Моментно заглъхване на Golf III GTI 115

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
inter_6
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот inter_6 » Пет 21 мар 2008 7:44


radotom написа:Като си купих моя таралясник, същата история ми го правеше.
На оста на дроселната клапа има закачен един потенцометър- датчик за моментното положение на педала (TPS).
Още доста преди да се регна тук и да прочета, че не трябва да се бара ( mhihi ) по друг начин казано- 3 дни след като купих колата, взех, че го свалих, избих двете месингови втулки, с които е затворен и почистих с памучно парцалче, дето не пуска мъх и напоено със спирт пистите на потенциометърчето ;)
Чудо!!! Вече замислянето го нямаше!!! :dance:
Предупреждавам, че това не е хич евтино и... не, че е чупливо, но все пак не е от дебело желязо! Работете внимателно и помнете кое как се поставя! (3 елемента са вътре, включая и капачето на корпуса ;) Няма страшно, ако се внимава!)


Ще го пробвам при първия удобен момент при някои майстор,че ми говориш на китайски в момента :D




Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Пет 21 мар 2008 22:41


Колега - същия проблем при мен. Ходих на диагностика на две места. На едното ми казаха че е TPS - точно това за което колегата спомена по-горе. Не съм го сменил, но почти съм сигерен че проблема е в него, защото свещи, филтри и незнам си какво е сменяно, но пущината си продължаваше да прави така.
Виж моята тема относно това .........
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... ht=#936476


inter_6
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот inter_6 » Съб 22 мар 2008 8:28


bugster написа:Колега - същия проблем при мен. Ходих на диагностика на две места. На едното ми казаха че е TPS - точно това за което колегата спомена по-горе. Не съм го сменил, но почти съм сигерен че проблема е в него, защото свещи, филтри и незнам си какво е сменяно, но пущината си продължаваше да прави така.
Виж моята тема относно това .........
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... ht=#936476

Хмм..прочетох я,но на мен не ми стига до положение да прикюфква и да тресе колата,просто заглъхва...явно при тебе нещата са били повече усложнени.
Днес ще я карам на майстор да свали това TPS и да го почистиме и ще пиша после дали има ефект.


inter_6
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот inter_6 » Вто 25 мар 2008 16:38


radotom написа:Като си купих моя таралясник, същата история ми го правеше.
На оста на дроселната клапа има закачен един потенцометър- датчик за моментното положение на педала (TPS).
Още доста преди да се регна тук и да прочета, че не трябва да се бара ( mhihi ) по друг начин казано- 3 дни след като купих колата, взех, че го свалих, избих двете месингови втулки, с които е затворен и почистих с памучно парцалче, дето не пуска мъх и напоено със спирт пистите на потенциометърчето ;)
Чудо!!! Вече замислянето го нямаше!!! :dance:
Предупреждавам, че това не е хич евтино и... не, че е чупливо, но все пак не е от дебело желязо! Работете внимателно и помнете кое как се поставя! (3 елемента са вътре, включая и капачето на корпуса ;) Няма страшно, ако се внимава!)



Днес изчистих въпросния датчик и направо останах без думи!Вече го няма неприятното заглъхване...Много лесно се сваля и почиства.Успех на колегите !


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Вто 25 мар 2008 16:52


Колега,дай моля те повече инфо за това как става процедурата по чистенето.Ходи ли някъде на майстор да го чисти и как се сваля този ТПС?


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Вто 25 мар 2008 17:02


Ха и при мен е така ама колата ми е на ГАЗ и си мислех че е от газта, пук ако знаете как гърми ако и дам рязко газ до долу направо е ебала майката на кутията за въздушния филтър. Иначе на бензин кюфне веднаж когато е студена само!!!!!! ама после неправи мизерии.
Още малко ми остана да и свикна на ускорението или по точно на това че до 2500об. го няма никакво а след това се едно че я надува турбото дето го няма :)


inter_6
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот inter_6 » Вто 25 мар 2008 21:34


koziak написа:Колега,дай моля те повече инфо за това как става процедурата по чистенето.Ходи ли някъде на майстор да го чисти и как се сваля този ТПС?


На две болчета е...лесно се сваля,само да имаш нужната отверка....после го напълни със спирт и върти това вътре с една отверка...клиумчи...мажи :) и така...Поне така се оправи при мене...сега все едно карам друга кола...


Потребителски аватар
pepkata
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pepkata » Сря 26 мар 2008 7:48


извинявайте за тъпия въпрос, но къде се намира този TPS, да пробвам да го изчистя и аз че вече полудях с тая мойта кола :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 26 мар 2008 13:37


На оста на дроселната клапа ;)
От към купето е навряно!
Държи се с 2 болтчета М4 с глава за отверка, ама не помня шлицова или кръстата.
Предполагам, че е кръстачка. Жизнено важно е отверката да е къса, иначе няма как да я навреш там :(


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Сря 26 мар 2008 13:43


Ами след като развия двете винтчета и махна ТПС-а,ппосле не е ли проблем поставянето му точно в същата позиция.Чувал съм че много прецизно трябвало да се настрои на диагностика.


twista2020
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот twista2020 » Сря 26 мар 2008 19:16


Някой ако има възможност да постне някоя снимка


buuuu46
Мнения: 161
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 0:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот buuuu46 » Сря 26 мар 2008 19:59


Аз пък имам малко по различен проблем с оборотите.Колата когатоя я запаля държи 1000 оборота но на скоро забелязах че на която и да съм скорост като натисна педала на газта до долу само обороти вдига и не иска да ускорява много.На втора и на трета се едно колата не върви добре а само ръмжи.Ако знаете нещо по въпроса даите съвет.
Golf 3 GTI 2E 93г.


inter_6
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот inter_6 » Сря 26 мар 2008 22:49


buuuu46 написа:Аз пък имам малко по различен проблем с оборотите.Колата когатоя я запаля държи 1000 оборота но на скоро забелязах че на която и да съм скорост като натисна педала на газта до долу само обороти вдига и не иска да ускорява много.На втора и на трета се едно колата не върви добре а само ръмжи.Ако знаете нещо по въпроса даите съвет.
Golf 3 GTI 2E 93г.

Как така ще вдига обороти,пък няма да върви... :roll:


inter_6
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот inter_6 » Сря 26 мар 2008 22:51


twista2020 написа:Някой ако има възможност да постне някоя снимка


Отакрай я на някой майстор и ще го почисти...за 5 минути работа е...Направо се родих след като го почистих моето...Пак има нещо малко...но почти не се усеща.Майстора ми каза тези дни да отида пак да го почисти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 27 мар 2008 0:19


buuuu46 написа:На втора и на трета се едно колата не върви добре а само ръмжи.Ако знаете нещо по въпроса даите съвет.
Golf 3 GTI 2E 93г.

А при потегляне на първа тресе, нали?
Не си за тази тема, човече... :(
Виж там, дето питат за смяна на съединител...

koziak написа:Ами след като развия двете винтчета и махна ТПС-а,ппосле не е ли проблем поставянето му точно в същата позиция.

При мен се получи, че вдигна оборотите на празен ход до 1300-1500.
Развих болтчетата и почнах да въртя датчика (корпуса му) спрямо оста на клапата, както си беше закрепена за нея.
Оказа се, че за да си работи нормално, трябва да избия двете месингови втулки и по този начин, чрез обиране на получилата се хлабина, да компенсирам промяната в показанията на TPS-а.
Имай предвид, колега, че това го направих още с покупката на колата... т.е нищо не знаех за нея и начина й на работа. Каквото съм научил - или е от човъркане по моята кола (коли, защото тази ми е трета ;) ), или от писаното тук, във форума :bowdown
Тъй, че отговора на въпроса ти е: Споко, настройва се сравнително лесно ;)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта