VW Golf 3 1.9TD AAZ, чип?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
justis
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 12:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / София

VW Golf 3 1.9TD AAZ, чип?

Мнениеот justis » Съб 15 мар 2008 10:46


Въпроса ми може и да е глупав но...
Подлежи ли на чипосване AAZ мотор 1.9 TD 75 к.с.?
Ако ДА, то каква разлика ще даде във вървенето, разхода и най-вече в мотора (ще умре ли преждевременно)? И ест. за какви пари си говорим ориентировачно?

П.С. Знам, че ако искам бегачка трябва да си взема бензинка, но това има това карам, пък и не ми се сменя колата, тъкмо я стегнах. :D




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Съб 15 мар 2008 12:39


ако искаш бегачка си вземи тди :wink:

Чип аз абсолютно невъзможно да се сложи на AAZ мотора.

Няма електроника която да управлява мотора, газта е на жило.
Чувал съм че хора слагат куулер на турбопътищата, напъват малко турбината (може да и се вдигне налягането) и се настройва помпата да пуска повече нафтица и УЖ стигала до към 100 коня . Колко ресурси време и нерви ще ти ккоства не ми е ясно. КОлко ще държи мотора след това пак неми е ясно. Но иначе кказано има начин да го подсилиш.

Поздрави


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Съб 15 мар 2008 20:13


Ако с повечето нафта пусне и повече въздух (респективно кислород в единица обем) нищо му няма на двигателя.
В хАмериканските сайтове има доста информация, за това, което искаш да правиш. Ако шпрехаш ингилиски, ще се оправиш.


Потребителски аватар
GTI_16VT
Мнения: 275
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 22:41
Автомобил: 1997 Golf mk3 20 Jahre
Двигател: 300+ whp TDI
Местоположение: Варна

Мнениеот GTI_16VT » Пон 17 мар 2008 21:11


Мисля,че точно тук е мястото да кажа за моя голф.
След като КР-а сдаде багажа,трябваше редовно да се кара колата на майка ми-Голф 3 1.9 ТД,докато ремонтирам моя.Обаче от кон на магаре не ми се качваше и трябваше по някакъв начин да по-засилим тройката.
Стандартно мисля , че надува беше 0.6-0.65 бара и първо го надухме до 0.85 с малко повечко нафта.Разлика естествено имаше,но но магарето още не бе станало пони :D :D
Следващия сетъп и последен беше на 1.1 с още малко нафта+предварение на помпата+малко предварение от разпр.вал.+интерколер
Резултата беше следния.
1.От стандартните 15.1 сек до 100км,колата падна до 9.9-10.1сек/взависимост от старта/ .Времето е измерено с Г-тек.
2.С тази настройка колата беше доста приятна за каране в града,поради много ранното развъртане на турбото и на която скорост дадеш газ на нея изпреварваш.Абе с две думи коренна разлика.
Недостатъка който открих и още доста ме дразни е твърде късата кутия,но и това ще го оправим.
До тук беше положителния ефект на тунинга.
след 13000км обаче турбото каза чао,и перката на топлата част се откъсна.Това го очаквах но не знаех кога щеше да се случи,но.......
Колата вече е с друго турбо Гарет Т2,което видимо е МНОГО по-голямо от старото ККК.След малко преработки на фланците всичко е ОК.
Сега работата е следанта.Преди колата вървеше от 1500 до 3500 оборота,и силни й бяха 1,2 и средата на трета скорост.Сега положението е точно обратно.Колата тръгва да върви от 2800 об.до ........края на оборотомера :D :evil: и 1 и втора са най-слаби поради късите скорости,обаче 3 и 4 :evil: На пета реших да видя как е, но съединитела не издържа.Тези дни ще го сменям и имам един въпрос към по-знаещите.От каква кутия да взема диф за да имам по дълги скорости.Като направя цялата операция ще пусна и клипче за да видите скромните 75 к.с как полудяват :twisted:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 17 мар 2008 22:25


Много се изненадах от тоя пост. Евала. Направо се учудих че на 1.1 е държало цели 13000 км. Аз мислех че повече от 200 км нема да изкара.

То с турбината добре ама как му пускаш достатъчно гориво...все пак си е предкамерен мотор.


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Пон 17 мар 2008 22:43


Brezel написа:Много се изненадах от тоя пост. Евала. Направо се учудих че на 1.1 е държало цели 13000 км. Аз мислех че повече от 200 км нема да изкара.

То с турбината добре ама как му пускаш достатъчно гориво...все пак си е предкамерен мотор.


Ще изкара заради кулера (за двигателя). А ако имаш предвид турбината, зависи от карането и състоянието й преди натягането. Все пак майка му я е карала тая кола, преди да я вземе тоя ламер.

Другото е, че туиква помпата. Тя е механична и има много ресурс.

Мен ме интереува какво става с температурата на двигателя след интервенциите.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 18 мар 2008 0:52


cupofcoffee написа:Другото е, че туиква помпата. Тя е механична и има много ресурс.

Мен ме интереува какво става с температурата на двигателя след интервенциите.


Не съм съгласен че има много ресурс. По точно не ме интересува толкова помпата...става дума за прекамерен мотор при който максималното количество гориво зависи и от самия бренер (предкамерата)

Точно тук идва и предимството на дизелите с директно впръскване при които може много повече гориво да се вкара на работен такт и то както трябва.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 18 мар 2008 1:52


тука има едни отка4алки с ТД мотор сложен на ибиза-мога да ви кажа 4е убиват рибата-блока е ААЗ буталата с биелите са от тди,помпата е от пежо605 2.1тд кулера е от клио ДЦИ100 ,генерацията е на 73мм,за турбината нямам още инфо,кутията също е преправяна ,но върви съвсем спокоино със стоков абф до 180км/4ас
гледах няколко дръпки с наи разли4ни коли и това звер4е ,наи ме изненада 4е не пуши по4ти никак-ето ви по4ти готово проект4е :lol:


Потребителски аватар
GTI_16VT
Мнения: 275
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 22:41
Автомобил: 1997 Golf mk3 20 Jahre
Двигател: 300+ whp TDI
Местоположение: Варна

Мнениеот GTI_16VT » Вто 18 мар 2008 6:37


Да Ви кажа и аз се учудих на това колко много издържа.С момчето,с което направих ме чеп тунинга :D ни беше ясно,че турбото ще сгъби доста бързо,но аз не се притеснявах от това,защото само това и чаках :D Както казах с малкото турбо вървеше добре,но на високите обороти се затапваше,а аз исках да не е така,но както и да е.Всичко си дойде на място сега.
За помпата колега Брезел,тя е Бош и има едно кранченце дет се върти с камъче 6 мм и от там й пускаме гориво,отделно от това има едно друго място за човъркане за някакъв динамичен аванс,който още не сме го барали,но и на него ще му дойде времето.
Температурата на мотора е в границите на нормалното.Като се кара бавно държи 75-80,а при малко повече тормоз стига 95,но двете перки си вършат чудесно работата и веднага я охлаждат.
За колера-за сега е оригинален от тди /малък квадратен/,но мисля,че сега ще ми трябва по-голям,който да сложа централно на бронята.
В момента й правя ауспух на 55мм и след това ще я донастройва ме,защото в момента не можем да разберем колко пуши и от къде пуши


Потребителски аватар
justis
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 12:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / София

Мнениеот justis » Вто 18 мар 2008 15:54


мерси за отговора макар и малко разочароващ. явно ще се продава за тди! :) дано не ми се наложи да доплащам много :)


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Вто 18 мар 2008 20:24


При мен като се пусне "повечко" нафта и колата загрява доста по-бързо, добре че наистина е с 2 перки :twisted: ,а отзад става гъста смолянска мъгла , но очевидно тръгва доста . Гарета е доста по-надежден и държи до към 1,2 бара , но не е ясно колко :lol: За сега съм на 0,8 , но след като монтирам кулера (сток от ТДИ 90 коня) ще търся свестен майстор да ми центрова помпата и ще спделя резултата.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 19 мар 2008 14:04


късите скорости ебават мотора сложен на Голф/Венто.
Това е най-бързоходния диференциал за този тип скорости(020) - 3.67 число беше ако не се лъжа.
Слагай 02А от тди - но ще имаш много разправия. Жила скорости, хидравличен съединител, конзола педали и т.н.
Ако беше Пасат 1.9ТД си бомба но....не си

И друго да ви кажа - като нашибате нафтата та да върви :) разхода става СТАБИЛЕН :) проверено
И при тия цени на дизела ефекта е под въпрос :)
Но всеки си знае най-добре
Усоех :)


Потребителски аватар
GTI_16VT
Мнения: 275
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 22:41
Автомобил: 1997 Golf mk3 20 Jahre
Двигател: 300+ whp TDI
Местоположение: Варна

Мнениеот GTI_16VT » Сря 19 мар 2008 20:26


За разхода на гориво горе-долу си прав,защото при по-стабилно каране колата гори около 9-9.5,а при нормално около 7 колкото мисля,че беше и стандартния разход в града.Извънградско с 120-140 км/ч пада на 5,което се дължи на по-лекия вървеш на голата.

А за кутията,не мога ли само да взема някакъв по-дълъг диф от друга дизелова кутия :?:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Сря 19 мар 2008 21:48


WasteLand_TD написа:...И друго да ви кажа - като нашибате нафтата та да върви :) разхода става СТАБИЛЕН :) проверено....

Ето го батко :D за разхода потвърждавам и аз след вдигане на нафтата 20 литра ми отиват за 200 км. :P на 2.40лв. си е приключение верно ..по-хубаво само въздух от турбото :lol:


Потребителски аватар
GTI_16VT
Мнения: 275
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 22:41
Автомобил: 1997 Golf mk3 20 Jahre
Двигател: 300+ whp TDI
Местоположение: Варна

Мнениеот GTI_16VT » Сря 19 мар 2008 23:36


Е да.10л по 2.40 са 24лв,ама аз все още имам от къде да взимам по 1,40 :twisted: така,че за сега разхода не е проблем :D
До края на седмицата трябва да съм сменил съединитела и да сложа ауспуха и тогава ще видим кво става.
За сега един път давах газ до 4-та без да пробуксува и на манометъра показа 1,4 бара,което ме навежда на мисълта,че на 5-та ще е още по-голям и ще трябва да върнем малко тоя надув :(



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта