масло 5 на 40 или 15 на 40

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pipkov
Мнения: 166
Регистриран на: Вто 30 май 2006 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

масло 5 на 40 или 15 на 40

Мнениеот pipkov » Сря 02 апр 2008 11:25


един доста тапичак вапрос де но все пак имам голф 4 1,9 тди в момента е на 274000 и го карам с масло 5на 40 синтетика може ли да се прецака мотора от това масло штото няколко така да се каже майстори казват че може да блокирам мотора штото нямало смазване с 5 на 40 а други казват 4е над 150000 холяди трябва да е с 15 на 40 задалжително извинявам се за тапата тема но ми се ште да сам наясно




Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Сря 02 апр 2008 13:57


С 15W40 може да направиш голяма грешка, ако ти е добър мотора и не гори масло си карай със синтетиката.


Потребителски аватар
pipkov
Мнения: 166
Регистриран на: Вто 30 май 2006 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот pipkov » Сря 02 апр 2008 14:06


засега харчи савсем мани4ко някуде кам 100 грама или малко повече на 9000 хиляди километра някъде


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 02 апр 2008 14:14


Значи си карай с 5В40.Аз също карах с 5В40 ама за 10к километри си ядеше по 800 грама и за 15к/на колкото се сменя/ трябваше да доливам и ми биши економически нейзгодно.


Потребителски аватар
pipkov
Мнения: 166
Регистриран на: Вто 30 май 2006 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот pipkov » Сря 02 апр 2008 14:59


да скапичко е но аз предпочитам да дам но да сам сигурен че няма да блокирам или прецакам мотора но тука ме вкараха в размисли отностно смазването на мотора с това масло че било само за нови коли едва ли не и е само до 100000 км автомобила щото след тези километри това масло не смазвало толкова добре мотора


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 02 апр 2008 15:14


Ако имаше нещо такова/че по-тънкото няма да смазва добре/ щеше да си пише на тубичката на маслото най-малко.Това дали е 5В40 ,или 10В40 не означава качество на маслото ,а вискозитет :!: Качеството и дали покрива това на ФВ си пише отзад на тубата.Имайки предвид обаче годините на колата ти надали има масло на пазара за над 40 лева тубата което да не покрива тези изсиквания :lol: .Щом нямаш грижи и не гори масло си карай с това - най-малкото спестяваш пари от по-рядката смяна на маслото.


patter
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот patter » Сря 02 апр 2008 16:08


Има изписано доста по темата из форума, но поне аз не успях да намеря отговор на този въпрос.

Сега пак има отговори - ако не ти гори синтетиката (5W40) карай си с нея.

Доколкото знам 5W40 има две значения:

- вискозитет при студен двигател (30 - 5 = 25, това масло може да се ползва при -25 градуса )

- вискозитет при нормална работа (40 каквото и да значи)


От тук си правя заключението че единствената разлика между 5W40 и 15W40 би трябвало да е във вискозитета при студен двигател, което би оказвало влияние само през зимата.

Друга е разликата синтетика/минерално масло и там би трябвало да се търси сравнението а не че едното е по-тънко от другото щото и двете имат еднакъв вискозитет при нормална работа. Ако ползвам 10W40 (синтетика) и 10W40(минерално) единствената разлика ще е от състава на маслото и в такъв случай кое масло е по-добро ?

Или казано по друг начин щом колата започва да гори масло поради износване на това/онова има ли реална разлика какво масло гори (освен цената) т.е. ще гори по-голямо количество 5W40 в сравнение с 10W40

Извинявам се на колегата че ми се намесвам в темата, но си мисля че едно разяснение на моите чуденки ще му помогне и на него :-) (стига да не е "ползвай търсачката" защото съм я ползвал и съм чел и тук и в препратките от темите)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 02 апр 2008 16:12


Моя опит показва ,че 10В40 го гори около 2/3 по-малко :? - въпреки че тази разлика не е много голяма и влиза в границата на субективното.Иначе теоретично за горенето би трябвало да има значение втората цифра - и двата пъти е 40 /един колега беше написал в една тема подробно защо/.


patter
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот patter » Сря 02 апр 2008 16:21


Да, но предполагам че гори по-малко полусинтетка, сравнено със синтетика т.е. състава на маслото а не вискозитета има значение.


totaleng

Мнениеот totaleng » Сря 02 апр 2008 17:02


Тук Петър е прав, вида (синтетика или полусинтетика) на маслото е от значение, не толкова вискозитета му. Вискозитета има значение ако ще я караш през зимата в някоя планина и температурите падат под -20C.


patter
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот patter » Чет 03 апр 2008 9:16


И ако сега може някой да потвърди това твърдение:

Няма значение с какво масло се кара, стига то да си има съответния VW стандарт. Разликате е в 'горенето' му, което се свързано със състава (синтетика, полусинтетика , минерално) и във възможността за работа на студен двигател при ниски температури. Останалото е въпрос на личен вкус и финансови сметки :-)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 03 апр 2008 9:30


Ми на практика е така - от ФВ са ти на правили стандарт с който гарантират ,че мотора ще е ОК/миещи и смазващи свойства +издържане на определна температура/.Другото е вече разлики в шума и старата при студено.Отделно има доста масла с добавки за стари мотори :idea:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта