


какво е стъпков мотор и дросел потенцометэр?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 18:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
какво е стъпков мотор и дросел потенцометэр?
стъпков мотор и дросел потенциометър едно и също ли е ?и двете ли вършат ена и съща дейност? ко не работят отразява ли се на разхода ?
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Ето това е стъпков мотор TPS( потенциометър на дроселова клапа)
И ДА ,точно ,едно и също е
.
Малко инфо за функцията му !
Този датчик представлява потенциометър. Механично е свързан със дроселовата клапа, а тя от своя страна със педала на газта посредством жило. На потенцометър са подават 5V а полученияте сигнал се подава на ECU-то. По този начин ECU-то разбира в какво положение се намира дроселовата клапа и колко бързо дросела е достигнал това положение. За какво е нужна тази информация? Например:
- когато дроселовата клапа е отворена до край (WOT) ECU-то сприра да коригира смесообразуването спрямо показанията от ламбда сензора;
- ако за 15 msec. дросела е променил положението си с повече от 30% разлика ECU-то възприема "тактика" на обогатяване за ускоряване. Това имитира ускорителната помпа при карбураторите. (посочените стойности за врeме и процентна разлика в полужението са случайно подбрани!)
- когато се извършва стартиране на двигателя (запалване) ако дроселовата клапа е отворена на повече от 75% ECU-то счита това като възможна ситуация за "удавяне" на двигателя и спира подаването на гориво от инжекторите.
Когато не работи... по добре провери дали работи! Вземи омметър (мултицет), свали датчика и замери на две от клемите му (със три клеми е) съпротивлението му. После върти плавно вътрешната подвижна част - съпротивлението трябва да се променя плавно. Ако на места показаниятa "изчезват" или рязко се променят датчика опредлено е за подмяна.
Така че ,сам си прави изводите дали ще се отрази на разхода на горивото!

И ДА ,точно ,едно и също е

Малко инфо за функцията му !
Този датчик представлява потенциометър. Механично е свързан със дроселовата клапа, а тя от своя страна със педала на газта посредством жило. На потенцометър са подават 5V а полученияте сигнал се подава на ECU-то. По този начин ECU-то разбира в какво положение се намира дроселовата клапа и колко бързо дросела е достигнал това положение. За какво е нужна тази информация? Например:
- когато дроселовата клапа е отворена до край (WOT) ECU-то сприра да коригира смесообразуването спрямо показанията от ламбда сензора;
- ако за 15 msec. дросела е променил положението си с повече от 30% разлика ECU-то възприема "тактика" на обогатяване за ускоряване. Това имитира ускорителната помпа при карбураторите. (посочените стойности за врeме и процентна разлика в полужението са случайно подбрани!)
- когато се извършва стартиране на двигателя (запалване) ако дроселовата клапа е отворена на повече от 75% ECU-то счита това като възможна ситуация за "удавяне" на двигателя и спира подаването на гориво от инжекторите.
Когато не работи... по добре провери дали работи! Вземи омметър (мултицет), свали датчика и замери на две от клемите му (със три клеми е) съпротивлението му. После върти плавно вътрешната подвижна част - съпротивлението трябва да се променя плавно. Ако на места показаниятa "изчезват" или рязко се променят датчика опредлено е за подмяна.
Така че ,сам си прави изводите дали ще се отрази на разхода на горивото!
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
TPS -датчик за позицията на дроселовата клапа.
Отчита колко е отворена дроселовата клапа и дава инфо на компа.Чрез тази стойност ( не е единствена обаче ), казва на инжектора/инжекторите колко м.сек. да стои/ят отворени
Стъпковия мотор бута (дава газ) дроселовата клапа и по-този начин потдържа празния ход и играе ролята на смукач при студения старт.
И двете са на дросела, но TPS-a следи в какво положение е дросела, а step motor-a и казва как да стои, най-просто казано
Отчита колко е отворена дроселовата клапа и дава инфо на компа.Чрез тази стойност ( не е единствена обаче ), казва на инжектора/инжекторите колко м.сек. да стои/ят отворени
Стъпковия мотор бута (дава газ) дроселовата клапа и по-този начин потдържа празния ход и играе ролята на смукач при студения старт.
И двете са на дросела, но TPS-a следи в какво положение е дросела, а step motor-a и казва как да стои, най-просто казано

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: daimen, Google [Bot] и 107 госта