Кондензатора на климатика се е прецакал ! ! !

Техническа и сервизна информация за Passat
vladi2k
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 04 май 2007 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Колега закъсал си го

Мнениеот vladi2k » Пон 24 мар 2008 17:43


Аз съм с Пасат Б5.5 и имах същия проблем. Нов този филтър струва наистина около 300лв - поне за моя Пасат обаче лошото е, че спец. за моя има различни модели. Не знам, защо, но трудно разбират кой точно ти е необходим. В разни магазини, различни от фирмените на VW (Сакар, Юнитрейд, Порше) казваха, че можели да го намерят за 100, пък белгийски, пък не знам си какъв... е не можаха :))
Сменяй и си карай на студа и майната им на парите. ако не го смениш сега, ще ги дадеш след първата дебела жега. По-добре сега смени дехидратора (мисля така се казва и отнема влагата от фреона), а пък за после си запази плащането на зареждането. Щото и то пари струва и то майка разплаква. Пък и за него мисля, че трябва да е жега. Хайде сполай и... кво да правиш. Новото си е ново.
Жив и здрав




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 24 мар 2008 19:08


Има неоригинални филтър-дехидратори, на цена 50-100лв, но трябва да се внимава за щуцерите (мъжки/женски, долу/горе) - да отговарят на оригиналния, и трябва да му се приспособява крепеж - разправия е.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пон 24 мар 2008 20:33


М дам доста добре се оформя така като гледам. Кондензера ще е от рода на 250 лв. този дехидратор и тои ще скочи около 150 лв.(ако е като ригиналниоят) така като ви слушам и маисторлъка за слагането и пълненето ще е около 100-120 лв. Сумата от 500 лв леко ме стресира :shock


Потребителски аватар
Vladko_1
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот Vladko_1 » Пон 24 мар 2008 20:58


колега аз имах същия проблем като тоя.Мисля,че можеше да избираш между алуминиев и меден.За медния се говори,че бил много здрав, парите също са му здрави.Моя беше избочен още при закупуването на колата но не можах да го видя.Като отидох на сервиз ми казаха че трябва нов.С работа общо ми излезе 350 лева (наливане на фреон).


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пон 24 мар 2008 21:07


Колега виж моята тема преди време , дано да ти е от полза:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=48127&highlight=


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пон 24 мар 2008 21:29


dandan написа:Колега виж моята тема преди време , дано да ти е от полза:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=48127&highlight=


Колега виждам че си от Стара Загора. Аз точно в Стара Загора ходих на майстор по пътя към Калояново. Човека се казва Йонко. Кажи ти от къде си взема по-евтин кондензер от Стара Загора , и ориентираи ме към някои друг майстор.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пон 24 мар 2008 21:47


Моя го взех от магазина срещу автогарата (от северна страна) , пък майстора бях аз:)


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пон 24 мар 2008 22:03


masterbench написа:
stereofonix написа:Колеги а цената на кондензатора как ви се струва :?: нормална ли е :?: и цената за зареждането и маисторлъка също как ви се вижда :?:
Цена нов в Косер 160-240лв зависи от % на отстъпката Системата първо се надува с азот и ако държи налягане се пълни с фреон ,за да няма излишни набутки с фреона :wink:


Благодаря ти колега dandan , ще проверя там за цената тез дни като се ходи до Стара Загора. Мисля също да отскоча и до "Косер" и там да проверя каква ще е цифрата. След това мисля сам да се нагърбя с демонтажа на кондензера и монтажа на новият но ако има спънки имам фотоапаратче ще щракам и ще питам. После бирите от мен :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пон 24 мар 2008 22:16


Аз със с Б3, но принципно нещата не вярвам да се различават много. При мен се сваля маската отпред и после кондензера е хванат с 4 винта към другия радиатор. Все пак човек го е правил пък ние сме си българи, обичаме да човъркаме :)


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Съб 29 мар 2008 16:18


Здравейте колеги. Днеска ми остана свободно време и реших да запрятам ръкави и да го почвам :) Ето малко снимков материял от това какво направих и какво установих

Това е с демонтиран вече кондензер на климатика Изображение


Изображение


A ето това вече е кондензера на климатика.

Изображение

Изображение

Изображение

Мм а това е малкото "кратерче" което се е образувало в кондензера.

Изображение

Шанс да се оправи и залепи е почти никакъв. За това решението е верига магазини "Косер" цена на кондензера 218 лв с една година гаранция Белгииско производство ( по това какво ми каза продавача по телефона). Тази седмица следва закупуването и поставянето му. Сега е момента колегите по навътре с материала да ми дадът съвети и напътствия ако трябва дас е гледа нещо или проверява след като е демонтиран и преди да е монтиран новият. Двете тръби съм ги запушел и омотал е pcv тиксо (изолирбанд) така че боклуци и мрасотия мисля че е невъзможно да влезнат.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 31 мар 2008 10:37


Хубава дупчица :-).
Между другото, така и така си го свалил, може да махнеш планките отстрани (просто развиваш винтовете, като този на снимката накрая) и вадиш планките - те са П-образна ламарина. Всъщност най-често гние под тях или около тях. Та сетне може да изчеткаш с телена четка и да огледаш - ако никъде другаде няма язви, то може би има смисъл и да се завари - не е проблем - има добри заварчици. Всеки сервиз за климатици или има такъв, или ползва услугите на такъв.

Лошо са го измислили кондензатора - планките се опират в "змейката" отстрани и се получават джобове в които се събира вода и сол, освен това планките са стоманени, а радиатора алуминиев - идеално за електрохимична корозия...
Тази дупка в планката на последната снимка са я направили уж за да изтича водата, ама понеже е твърде високо, ефекта е нулев - "джоба" всъщност е по-долу - в края на планката - там се е просмукало масло с оцветител, което навежда на мисълта че и под планката може да има друга дупка.

Аз на моя разхлабих планките и ги изместих навън, така че да останат няколко мм между тях и извивките на радиатора - да има откъде да изтича водата. Освен това намазах планките отвътре със силикон за гарнитури, с цел да се получи изолация между стоманата и алуминия.


Иначе няма кой знае какво да гледаш. Трябва задължително нови гумички (О-пръстени) за щуцерите.

Добра идея е (посъветвай се с майстора ти) да се продуха уредбата, така че старото масло доколкото може да се изкара и да се сложи ново (старото може да е погълнало влага). За целта се сваля компресора и се източва, а останалата уредба се продухва с компресор.

Вече филтъра дали ще сменяш е въпрос на финанси. :-)


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пон 31 мар 2008 21:46


psstv18rp написа:Иначе няма кой знае какво да гледаш. Трябва задължително нови гумички (О-пръстени) за щуцерите.


Предполагам тези О-пръстенчета вървят в комплект с кондензатора или трябва отделно да се купят ?

psstv18rp написа:Добра идея е (посъветвай се с майстора ти) да се продуха уредбата, така че старото масло доколкото може да се изкара и да се сложи ново (старото може да е погълнало влага). За целта се сваля компресора и се източва, а останалата уредба се продухва с компресор.


Маисторът съм аз на демонтажа и предполагам на монтажа ще съм пак аз :) Така че тази операция с продухването няма да мога да я направя поради липсата на компресор с въздух. Компресора на климатика също няма да мога да го сваля все пак не съм се престрашил до там. Може да объркам нещо с ремака. След като всичко е нагласено по колата и като отида при маистора да ми пълни кола мога да го накарам да ми продуха системата. Предполагам няма да ми откаже човека а и ще си платя за услугата.

psstv18rp написа:Вече филтъра дали ще сменяш е въпрос на финанси. :-)


Предполагам този филтър или дехидраторът ще е цифра мисля пак. Ако не е мн скъп и имам пари за него ще го взема.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 31 мар 2008 23:27


Може и да си има гумички в комплекта. Иначе се продават, стотинки са, а и човека в сервиза за климатици трябва да има.

За филтъра, моя беше 50лв - нов, но куча марка, и различен като крепеж и щуцери спрямо оригиналните. :-)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 01 апр 2008 6:07


Много ми се ще да вметна нещичко по въпроса за продухването с въздух ..... според една теория на фирмата Данфос , съвременните полеолестерни масла ( демек синтетики ) с които се зареждат младите хладилни инсталации са толкова "жадни " за вода ( демек хигроскопични ) , че всякаква такава интервенция се води овлажняване /замърсяване / на системата и в последствие било невъзможно да се отдели тази влага от системата без специални техники .... които включват и различни дълбоки вакуумирания , подгрявания и продухване със сух азот , както и няколко смени на филтър- дехидраторите ..... сега , за автоклимите смяната на такъв е .....хм...доста евтино занимание, :wink: така че би посъветвал всички , които изпадат в подробности и искат наистина да положат някакви грижи за тези инсталации ( а и те да им се отблагодарят ) е никога да не използват компресори с въздух , а само сух азот ....който хем е евтин , хем е и наличен ..... момента е в думата СУХ ако ме разбирате ...... :D


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 01 апр 2008 11:12


Важно е наистина да се пази суха системата, макар че това дето го пишат по официалните бумаги по правило е силно преувеличено (и не само за климатиците - за всичко), но при положение че е седяла с месеци с дупка, и то отпред дето постоянно се облива с вода - маслото и без това вече се е насмукало с влага. В кондензатора е влизала вода през дупчицата, после се е изпарявала и е отивала навсякъде.

Не че е лошо да се продуха с азот, но не се ли смени филтъра например и не се ли източи компресора - малко се губи смисъла на старанието. Тия молекули вода дето ще влезат с въздуха, ще са нищожно малко на фона на това което е останало в старото масло.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kostadinov12 и 45 госта