масло 5 на 40 или 15 на 40
масло 5 на 40 или 15 на 40
един доста тапичак вапрос де но все пак имам голф 4 1,9 тди в момента е на 274000 и го карам с масло 5на 40 синтетика може ли да се прецака мотора от това масло штото няколко така да се каже майстори казват че може да блокирам мотора штото нямало смазване с 5 на 40 а други казват 4е над 150000 холяди трябва да е с 15 на 40 задалжително извинявам се за тапата тема но ми се ште да сам наясно
ре
засега харчи савсем мани4ко някуде кам 100 грама или малко повече на 9000 хиляди километра някъде
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
ре
да скапичко е но аз предпочитам да дам но да сам сигурен че няма да блокирам или прецакам мотора но тука ме вкараха в размисли отностно смазването на мотора с това масло че било само за нови коли едва ли не и е само до 100000 км автомобила щото след тези километри това масло не смазвало толкова добре мотора
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ако имаше нещо такова/че по-тънкото няма да смазва добре/ щеше да си пише на тубичката на маслото най-малко.Това дали е 5В40 ,или 10В40 не означава качество на маслото ,а вискозитет
Качеството и дали покрива това на ФВ си пише отзад на тубата.Имайки предвид обаче годините на колата ти надали има масло на пазара за над 40 лева тубата което да не покрива тези изсиквания
.Щом нямаш грижи и не гори масло си карай с това - най-малкото спестяваш пари от по-рядката смяна на маслото.


Има изписано доста по темата из форума, но поне аз не успях да намеря отговор на този въпрос.
Сега пак има отговори - ако не ти гори синтетиката (5W40) карай си с нея.
Доколкото знам 5W40 има две значения:
- вискозитет при студен двигател (30 - 5 = 25, това масло може да се ползва при -25 градуса )
- вискозитет при нормална работа (40 каквото и да значи)
От тук си правя заключението че единствената разлика между 5W40 и 15W40 би трябвало да е във вискозитета при студен двигател, което би оказвало влияние само през зимата.
Друга е разликата синтетика/минерално масло и там би трябвало да се търси сравнението а не че едното е по-тънко от другото щото и двете имат еднакъв вискозитет при нормална работа. Ако ползвам 10W40 (синтетика) и 10W40(минерално) единствената разлика ще е от състава на маслото и в такъв случай кое масло е по-добро ?
Или казано по друг начин щом колата започва да гори масло поради износване на това/онова има ли реална разлика какво масло гори (освен цената) т.е. ще гори по-голямо количество 5W40 в сравнение с 10W40
Извинявам се на колегата че ми се намесвам в темата, но си мисля че едно разяснение на моите чуденки ще му помогне и на него
(стига да не е "ползвай търсачката" защото съм я ползвал и съм чел и тук и в препратките от темите)
Сега пак има отговори - ако не ти гори синтетиката (5W40) карай си с нея.
Доколкото знам 5W40 има две значения:
- вискозитет при студен двигател (30 - 5 = 25, това масло може да се ползва при -25 градуса )
- вискозитет при нормална работа (40 каквото и да значи)
От тук си правя заключението че единствената разлика между 5W40 и 15W40 би трябвало да е във вискозитета при студен двигател, което би оказвало влияние само през зимата.
Друга е разликата синтетика/минерално масло и там би трябвало да се търси сравнението а не че едното е по-тънко от другото щото и двете имат еднакъв вискозитет при нормална работа. Ако ползвам 10W40 (синтетика) и 10W40(минерално) единствената разлика ще е от състава на маслото и в такъв случай кое масло е по-добро ?
Или казано по друг начин щом колата започва да гори масло поради износване на това/онова има ли реална разлика какво масло гори (освен цената) т.е. ще гори по-голямо количество 5W40 в сравнение с 10W40
Извинявам се на колегата че ми се намесвам в темата, но си мисля че едно разяснение на моите чуденки ще му помогне и на него

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
И ако сега може някой да потвърди това твърдение:
Няма значение с какво масло се кара, стига то да си има съответния VW стандарт. Разликате е в 'горенето' му, което се свързано със състава (синтетика, полусинтетика , минерално) и във възможността за работа на студен двигател при ниски температури. Останалото е въпрос на личен вкус и финансови сметки
Няма значение с какво масло се кара, стига то да си има съответния VW стандарт. Разликате е в 'горенето' му, което се свързано със състава (синтетика, полусинтетика , минерално) и във възможността за работа на студен двигател при ниски температури. Останалото е въпрос на личен вкус и финансови сметки

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта