги, аз имах впредвид затопляне на купето и предното стъкло преди да загрее двигателя, не топлене на двигателя. Има такова оригинално устройство на пежо 307, 200 лв. Ако си вземеш 4 подгревни свещи и отидеш при стругар, няма да ти излезе повече от 50 лв, остава управлението и якото реле...


И аз точно от това се интерисувам!
Ама тези подгревни свещи (интерисува ме "суха" печка, т.е. доколкото разбирам тя ще харчи бензин и няма да има нищо общо с охлаждането/антифриза) нужни ли са?
Навремето такива "сухи" печки имаше във всички модели на ЗАЗ! - смучеха (с мембранна помпа) бензин от резервоара, имаха си 1 свещ с карбураторче и топлия въздух го хвърляше в купето и беше направо кавказка баня :lol:. Тази печка беше поставена в двигателния отсек и консумацията й беше до 1 литър/час! - абе направо ВРЪХТА!!! :lol:


Парно за ЗАЗ беше идеята ми от преди 5 години даже още имам едно но то е голямо на съвременен автомобил няма каде да се разположи и няма никаква усигуровка спокойно можеш да изгориш.
To e копие на вебасто суха но лошо копие


tzalbg
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 10:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

допълнителен радиатор

Мнениеот tzalbg » Пет 01 фев 2008 12:58


FLAIR написа:
stancorotax написа:колеги, аз имах впредвид затопляне на купето и предното стъкло преди да загрее двигателя, не топлене на двигателя...


Тъй като тук вече веднъж споменаха Мерцедес, тогава да допълня още нещо. При по-малките двигатели по ред причини в кутията на парното (там където е топлообменникът за подгряване/охлаждане на въздуха) поставят допълнителен радиатор, но електрически. Мощността му е около 2 кВт.

Ето един линк за такива джаджи (PTC Heater / HEating elements):
http://www.beru.com/english/produkte/heizelemente.php

Тези естествено са с цифрово управление и не се евтини.

Какво може да се направи: да се преработи малко калориферче за 12 волта (има такива за кола на 12 волта) или да се използва някакъв реотан на подходяща плочка с термо бушон за защита...



Мощноста на генератора на лек автомобил е по малка от 2 кВ не знам дали няма да изгори ако се сложи такъв елемент. Обикновено на алтернаторите е написан тока около 50-60 А умножено по 14V дава около 800W до 1 kW
Може би бусовете на мерседес са с по мощен алтернатор


BoBiT86
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 15:54
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1600
Местоположение: Разград

re

Мнениеот BoBiT86 » Нед 02 мар 2008 3:06


Колеги може да е неуместно,но м исе струва по лесен варианта с калорифер4е за кола.Голямо е около 15 санта и се ръга директно към запалката на 4-5 секунда от пускането му ве4е духа топло а на 10 е горе6то.Оня ден ба6тата си купи за6тото на опела парното му с епрецака не6то.От метро за 20 кинта.Верно сигурно е боклук,абе поразгледах го има едно радиатор4е и дна перка опзад(направо си е со6уар :D ) Има вариант да варти сам оперката за студено и естествено за топло абе за 3-4 мин стопля достату4но колата.Та мислех си дори и за голфеца да взема въпреки 4е има стра6но парно но прави сауна в колата 4ак след 10 - 15 мин работа.А това го прави за нула време и при изгасен двигател дори.Дано съм бил полезен


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Вто 04 мар 2008 8:17


Малко невероятно ми звучи тая сауна за 10-15 мин. ама щом казваш...
Каква е мощноста на това чудо, щото аз една зима пробвах с една духалка 1,6 кW и не можах да стопля колата за толкова време при -10 градуса навън.


BoBiT86
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 15:54
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1600
Местоположение: Разград

re

Мнениеот BoBiT86 » Вто 04 мар 2008 22:18


Трябва да проверя незнам с каква мо6тност е но е слаби4ка и аз това се у4удих 4е об6то взето е боклук а топли задоволява6то,а колко 6те работи 6те си покаже


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

печка от ЗАЗ

Мнениеот shotik » Съб 08 мар 2008 11:31


Печка от ЗАЗ е с разход 0.37 л /ч. по данни на производителя.Преди години имах такава,но на Трабанта не можех да измисля как да я монтирам и я продадох.Неприятното е че трябва да се прави друг ауспух за нея ,иначе пушека излиза под купето и мирише,а и наистина си трябва място защото е по -обемна.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 08 мар 2008 15:38


малко офф : а бе я кажете някой майстор на webasto около Пловдив бе ... на моята баничарка има такава автономна с часовник и програми ...скапа се ( някой педерунгел от съпорта на колата сгънал изходния аспух и завалията от тогава не може да запали , само се пробва 3 пъти и гасне) , бърникаха я няколко човека , ама без далавера .... :x Иначе ви казвам - голяма далавера е : часовника я пуска 15 мин преди да излезна , тя първо си подгрява водата за двигателя , после сама си пуска и вентилаторите в купето ( ако искаш де ) и като слезнеш на - 25 между другите само твоята вече почти няма сняг и скреж по стъклата и ти се блещи .... ама НЪ ! за другата зима ...... ми са мислите ....


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 08 мар 2008 20:35


juve написа:малко офф : а бе я кажете някой майстор на webasto около Пловдив бе ... на моята баничарка има такава автономна с часовник и програми ...скапа се ( някой педерунгел от съпорта на колата сгънал изходния аспух и завалията от тогава не може да запали , само се пробва 3 пъти и гасне) , бърникаха я няколко човека , ама без далавера .... :x Иначе ви казвам - голяма далавера е : часовника я пуска 15 мин преди да излезна , тя първо си подгрява водата за двигателя , после сама си пуска и вентилаторите в купето ( ако искаш де ) и като слезнеш на - 25 между другите само твоята вече почти няма сняг и скреж по стъклата и ти се блещи .... ама НЪ ! за другата зима ...... ми са мислите ....

Бих те разходил до София - е го къде е, за там мисля че имах някакви координати. Да, дори съм напътствал съфорумец - ЦЪК


stoyanz
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:43
Автомобил: Голф 4
Двигател: ATD
Местоположение: София
Контакти:

Re: re

Мнениеот stoyanz » Пон 17 мар 2008 17:38


BoBiT86 написа:Колеги може да е неуместно,но м исе струва по лесен варианта с калорифер4е за кола.Голямо е около 15 санта и се ръга директно към запалката на 4-5 секунда от пускането му ве4е духа топло а на 10 е горе6то.Оня ден ба6тата си купи за6тото на опела парното му с епрецака не6то.От метро за 20 кинта.Верно сигурно е боклук,абе поразгледах го има едно радиатор4е и дна перка опзад(направо си е со6уар :D ) Има вариант да варти сам оперката за студено и естествено за топло абе за 3-4 мин стопля достату4но колата.Та мислех си дори и за голфеца да взема въпреки 4е има стра6но парно но прави сауна в колата 4ак след 10 - 15 мин работа.А това го прави за нула време и при изгасен двигател дори.Дано съм бил полезен


Купих си някаква от Практикер, не знам дали е същата , но е пълен боклук. Повече вдига шум отколкото да върши някаква работа. Започва да подухва топло когато вече и двигателя е загрял, а на загасен двигател е абсурд да затопли нещо.


Потребителски аватар
nikolai_1
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот nikolai_1 » Вто 18 мар 2008 20:18


Добре , а не ли по - добре ако се сложат нагреватели на седалките?Ще стоплят за по-малко време и то там където трябва :D Все пак на шофера гъза му като е на топло... друго не му трябва
Дори и да не харесате идеята ми можете ли да дадете идея как да си направя нагреватели за седалките?


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 18 мар 2008 20:33


nikolai_1 написа:Добре , а не ли по - добре ако се сложат нагреватели на седалките?Ще стоплят за по-малко време и то там където трябва :D Все пак на шофера гъза му като е на топло... друго не му трябва
Дори и да не харесате идеята ми можете ли да дадете идея как да си направя нагреватели за седалките?

Некои се сетихме! :wink:


Потребителски аватар
nikolai_1
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот nikolai_1 » Вто 18 мар 2008 22:09


И...Резултат , или някви идеи да ви се намират :?: :?


Потребителски аватар
g06ko
Мнения: 90
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот g06ko » Сря 19 мар 2008 11:55


В Практикер преди време бях гледал се продават нещо като стелки за седалки но с подгряване.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта