


Какво ще стане ако си махна биалетките?
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
Така, днес ходих да си балансирам джантите и си говорих с моя гумаджия и той ми даде следната идея - имало някви стругари-дъртофелници, които вземат стара биалетка и пластмасовата чашка я правели от текстолит или тефлон (от текстолит било по-здраво) и на гърба на болта, там където по принцип е гладка главата слагат една гайка и като се разхлопала биалетката само натягаш гайката да обере луфта. Изкарва повече от обикновената биалетка и било изпробвно от тукашните бакшиши. Някой да е чувал за подобно нещо?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
The Red Guy написа:стругари-дъртофелници, които вземат стара биалетка и пластмасовата чашка я правели от текстолит или тефлон (от текстолит било по-здраво) и на гърба на болта, там където по принцип е гладка главата слагат една гайка и като се разхлопала биалетката само натягаш гайката да обере луфта. Изкарва повече от обикновената биалетка и било изпробвно от тукашните бакшиши. Някой да е чувал за подобно нещо?
Не става от посочените материали. Тефлона е много мек и пластичен материал и държи до 240 градуса, има самосмазващ ефект/ става за уплътнение, плъзгане , но за шарнир не става- желязната ябълка ще го изяде набързо. Текстолита съще няма да стане - от него се правят плъзгащи лагери / втулки и се изп. след варене маслена баня .
Материала от който се прави горната фантасмагория е полиамид ПА6.Още по-добре е с полиамид с МоS2 . Във Варна имаше 1 фирма преди доста години , която възстановяваше шарнири и кормилни щанги. даваше гаранция 20 000км. Не я знам дали работи още , но я знам къд е и мога да проверя. Ползвах и последно услугите през 2001 г за шарнири на Тойо Хиас дърт набор 1985г. Не се сещам в момента за името на фирмата. Намира се в пресечка на бул Владислав 2 или 3 та пресечка в ляво след Макдраив като се движиш в посока Автогарата.
оставя се колата за поне 6 часа - свалят се шарнирите, промивка, мерене, правене на чашка от полиамид според ябълката на болта / тя се шлайфа за да не износва полиамидната чашка с грапавините си. Слага се грес , сглобява се шарнира и се слага нов маншон.
Ако си мераклия мога да проверя / Май се казваше фирмата Жижо , но са смътнис помени./
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
каква е ролята на биалетката... свързва носача с торсионната щанга, в добрите стари времена торсионните щанги ги слагаха долу , сега ги качиха по нависоко и за това трябва тази биалетка, + това така имаш и плащаш и консумативи, преди я се разтропа я не
ролята на торсионната щанга е най-общо да държи гумите в завой на пъня, като ограничава движението на раменното окачване, нагоре и надолу, без тази щанга, колата има проблем в завоите и селд излизане и ли влизане в неравномерно разположени неравности
колкото е по-тежка колата, толкова и лиалетките отиват по-бързо
ако искаш да не даваш х 25 лв. /бр. на 10 хил. км. вземи си такива за спортно окачване, те са предимно червени, но може и сини и жълти да намериш...проблема е, че винаги и добре всички тампони да са една твърдост
благодаря че ми прочете поста докрай
ролята на торсионната щанга е най-общо да държи гумите в завой на пъня, като ограничава движението на раменното окачване, нагоре и надолу, без тази щанга, колата има проблем в завоите и селд излизане и ли влизане в неравномерно разположени неравности
колкото е по-тежка колата, толкова и лиалетките отиват по-бързо
ако искаш да не даваш х 25 лв. /бр. на 10 хил. км. вземи си такива за спортно окачване, те са предимно червени, но може и сини и жълти да намериш...проблема е, че винаги и добре всички тампони да са една твърдост
благодаря че ми прочете поста докрай

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Краси брест и 49 госта