Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 26 мар 2008 22:32


stan4o_mc написа:По-скоро въпроса на колегата беше за това, дали ще оправдае загуби, като повишен разход, износване, цялостна работа на мотора.....


Нали знаеш - кеф цена нема! :lol:
Благодаря за пожеланията - и аз очаквам с нетърпение ДИНО резултатите!




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 27 мар 2008 9:02


Дори дино резултатите да не са кой знае какво ... според мен лично (аз ще бъда на дино теста но няма да взема участие ако е тази седмица) трябва да се хванем и да пробваме да направим нещо такова
само трябва да намерим подходящия ел мотор примерно
не може ли един такъв ел мотор да завърти ПОЛОВИН турбина примерно !? само студената част ? и по някакъв начин да и измислим едно охлаждане ?


да не почнете да ме хокате че хората вече са го измислили и тем подобни !
мисълта ми е да си хабим времето някъде и да видим дали можем (НЕ ДА ИЗМИСЛИМ ...А) да направим нещо такова :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Чет 27 мар 2008 9:21


Vizor написа:....не може ли един такъв ел мотор да завърти ПОЛОВИН турбина примерно !? само студената част ? и по някакъв начин да и измислим едно охлаждане ?...

Вайзъре, половин турбина няма :lol:
Значи може да стане, но трябва да е преработено голямо турбо с повредени или изгорени лопати на горещата страна и здрав студен охлюв - на вала откъм демонтираният горещ охлюв зацепваме задвижването. А требе да е голямо турбо за да не му трябват обороти над 15-20 000 за да дигне 0.5 бара например. Останалото е правотоков мотор с подходяща мощност и евентуално ускорителна предавка. По груба представа, за наддув до 0,3-0,5 бара ще може да се сложи 1 електродвигател с приемлива консумация, за по-голямо налягане вече сигурно ще са необходими два двигателя, което дига консумацията доооста сериозно (за това и системите за по-сериозно налягане в интернет са с отделни акумулатори и са само за драг, не за постоянно ползване). За такова ниско налягане и при условие че няма гореща страна мисля че кулер няма да е необходим - топлината от адиабатното свиване до 0,3-0,5 бара е нощожна, а горещ охлюв, който да грее прз корпуса и вала на турбините тук няма да има.
Общо взето старо турбо от камионче някакво със здрави лагери е добро начало за разкостване. ДИНАМО - Сливен правят никак не лоши правотокови електромотори, сигурен съм и че имат и подходящи планетарни предавки - айде колегите от района там да попитат, а аз ще се разровя из каталозите междувременно.
За мене най-якият вариант е стандартна турбо кола, но с пипнато задвижване на турбината - удължен вал на студеният охлюв и през еднопосочен лагер зацепена към електродвигател - така при ниски обороти имаш електрозадвижване и пракически никакъв лаг, а като се равърти мотора си продължава като класическо турбо, като еднопосочният лагер отцепва електродвигателят над определени обороти за да не го върти и него с 40-50 000 оборота. Като върнеш газта и няма газове, турбината няма да спира, ще се за зацепи към електрото на определени обороти и ще поддържа едни "чакащи" 0,3-0,5 бара.
Смятайте такъв сетъп как ще поема - никакъв лаг и равномерно разпределена мощност в немислим за класическото турбо оборотен диапазон!
Размечтах се нещо, но вече умувам над конкретно изпълнение и инженерните предизвикателства пред него...
Поздрави!

Последна промяна от dimitarpetrov на Чет 27 мар 2008 9:34, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 27 мар 2008 9:29


Е те тва имах в предвид бе :lol: счупени турбини с пукнати топли части бол па да ти кажа азе


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Чет 27 мар 2008 9:34


Абе, хората отдавна са го измислили... Турбото е турбо за да се върти от изгорелите газове и да има положителен ефект, а не да дърпа 5kW мощност и да вдига 5 коня. :lol:

И друго - НЕ СТАВА САМО С ТУРБО, ТРЯБВА И ГОРИВО. :lol: :lol:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Чет 27 мар 2008 9:41


Дидо, горивото е най-малкият проблем - за дребните подобрения, ако земе да не стига бенз на моното - слагам регулируем редуцир-вентил за хидравлика с манометър на изхода на горивото след моното и си променям налягането плавно докато ми стигне. Най-много да сложа и една горивна помпа на по-високо налягане.
С Вайзъра повече развиваме концепцията в момента, не се фащай веднага да ни дъвкаш, спокойно, релаксирай, поеми дълбоко въздух и почеши коня.. :lol:
Сори за ОФФ-а ам съм в много веселяшко настроение, да не земеш да се вържеш!?


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Чет 27 мар 2008 10:13


бах ти колко много хора искаха дино ден...... а сега.....8 човека се оказаха сериозни :(

раздвижете се ! 29март и 5 април да задръстиме Хеед..... :)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 27 мар 2008 11:21


Спомням си че имаше тема отдавна за такава турбина с повредена топла част. Използва се турбо от камион HOLSET даже от камаз и на нястото на топлата част се слагат шайби с определена големина с идеята да се постигне нещо като механично задвижван компресор просто не мога да се сетя дали в този форум или в друг го бях видял за да дам линк на темата. Също така момчетата от разни турбини за коли си правят така наречените Jet Engine ама и доста често се палят като кучета mhihi


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Чет 27 мар 2008 11:50


dimitarpetrov написа:Дидо, горивото е най-малкият проблем - за дребните подобрения, ако земе да не стига бенз на моното - слагам регулируем редуцир-вентил за хидравлика с манометър на изхода на горивото след моното и си променям налягането плавно докато ми стигне. Най-много да сложа и една горивна помпа на по-високо налягане.
С Вайзъра повече развиваме концепцията в момента, не се фащай веднага да ни дъвкаш, спокойно, релаксирай, поеми дълбоко въздух и почеши коня.. :lol:
Сори за ОФФ-а ам съм в много веселяшко настроение, да не земеш да се вържеш!?


:P Ама и ти не се връзвай. ;)

Както казах - очаквам с нетърпение резултати. Само кажете до кое време ще сте там, че до 16:00 съм на лекции.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 28 мар 2008 8:53


Относно идеята но Вайзъра - за задвижването намерих ето това:
http://www.transmotec.com/PDF/Catalogue ... W-500W.pdf
Имат и представител в България.
Оборотите под товар на този който си харесах са 2820, въртящият момент е 1,7 кг.см, 65 Вата.
Ако се сложи ускорителна предавка 1:5 може да се докара към 14-15 000 ом/мин на турбината.

Сериозният е 182 вата, 4,8 кг.см въртящ момент и обороти под товар 2585 об/мин
Само дето консумацията му е над 15 Ампера, което е доста, но не е и чак толкоз страшно.
Остава да си намериме подходяща турбина :D


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 28 мар 2008 9:15


А цените на тази маймуна какви са ?
студена част от турбина мисля че мога да намеря ;)
едно приятелче в бургас беше строшило няколко
трябва да проверя дали са му останали части
еле па някой форумен тюнар може да направи дарение :lol:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 28 мар 2008 9:55


Vizor написа:А цените на тази маймуна какви са ?

$100 - $180 според мощността и размера. Аз ще продължа да издирвам, ти се оглеждай за охлювчета :lol:


Потребителски аватар
ReCaRo`
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 17 авг 2007 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ReCaRo` » Съб 29 мар 2008 11:49


http://www.electricsupercharger.com/

може да ти е полезно :wink:


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот racing_team_vidin » Съб 29 мар 2008 13:59


dimitarpetrov написа:Относно идеята но Вайзъра - за задвижването намерих ето това:
http://www.transmotec.com/PDF/Catalogue ... W-500W.pdf
Имат и представител в България.
Оборотите под товар на този който си харесах са 2820, въртящият момент е 1,7 кг.см, 65 Вата.
Ако се сложи ускорителна предавка 1:5 може да се докара към 14-15 000 ом/мин на турбината.

Сериозният е 182 вата, 4,8 кг.см въртящ момент и обороти под товар 2585 об/мин
Само дето консумацията му е над 15 Ампера, което е доста, но не е и чак толкоз страшно.
Остава да си намериме подходяща турбина :D


при 15000 об/мин турбото ще направи ли някакво налягане знаеш с каква скорост се развъртат турбините.
мислил съм го този вариант с електромотора за един москвич, но... сещаш се до каде се стигна.


Потребителски аватар
Skakauec
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 16:54
Автомобил: VW Lupo
Двигател: AMF
Местоположение: Перник/София

Мнениеот Skakauec » Нед 30 мар 2008 9:52


Колега какво стана с диното какви са резултатите :)



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта