Проект барабани -> Дискове - Реализиран!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Нед 16 мар 2008 19:57


Намерих си заден мост и не е ползваn много и това е и проблема,93-94 е вкарн в бг и е стоял в един гараж до сега казаха,че е ръждясал.Та искам да питам дали ще има някакъв проблем от стоянето,какво да му гледам?Иначе е напълно оборудван. :roll:

Последна промяна от kaiser666 на Сря 19 мар 2008 11:29, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 16 мар 2008 20:54


най-големия проблем тук са апаратите - ръждясат ли отвътре, възстановяването им струва цифра пари от 70 до 150лв ..
Другото е състоянието на тампоните и колко са прави шенкелните оси ..
Моя съвет е да си оставиш твоя мост и другото да го налепиш.
А тая тръбичка който колкото иска да ме убеждава от ГТ модела
че стъпва с нея голфа, няма да успее

Направи уговорка да извадиш буталцата и да видиш как е вътре положението - ако са огледални може да си 80% сигурен че са ок :)
Отстават бобчетата на ръчната ама те не се развалят от стоене, а от ползването... :wink:


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пон 17 мар 2008 20:28


lyubobg написа:ПС: Днес карах мегана на 1 приятел заради, които се запалих всъщност по целия проект.
Мегана е малкия хечбек, отзад с барабани - хода му е по-малък на педала от при мен с новата помпа и 4-те диска и сервото не знам какво е
но усилва натиска много повече от моето и със съвсем леко усилие хвърля на предния джам :cry:
Дисковете ми отзад са на 300км още не са огледални и не са разработени - оттам очаквама малко подобрение, но сервото му е просто в пъти по-добро
Ебаси мегана - не е честно :cry:

А помпата му я дават 2мм по-малък диаметър - 20,64 - как става тая работа че голфа има по лоши спирачки, вече не ми го побира тунингования ум mhihi

Чудя се дали сервото е друг модел на мегана и е пригодено да работи така, или голфовското е заминало с годините, въпреки че разликата между годините на колите е 1.5 и ме съмнява :roll:


Имаме едно Рено Еспас със 4 дискови е. Спирачките му са адски чувствителни, направо нямат празен ход и от докосване спират. На голфа си трябва натиск разбира се. Въпроса е че според мен това си е нормално. Просто са с по-силно серво Рената, на мен голфа ми е по-удобен, по-добре чувствам такава спирачка. Реното е 2.8 а голфа 1.3 до колкото знам и това има значение.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Пон 17 мар 2008 20:34


Буталцата май са ръждясали. :? Могат ли да се сменят и какви пари са,а и апаратите ако и те са хванали ръжда(100%са хванали) не мога ли да си ги изчистя сам? :roll: Кажете дали изобщо да го взимам в такъв случай?Да речеме,че е на добра цена,а и почти съм го взел,но ако тези нещата ще струват много пари по-добре да си търся друг.

п.п Тоя кантар дето трябва за дисковите спирачки,а аз го нямам продава ли се и ще ми трябва ли друга спирачна помпа?


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Пон 17 мар 2008 22:11


серво от пасат е истината (естествено с дискове отзад би било най-добре), има разни теми тука какво точно пасва


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 08 апр 2008 19:09


Прочетох темата, но не ми стана ясно едно нещо. Шенкелите, задължително ли се сменят, или може да си купя само дискове и апарати и да ги сложа на шенкелите от барабаните. Става въпрос за пасат.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Вто 08 апр 2008 19:12


За голф се сменят задължително - идеята на новия шенкел е че има дупки на които се закача стойката на апарата - ако имаш такива дупки няма да сменяш, ама най-вероятно е да ги нямаш ...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 08 апр 2008 19:19


Най вероятно и моите ще нямат дупки. А дали датчите за абс-са са еднакви за двата вида шенкели?


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Пасат

Мнениеот velinsl » Съб 19 юли 2008 18:32


Winner 25 и аз карам пасат, но май се сменят само главините, срирачните машинки. но предполагам. Като го направиш сложи някоя снимка и драсни един ред за цени и кво тряа да стане. Мисля и аз да го направя, но знам ли цените може да ме откажат.

Благодаря предварително.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 24 юли 2008 22:28


Малко ъп на темата

На 14.07.2008 минах технически преглед и поисках разпечатка на спирачките.
Ето резултатите ;

Преден мост:
Ляво - 2280
Дясно - 2220
Разлика 3%

Заден мост:
Ляво - 1200
Дясно - 1260
Разлика 5% (Норма <=30)

Ръчна
Ляво 900
дясно 1020
Разлика 12% (Норма <=30)

Обща спирачна сила 6960Н
Обща Спирачна ефективност 72% (Норма >=50%)
Ръчна спирачка 20% (Норма >=16)

Разпределение на спирачното усилие предни/задни - 65:35%

Нямам данни как беше при барабаните и ще се радвам ако някой сподели разпечатка за сравнение :)


Потребителски аватар
svetoslav_sp
Мнения: 108
Регистриран на: Сря 30 авг 2006 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот svetoslav_sp » Нед 27 юли 2008 19:17


Колега след направена от мен профилактика на задни барабанни спирачки и предни дискови, минах на компютърен технически доклад, а това са резултатите:
- предно ляво: 2173
- предно дясно: 2474
- задно ляво: 1676
- задно дясно: 1590
Спирачна ефективност в проценти: 81
Динамичен спирачен дебаланс в проценти:
- предна ос основна спирачка - 12
- задна ос основна спирачка - 16
На задните барабанни спирачки преди замерването съм сменил двете спирачни цилиндърчета и комплект накладки, задни лагери на SKF, всички части вътре в барабана са свалени и почистени. Смених и регулирах двете жила на ръчната спирачка.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 27 юли 2008 19:22


Супер си :)
По кантара нещо правил ли си ?
Защото процента ти е 59 предни и 41 задни

А също така имаш ли данни и за ръчната спирачка ?
Там ми е най-интересно :)

И последно - с какви марки накладки си отпред и отзад ?


Потребителски аватар
svetoslav_sp
Мнения: 108
Регистриран на: Сря 30 авг 2006 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот svetoslav_sp » Нед 27 юли 2008 20:24


При ръчната спирачка показателите са следните:
- лява - 1630
- дясна - 1562
Предни и задни накладки на фирмата Bendix


Потребителски аватар
svetoslav_sp
Мнения: 108
Регистриран на: Сря 30 авг 2006 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот svetoslav_sp » Нед 27 юли 2008 20:30


Колега пропуснах да напиша, че по кантара нищо не съм правил. След цялостната профилактика на спирачната система съм сменил и спирачната течност (новата закупих от OMV) и съм обезвъздушил четирите колела.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 27 юли 2008 23:09


Мерси колега, с тези данни току ще ме отчая :roll: :? :(

Или стенда на който си ходил не е бил наред. 2 неща ме притесняват:
1.Ръчната ти държи точно колкото и хидравличната :roll:
2.Ръчната на барабана излиза по яка от тази на моите дискове, а преди като бях с дискове определено не ми държеше както сега ръчната :roll:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта