Какво ще стане ако си махна биалетките?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 27 мар 2008 12:20


Така, днес ходих да си балансирам джантите и си говорих с моя гумаджия и той ми даде следната идея - имало някви стругари-дъртофелници, които вземат стара биалетка и пластмасовата чашка я правели от текстолит или тефлон (от текстолит било по-здраво) и на гърба на болта, там където по принцип е гладка главата слагат една гайка и като се разхлопала биалетката само натягаш гайката да обере луфта. Изкарва повече от обикновената биалетка и било изпробвно от тукашните бакшиши. Някой да е чувал за подобно нещо?




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 27 мар 2008 23:30


The Red Guy написа:стругари-дъртофелници, които вземат стара биалетка и пластмасовата чашка я правели от текстолит или тефлон (от текстолит било по-здраво) и на гърба на болта, там където по принцип е гладка главата слагат една гайка и като се разхлопала биалетката само натягаш гайката да обере луфта. Изкарва повече от обикновената биалетка и било изпробвно от тукашните бакшиши. Някой да е чувал за подобно нещо?


Не става от посочените материали. Тефлона е много мек и пластичен материал и държи до 240 градуса, има самосмазващ ефект/ става за уплътнение, плъзгане , но за шарнир не става- желязната ябълка ще го изяде набързо. Текстолита съще няма да стане - от него се правят плъзгащи лагери / втулки и се изп. след варене маслена баня .

Материала от който се прави горната фантасмагория е полиамид ПА6.Още по-добре е с полиамид с МоS2 . Във Варна имаше 1 фирма преди доста години , която възстановяваше шарнири и кормилни щанги. даваше гаранция 20 000км. Не я знам дали работи още , но я знам къд е и мога да проверя. Ползвах и последно услугите през 2001 г за шарнири на Тойо Хиас дърт набор 1985г. Не се сещам в момента за името на фирмата. Намира се в пресечка на бул Владислав 2 или 3 та пресечка в ляво след Макдраив като се движиш в посока Автогарата.
оставя се колата за поне 6 часа - свалят се шарнирите, промивка, мерене, правене на чашка от полиамид според ябълката на болта / тя се шлайфа за да не износва полиамидната чашка с грапавините си. Слага се грес , сглобява се шарнира и се слага нов маншон.
Ако си мераклия мога да проверя / Май се казваше фирмата Жижо , но са смътнис помени./


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пет 28 мар 2008 10:25


Мерси, аз ще отида да видя днес тея дъртаци е така от любопитство. Ще пиша кво е станало.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Пет 28 мар 2008 10:46


каква е ролята на биалетката... свързва носача с торсионната щанга, в добрите стари времена торсионните щанги ги слагаха долу , сега ги качиха по нависоко и за това трябва тази биалетка, + това така имаш и плащаш и консумативи, преди я се разтропа я не
ролята на торсионната щанга е най-общо да държи гумите в завой на пъня, като ограничава движението на раменното окачване, нагоре и надолу, без тази щанга, колата има проблем в завоите и селд излизане и ли влизане в неравномерно разположени неравности
колкото е по-тежка колата, толкова и лиалетките отиват по-бързо
ако искаш да не даваш х 25 лв. /бр. на 10 хил. км. вземи си такива за спортно окачване, те са предимно червени, но може и сини и жълти да намериш...проблема е, че винаги и добре всички тампони да са една твърдост
благодаря че ми прочете поста докрай :wink:


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пет 28 мар 2008 20:04


Мерси, даде ми върху какво да мисля.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 28 мар 2008 22:48


joro_kem написа: смени колата.
:idea:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта