Има ли полза и с какво покриването на решетката на радиатора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Има ли полза и с какво покриването на решетката на радиатора

Мнениеот doktora » Пон 14 ное 2005 13:19


Вчера до като си се "пощех" на топличко пред камината ме осени една мисъл/идея, да взема някакви допълнителни мерки за колата в студеното време. Първото което ми дойде на ум е за един познат който си слагаше на Опела, отпред на решетката на радиатора нещо като кожа, която да предпазва радиатора от пряко обдухване със студен въздух.
Бих ви помолил да си кажете мнението - има ли смисъл да се прави подобно нещо и има ли да се продават подобни "наметала" и за Пасатковци, ама за Б4, или може да се ползва нещо друго за тази цел?
Едно уточнение - след като се сетих за това, слязох до колцата, поогледах я отпред и установих че самата решетка (там където е емблемата) почти е затворена и има едно много малко отворче от където може да влиза въздух.Което означава, че въздуха влиза от решетката, която се намира под бронята. Не съм се вглеждал друг път в горната решетка, примерно до като е било топло, но имам чувството че може би германеца е измислил начин, как да се регулират големината на отворите и, което от своя страна да обезмисля слагането на подобно наметало?!




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пон 14 ное 2005 14:06


Няма смисъл от подобно нещо при изправен термостат. Единственото, което можеш да постигнеш е прегряване на мотора.
Когато ти е затворен термостата, антифриза циркулира само през малкия охладителен кръг и не минава през радиатора, от което се губи ефекта от намаляване на охладителната му повърхност. Когато термостата отвори и течноста започне да циркулира през големия кръг, то температурата е станала над 87 градуса (в повечето случаи) и е нужно охлаждане, при което закриването на радиатора води до по-бавно охлаждане и съответно до негативни последици. :roll:


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пон 14 ное 2005 14:59


Абсолютно си прав !

Последна промяна от WDW на Пон 14 ное 2005 15:01, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 14 ное 2005 14:59


При нашите коли абсурд .Най - много да прегрее докато се усетиш.
При старите москвич, лада имаше ефект, защото повечето бяха с избушени термостати , а и като цяло работата им беше съмнителна. :lol:
Имаше едни много култови дрешки отпред с копчета за жигулите :twisted:


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 14 ное 2005 21:01


не се занимавай с глупости


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пон 14 ное 2005 21:49


колега не се занимавай с глупости mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пон 14 ное 2005 23:33


Благодаря ви за съветите! Но пак останах леко озадъчен, защо този мой познат си "обличаше" решетката на Опела, сигурен съм че термостата му е бил наред?
Днес и аз разсъждавах над фактите - имаме термостат, два кръга, какъв е смисъла от това предпазване и в крайна сметка стигнах до извода, че може би подобно нещо е удачно само в много студени периоди - говорим за температури над минус 20 градуса?!


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 15 ное 2005 9:52


doktora написа:Благодаря ви за съветите! Но пак останах леко озадъчен, защо този мой познат си "обличаше" решетката на Опела, сигурен съм че термостата му е бил наред?
Днес и аз разсъждавах над фактите - имаме термостат, два кръга, какъв е смисъла от това предпазване и в крайна сметка стигнах до извода, че може би подобно нещо е удачно само в много студени периоди - говорим за температури над минус 20 градуса?!

Говорим за Опел!
Известно е ,че силата не им е влажното и студено време :wink: !


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 15 ное 2005 10:24


освен ако опела не е бил 68 набор и при него няма сми, даже е вредно, какво остава за фолкс на 10 години...забрави, за да си нямаш ядове


Tixomir_sv
Мнения: 20
Регистриран на: Чет 13 окт 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Tixomir_sv » Вто 15 ное 2005 11:00


Колега, ако двигателя си загрява нормално (малко по-бавно, но достига нормална работна температура), не ти трябват тия глупости! Даже напротив - при мене преди време ми откраднаха ония две допълнителни пера, дето са под решетката и машината започна да загрява много бързо (особенно в трафик и през лятото). Явно радиатора не се обдухва достатъчно. Та камо ли ти умишлено да намаляваш потока от въздух! А за Опела...Друга е колата просто...


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 15 ное 2005 11:47


Още по добре колеги че няма да се затормозявам с подобно нещо и да си грозя колата отпред.Пасатко си загрява добре, достига си работната температура рано или късно.
Ще си насоча вниманието към по важни и полезни за него неща.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Вто 15 ное 2005 21:29


Въпросното действие има смисъл само ако караш в градски условия на къси разстояния. Въздуха освен че минава през радиатора обдухва и самия двигател. Вярно, че той не отвада температура така, както двигателя, но все пак отдава някаква. Когато затвориш притока на охлаждащ въздух, той не минава и покрай двигателя! Така същия се затопля много по-бързо. Но забележете, че по този начин след около само 4-5км можете да го прегреете!!!

Добре помислете преди да слагате такива неща!

Въпросния отвор около емблемата е за въздуха, който постъпва в самия двигател (в цилиндрите).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта