Вчера до като си се "пощех" на топличко пред камината ме осени една мисъл/идея, да взема някакви допълнителни мерки за колата в студеното време. Първото което ми дойде на ум е за един познат който си слагаше на Опела, отпред на решетката на радиатора нещо като кожа, която да предпазва радиатора от пряко обдухване със студен въздух.
Бих ви помолил да си кажете мнението - има ли смисъл да се прави подобно нещо и има ли да се продават подобни "наметала" и за Пасатковци, ама за Б4, или може да се ползва нещо друго за тази цел?
Едно уточнение - след като се сетих за това, слязох до колцата, поогледах я отпред и установих че самата решетка (там където е емблемата) почти е затворена и има едно много малко отворче от където може да влиза въздух.Което означава, че въздуха влиза от решетката, която се намира под бронята. Не съм се вглеждал друг път в горната решетка, примерно до като е било топло, но имам чувството че може би германеца е измислил начин, как да се регулират големината на отворите и, което от своя страна да обезмисля слагането на подобно наметало?!
Има ли полза и с какво покриването на решетката на радиатора
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Няма смисъл от подобно нещо при изправен термостат. Единственото, което можеш да постигнеш е прегряване на мотора.
Когато ти е затворен термостата, антифриза циркулира само през малкия охладителен кръг и не минава през радиатора, от което се губи ефекта от намаляване на охладителната му повърхност. Когато термостата отвори и течноста започне да циркулира през големия кръг, то температурата е станала над 87 градуса (в повечето случаи) и е нужно охлаждане, при което закриването на радиатора води до по-бавно охлаждане и съответно до негативни последици.
Когато ти е затворен термостата, антифриза циркулира само през малкия охладителен кръг и не минава през радиатора, от което се губи ефекта от намаляване на охладителната му повърхност. Когато термостата отвори и течноста започне да циркулира през големия кръг, то температурата е станала над 87 градуса (в повечето случаи) и е нужно охлаждане, при което закриването на радиатора води до по-бавно охлаждане и съответно до негативни последици.

- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Абсолютно си прав !
Последна промяна от WDW на Пон 14 ное 2005 15:01, променено общо 2 пъти.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Благодаря ви за съветите! Но пак останах леко озадъчен, защо този мой познат си "обличаше" решетката на Опела, сигурен съм че термостата му е бил наред?
Днес и аз разсъждавах над фактите - имаме термостат, два кръга, какъв е смисъла от това предпазване и в крайна сметка стигнах до извода, че може би подобно нещо е удачно само в много студени периоди - говорим за температури над минус 20 градуса?!
Днес и аз разсъждавах над фактите - имаме термостат, два кръга, какъв е смисъла от това предпазване и в крайна сметка стигнах до извода, че може би подобно нещо е удачно само в много студени периоди - говорим за температури над минус 20 градуса?!
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
doktora написа:Благодаря ви за съветите! Но пак останах леко озадъчен, защо този мой познат си "обличаше" решетката на Опела, сигурен съм че термостата му е бил наред?
Днес и аз разсъждавах над фактите - имаме термостат, два кръга, какъв е смисъла от това предпазване и в крайна сметка стигнах до извода, че може би подобно нещо е удачно само в много студени периоди - говорим за температури над минус 20 градуса?!
Говорим за Опел!
Известно е ,че силата не им е влажното и студено време

-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Чет 13 окт 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Колега, ако двигателя си загрява нормално (малко по-бавно, но достига нормална работна температура), не ти трябват тия глупости! Даже напротив - при мене преди време ми откраднаха ония две допълнителни пера, дето са под решетката и машината започна да загрява много бързо (особенно в трафик и през лятото). Явно радиатора не се обдухва достатъчно. Та камо ли ти умишлено да намаляваш потока от въздух! А за Опела...Друга е колата просто...
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Въпросното действие има смисъл само ако караш в градски условия на къси разстояния. Въздуха освен че минава през радиатора обдухва и самия двигател. Вярно, че той не отвада температура така, както двигателя, но все пак отдава някаква. Когато затвориш притока на охлаждащ въздух, той не минава и покрай двигателя! Така същия се затопля много по-бързо. Но забележете, че по този начин след около само 4-5км можете да го прегреете!!!
Добре помислете преди да слагате такива неща!
Въпросния отвор около емблемата е за въздуха, който постъпва в самия двигател (в цилиндрите).
Добре помислете преди да слагате такива неща!
Въпросния отвор около емблемата е за въздуха, който постъпва в самия двигател (в цилиндрите).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта