Днес се захванат да сменя въпросния "успокойтел на обтегажката". Много лесно се махна успокоителя. Но установих , че втулките са за смяна. С помоща на чук, отверка, клещи и други примитивни инструменти избих едната само за 2 часа , но другата след 2:30мин борба и псувни я оставих за утре. Естествено нараних много гнездата на втулките.
Дайте съвет как да я извада тая гадна втулка.



Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
- pinsi
- Мнения: 245
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 23:47
- Автомобил: Polo 1.9D
- Двигател: AEF 99
- Местоположение: Габрово
evgeni08 написа:Днес се захванат да сменя въпросния "успокойтел на обтегажката". Много лесно се махна успокоителя. Но установих , че втулките са за смяна. С помоща на чук, отверка, клещи и други примитивни инструменти избих едната само за 2 часа , но другата след 2:30мин борба и псувни я оставих за утре. Естествено нараних много гнездата на втулките.
Дайте съвет как да я извада тая гадна втулка.
Приятел утре ще ти снимам на какво приличат моите втулки.И по точно дупката където влизат заедно с Г-образния болт!Аз направо нямам парче от конзолата дето е водната помпа на нея!Уби са да ми къса ремъци въпреки че всичо ми е ново освен въпросната конзола.По дълги втулки ми правиха и какво ли не....Като извадиш втулката виж и леглото и да не е разбито
- plamen_at
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 06 яну 2007 18:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Несебър
- Контакти:
plamen_at написа:И аз имам такъв проблем и ще използвам темата на колегата за да не пускам нова.
Става въпрос за Голфа в гаража ми - AFN
Като запаля сутрин се чува едно много гадно свистене (като че ли се търка метал в метал) и след 10 мин. изчезва но обтяжната ролка играе и се чуват от нея едни гадни вибрации.
Днес смених Г-болта (беше поизносен), нови втулки и нова обтягаща пружина (нея я смених преди 3 месеца) и продължава същия гаден звук (свистенето и вибрациите), казах ма майстора да сваля алтернатора и да го види в какво състояние е. Ако не е от него ко да правя, има ли варият да е от компресора на климатика и ако е от него той подлежи ли на ремонт.
...................
Radoslav_Radev написа:
..... може да ти звучи налудничево и абсурдно НО,проблема ти е в една друга-наречена демпферна ролка,и по точно сменяш ролката на алтернатора=/тази през която минава ремъка/сменяш и обтяжната/с пружината/ и караш,това е---------------------няма да давам пояснения защо тази малка ролчица чупи голямата ролка защото останових ,че каквото и да се напише тук--------------------все не си прав,цената на ролката на алтернатора е 160лв, в БООШ на Киров в Люлин,а на обтягащата е около 140 лв.успех Very Happy
.........................
plamen_at написа:
Тя мойта ролка не е с тресчотка а и стигнахме до извода че май моя алтернатор не е за мойта кола и се натоварва нещо. Колко ампера трябва да е алтернатора на Голф 3 с дигател AFN (моя е 70А на Valeo)?
Преди няколко дена си купих алтернатор за AFN, снощи си го монтирах, запалих и чудо - ролката не вибрира, нищо не пищи и не свисти, колата си заработи нормално.
Равносметка:
нов обтегач = 132 лв.
нов Г-болт+втулки+ремонт на стария алтернатор = 190 лв.
Алтернатор 120 А (втора ръка) = 100 лв.
------------------------------------------------
Всичко 422 лв.
- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
Днес устанавих, че имам осезаем луфт във втулките на ,,Г'' образният болт.
Скрулнах цялата тема но не ми стана ясно въпросните алуминиеви втулки продават ли се като резервни части
или се поръчват за изработка от стругар.
И ако трябва да се правят - какъв материал да се използва?
В предходни постове се споменава : алуминий, бронз, текстолит, стoмана.
Двигателя е 1,9TDI 1Z

Скрулнах цялата тема но не ми стана ясно въпросните алуминиеви втулки продават ли се като резервни части
или се поръчват за изработка от стругар.
И ако трябва да се правят - какъв материал да се използва?
В предходни постове се споменава : алуминий, бронз, текстолит, стoмана.
Двигателя е 1,9TDI 1Z


- pinsi
- Мнения: 245
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 23:47
- Автомобил: Polo 1.9D
- Двигател: AEF 99
- Местоположение: Габрово
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
има ги в Авто+....7 лева мисля бяха
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re:
plamen_at написа:plamen_at написа:И аз имам такъв проблем и ще използвам темата на колегата за да не пускам нова.
Става въпрос за Голфа в гаража ми - AFN
Като запаля сутрин се чува едно много гадно свистене (като че ли се търка метал в метал) и след 10 мин. изчезва но обтяжната ролка играе и се чуват от нея едни гадни вибрации.
Днес смених Г-болта (беше поизносен), нови втулки и нова обтягаща пружина (нея я смених преди 3 месеца) и продължава същия гаден звук (свистенето и вибрациите), казах ма майстора да сваля алтернатора и да го види в какво състояние е. Ако не е от него ко да правя, има ли варият да е от компресора на климатика и ако е от него той подлежи ли на ремонт.
...................
Radoslav_Radev написа:
..... може да ти звучи налудничево и абсурдно НО,проблема ти е в една друга-наречена демпферна ролка,и по точно сменяш ролката на алтернатора=/тази през която минава ремъка/сменяш и обтяжната/с пружината/ и караш,това е---------------------няма да давам пояснения защо тази малка ролчица чупи голямата ролка защото останових ,че каквото и да се напише тук--------------------все не си прав,цената на ролката на алтернатора е 160лв, в БООШ на Киров в Люлин,а на обтягащата е около 140 лв.успех Very Happy
.........................
plamen_at написа:
Тя мойта ролка не е с тресчотка а и стигнахме до извода че май моя алтернатор не е за мойта кола и се натоварва нещо. Колко ампера трябва да е алтернатора на Голф 3 с дигател AFN (моя е 70А на Valeo)?
Преди няколко дена си купих алтернатор за AFN, снощи си го монтирах, запалих и чудо - ролката не вибрира, нищо не пищи и не свисти, колата си заработи нормално.
Равносметка:
нов обтегач = 132 лв.
нов Г-болт+втулки+ремонт на стария алтернатор = 190 лв.
Алтернатор 120 А (втора ръка) = 100 лв.
------------------------------------------------
Всичко 422 лв.
Ти погледна ли си трисчотката на твоя алтернатор дали е здрава преди да смениш алтернатора ?
- plamen_at
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 06 яну 2007 18:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Несебър
- Контакти:
Re: Re:
Ventoman написа:plamen_at написа:plamen_at написа:И аз имам такъв проблем и ще използвам темата на колегата за да не пускам нова.
Става въпрос за Голфа в гаража ми - AFN
Като запаля сутрин се чува едно много гадно свистене (като че ли се търка метал в метал) и след 10 мин. изчезва но обтяжната ролка играе и се чуват от нея едни гадни вибрации.
Днес смених Г-болта (беше поизносен), нови втулки и нова обтягаща пружина (нея я смених преди 3 месеца) и продължава същия гаден звук (свистенето и вибрациите), казах ма майстора да сваля алтернатора и да го види в какво състояние е. Ако не е от него ко да правя, има ли варият да е от компресора на климатика и ако е от него той подлежи ли на ремонт.
...................
Radoslav_Radev написа:
..... може да ти звучи налудничево и абсурдно НО,проблема ти е в една друга-наречена демпферна ролка,и по точно сменяш ролката на алтернатора=/тази през която минава ремъка/сменяш и обтяжната/с пружината/ и караш,това е---------------------няма да давам пояснения защо тази малка ролчица чупи голямата ролка защото останових ,че каквото и да се напише тук--------------------все не си прав,цената на ролката на алтернатора е 160лв, в БООШ на Киров в Люлин,а на обтягащата е около 140 лв.успех Very Happy
.........................
plamen_at написа:
Тя мойта ролка не е с тресчотка а и стигнахме до извода че май моя алтернатор не е за мойта кола и се натоварва нещо. Колко ампера трябва да е алтернатора на Голф 3 с дигател AFN (моя е 70А на Valeo)?
Преди няколко дена си купих алтернатор за AFN, снощи си го монтирах, запалих и чудо - ролката не вибрира, нищо не пищи и не свисти, колата си заработи нормално.
Равносметка:
нов обтегач = 132 лв.
нов Г-болт+втулки+ремонт на стария алтернатор = 190 лв.
Алтернатор 120 А (втора ръка) = 100 лв.
------------------------------------------------
Всичко 422 лв.
Ти погледна ли си трисчотката на твоя алтернатор дали е здрава преди да смениш алтернатора ?
Като занесох алтернатора на майстор, той ми каза че няма тресчотка и че това е най-обновен алтернатор за бензинов VW.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
Колеги някой знае ли как се сваля пистовия ремък на голф 3 ТДИ 1З 90 кс. ?
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
Emo_bavareca написа:Колеги някой знае ли как се сваля пистовия ремък на голф 3 ТДИ 1З 90 кс. ?
Хващаш някакъв удобен инструмент (голям ключ), с който да захванеш рамото на оста и го опъваш срещу посоката на опън => изхлузваш ремъка.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
благодаря ти много колега,помислих че така може да стане ама не смеех да я напъна...
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Re:
plamen_at написа:Ventoman написа:plamen_at написа:plamen_at написа:...................
Radoslav_Radev написа:.....
.........................
plamen_at написа:
Тя мойта ролка не е с тресчотка а и стигнахме до извода че май моя алтернатор не е за мойта кола и се натоварва нещо. Колко ампера трябва да е алтернатора на Голф 3 с дигател AFN (моя е 70А на Valeo)?
Преди няколко дена си купих алтернатор за AFN, снощи си го монтирах, запалих и чудо - ролката не вибрира, нищо не пищи и не свисти, колата си заработи нормално.
Равносметка:
нов обтегач = 132 лв.
нов Г-болт+втулки+ремонт на стария алтернатор = 190 лв.
Алтернатор 120 А (втора ръка) = 100 лв.
------------------------------------------------
Всичко 422 лв.
Ти погледна ли си трисчотката на твоя алтернатор дали е здрава преди да смениш алтернатора ?
Като занесох алтернатора на майстор, той ми каза че няма тресчотка и че това е най-обновен алтернатор за бензинов VW.
А колега щом алтернатора ти не е с тресчотка що не си взе само нея ами си купуваш цял алтернатор.И мойта беше с обикновенна но тресчотката си пасва идеалнно.Поне далаверата ти е че е 120А хубаво е да имаш достатъчно налична мощност.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
ами май не всички са с тресчотка ?
моя 1З не е с тресчотка на латернатора, а всичко си е ток, алтернатора е 120а
моя 1З не е с тресчотка на латернатора, а всичко си е ток, алтернатора е 120а
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 23:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: svishtov
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
колего кажете ми как да си смъкна втулката на г образниат болт че е за смяна
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България,София
Re:
Rabbit_TDI написа:По принцип обтяжната ролка се разпознава дали е тя като пъхнеш отверка между двете и части и дадеш на една страна да законтриш.Ако е тя спира тракането.При мен е така откакто съм взел колата - вече 40-50 к километри и все не намирам пари да я сменя.Трябва да се разтърся из моргите за втора злоупотреба ама все няма време.Колко струва само споменатат тресчотка?Като се проверява с вода само отгре ли се мокри или трябва и отдолу да влезне в ролката на алтернатора - сори за глупавия въпрос ама
здравей колега,тук един приятел е взел да си смени обтегача на пистовия ремък на голф3 сди .. ,ще те помоля,ако имаш идея ,как най-лесно да стане..? благодаря!
Re: Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора
Момчета,да питам и Аз по темата.Колата е пасат В5 афн синхро.Двигателя е разположен надлъжно!За да се свали оптяжната ролка,трябва да се свали и виско перката.Някой има ли идея,как става това.Предварително благодаря.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта