кое е по-добре за г4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
цецо
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

кое е по-добре за г4

Мнениеот цецо » Пет 28 мар 2008 13:20


пичове да дадете съвет за г4 кой мотор е по-добре 1.6 или 1.8 125к и кой е по-икономичен




Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пет 28 мар 2008 13:47


Дефинирай "по-добре"!?

По-мощния двигател си е по-мощен - тегли повече, харчи повече! това е. баланса сам си го намери според нуждите.

Ако те интересува мощността и ще се "дърпаш" по тиинейджърски - взимай по-мощния.

Ако те интересува икономията - по-маломощния. :)

Друго не знам какво да ти кажа - всеки си преценява според приоритетите и нуждите. Няма ЛОШ и ДОБЪР двигател.


цецо
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот цецо » Пет 28 мар 2008 13:59


не съм фен на юркането държа да е здрав мотора и да ми гори по-малко а дето питах оня ден за оня голф вътре колата беше ужасна много мундарска и нищто не си харесах продължавам да си търся


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пет 28 мар 2008 14:06


цецо написа:не съм фен на юркането държа да е здрав мотора и да ми гори по-малко а дето питах оня ден за оня голф вътре колата беше ужасна много мундарска и нищто не си харесах продължавам да си търся


Аз ти казах... за тия пари.... ;)

Колкото по-малка е мощността - толкова по-малко ще ти гори и обратното. За някои разликата в разхода е малка, за други е голяма. Аз лично смятам че ако не купуваш кола да я юркаш и да сочиш надписа отзад, търси или 1.4 или 1.6.

Има не малко колеги тук във форума с 1.4 и доколкото съм чувал, всички подкрепят мнението че колата си върви съвсем прилично и е максимално икономична. 75 коня на тон и малко са съвсем достатъчни да удовлетворят нуждите на разумния шофьор. Още повече че 1.4 е 16V, a 1.6 до около 2000та е само 8V! чак след това се появява и 1.6 16V, a още по-късно и 1.6FSI, който е най-оптималния.

Аз бих обърнал повече внимание на екстрите, състоянието и най-вече възрастта пред конските сили.

Но пак казвам - въпрос на лично мнение и приоритети ;)


Потребителски аватар
security_g
Мнения: 339
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот security_g » Пет 28 мар 2008 16:20


ми при извън градско при нормално каране ми харчи 7


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Пет 28 мар 2008 16:25


so.sec написа:Колкото по-малка е мощността - толкова по-малко ще ти гори и обратното.


Не съм съгласен, малкия двигател не е по-икономичен, защото трябва да го караш на високи обороти, за да върви.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 28 мар 2008 16:44


security_g написа:
Marto0 написа:
so.sec написа:Колкото по-малка е мощността - толкова по-малко ще ти гори и обратното.


Не съм съгласен, малкия двигател не е по-икономичен, защото трябва да го караш на високи обороти, за да върви.

:да:

:да: - да ама е по-нейкономичен на празен ход/киснене на светофари/.Иначе е верно ,че разход по книга и действителен разход са две различни неща.Така ,че избора е според начина и мястото на шофиране.Другото е че 1.8 е с по 5 клапана на цилиндър което води до по-високо КПД и повече икономия :!: Аз бих избрал 1.8 :wink: +газов инжекцион.


Потребителски аватар
ids59
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: друго

Hi

Мнениеот ids59 » Пет 28 мар 2008 16:48


Здравей колега!Моето скромно мнение ,като собственик на 1.4 16в 1999г AHW двигател е ,че всичко си зависи от стила на каране и от това колко ти е тежък крака.За мен това е икономичен двигател при нормално каране/ градско и извън градско/.Ако реша да го юркам си го усещам на джоба. Надявам се да ме разберат колегите правилно!!!
:drive


Потребителски аватар
Popov
Мнения: 53
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

1.8

Мнениеот Popov » Пет 28 мар 2008 17:12


1.8 125 според мене е по-добре.Ще върви повече а дали ще харчи повече не се знае.


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Пет 28 мар 2008 17:29


Има - това са много принципни неща и направо се изумявам като чета подобни глупости. 75 коня са си 75 коня - двигател с цел икономия. 150 коня са си 150 коня - дърпа, но и смуче.


Тук става въпрос за 1.6 (никъде не се говори за 1.4) и 1.8 - 125 к.с. (не за 1.8Т).
Но както казах, айде стига спорове.


Потребителски аватар
AERVWPOLO
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 14 фев 2007 23:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот AERVWPOLO » Пет 28 мар 2008 19:06


Еми щом на колегата му трябва по-икономична 4ка и се е спрял на 1.6 и на 1.8.Твърдо съм за 1.6 от много майстори съм чувал че това е най-железния мотор на 4ката и е доста по-икономичен със сравнение 1.8!!!!!Така че късмет при избора


Потребителски аватар
GARTNER
Мнения: 1980
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cофия/Оряхово
Контакти:

Мнениеот GARTNER » Пет 28 мар 2008 19:46


За разхода на 1.8 градско-10л извън градско -7л/100км засичано многократно не мисля че 1.6 разхода ще е по малък.


Потребителски аватар
AERVWPOLO
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 14 фев 2007 23:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот AERVWPOLO » Пет 28 мар 2008 23:06


Аз ако съм пред дилемата 1.6 или 1.8(125) ще взема 1.8 Т(150)
Безпорно доста по добрия вариант е чувам и че е по икономичен :wink:


anton_bg
Мнения: 42
Регистриран на: Пет 14 мар 2008 21:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот anton_bg » Съб 29 мар 2008 0:37


Момчета хем се видя колко знаете, хем не се отказахте...


:глупав

Oт самото начало so.sec твърди само едно - че колкото е по-мощен двигателя, толкова повече харчи! Това е точно така, доказаха го както неговта таблица, която ако не се лъжа е от немския VW сайт, така и от сайта който вие посочихте.

Така както твърдяхте че не бил прав... така изведнъж почнахте да овъртате че тя разликата не била голяма... :lol: Оправдания на ученичка.

Като не намерихте друго за мненията хванахте да го ядете... страхотна зрялост и интелект момчета! :kef:

Образовайте се малко и тогава пишете, щото само прецакахте хубавата тема!

[color=red]Потвърждавам написаното до тук от so.sec и го повтарям като заключение от целия спор:

Колкото по-мощен двигател избереш колега, толкова повече ще ти харчи! Дали разликата е малка или голяма - това си прецени ти, разлика обаче има и тя винаги е в полза на по-маломощния двигател, както е и логично! Ако искаш да ти гори малко - 1.4 - аз съм с такъв и съм много доволен. Ако ще се дърпаш или те тресе детска гъзария - избери от по-мощните и намери баланса за теб между желана мощност и разход... колкото по-нагоре отиваш, толкова по-често ще зареждаш... няма как

so.sec още веднъж поздравления за последователността и железните нерви :bowdown


Като адвокат на so.sec ли се изявяваш? Ако нямаш какво да кажеш по темата, не е нужно да пишеш в нея! Внимавай също така кой наричаш "глупав" и "необразован", подобно поведение не се толерира в този форум! mod edit: musura


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 29 мар 2008 1:38


so.sec написа:гравитацията и във ферарито и във голфа е една и съща както и всички други физични закони - и на хартия и в действителност! Няма как по-мощен автомобил да харчи по-малко от по-маломощен, когато са със една и съща технология! Независимо от обема 100 коня харчат повече от 75 коня и няма никаква друга разумна логика да е иначе, освен на Хари Потър в книгата!


Само да споделя, че има едни такива неща, като въртящ момент и обороти. Та мощността е равна на момента по оборотите... Значи първо трябва да си изясним кой мотор с какви характеристики е :idea: Говоря образно - един мотор може да е 1.4 60 к.с., които да развива на 4500 оборота, друг двигател 1.4 може да 110 к.с. които да развива при 7000 оборота - извода е, че и двата мотора ще горят сравнително еднакво количество бензин при 3000 оборота, но по-мощният (в случая по-високо оборотния) ще има по-голям запас от мощност (понеже се развърта на по-високи обороти). Вярно е, че по-мощният ще гори повече, но само когато се кара в режим по-висок (и недостижим за по-маломощния) - значи разхода си зависи и от шофьора. Особенно ярък пример за малки, икономични и мощни двигатели са хонда, които вадят по 100 к.с. от един литър обем на двигателя, но там разчитат на високи обороти.
Другия фактор е КПД на мотора. Доказано е, че 16 клапановите имат по-голямо КПД от 8 клапановите (демек при еднакъв обем, са по-икономични, независимо от по-големите "коне"), същото важи и за 20 клапановите в сравнение с 16 клапановите - демек 1.8 20в не е лош избор. При нормално шофиране няма да има почти никаква разлика с по-малките мотори.

Всеки един колега с АБФ, а тук има много, ще потвърди, че независимо от 150-то конски сили, ако се кара леко извънграда (120 км/ч) разхода пада на около 6.5-7 л/100км. Същия разход ще имат и 1.4; 1.6; 1.8 моторите при тази скорост. Разликата идва от това, че мощният мотор можеш да го юркаш и с 200, ако имаш желание, докато маломощният - неможе. С маломощният и като качиш 3-ма човека в колата, започват едни мъки при изпреварвания и особенно в натоварен трафик е още по-изнервящо полижението.

Примера при мен е с колата на съпругата - 1.1 фиат сейченто. Разхода градско и с него и с КР-а ми е все около 10/100, независимо, че едното е 55 к.с., а другото 139 :idea:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nkc и 41 госта