Хубава дупчица

.
Между другото, така и така си го свалил, може да махнеш планките отстрани (просто развиваш винтовете, като този на снимката накрая) и вадиш планките - те са П-образна ламарина. Всъщност най-често гние под тях или около тях. Та сетне може да изчеткаш с телена четка и да огледаш - ако никъде другаде няма язви, то може би има смисъл и да се завари - не е проблем - има добри заварчици. Всеки сервиз за климатици или има такъв, или ползва услугите на такъв.
Лошо са го измислили кондензатора - планките се опират в "змейката" отстрани и се получават джобове в които се събира вода и сол, освен това планките са стоманени, а радиатора алуминиев - идеално за електрохимична корозия...
Тази дупка в планката на последната снимка са я направили уж за да изтича водата, ама понеже е твърде високо, ефекта е нулев - "джоба" всъщност е по-долу - в края на планката - там се е просмукало масло с оцветител, което навежда на мисълта че и под планката може да има друга дупка.
Аз на моя разхлабих планките и ги изместих навън, така че да останат няколко мм между тях и извивките на радиатора - да има откъде да изтича водата. Освен това намазах планките отвътре със силикон за гарнитури, с цел да се получи изолация между стоманата и алуминия.
Иначе няма кой знае какво да гледаш. Трябва задължително нови гумички (О-пръстени) за щуцерите.
Добра идея е (посъветвай се с майстора ти) да се продуха уредбата, така че старото масло доколкото може да се изкара и да се сложи ново (старото може да е погълнало влага). За целта се сваля компресора и се източва, а останалата уредба се продухва с компресор.
Вече филтъра дали ще сменяш е въпрос на финанси.
