Колега виж сега
Първо-всички двигатели са както ти го казваш "вЕнтилирани" просто някои имат по 2 , а други по 4(5) клапана на цилиндър.
Второ- според мен броя на клапаните няма нищо общо с износването и чупливоста на ,мотора според мен.Взимаме за пример фв с двата мотора 2.0 които се монтират на голф 3 единя е 2.0 8в (2Е) ,а другия 2.0 16в (абф).Ако 8в-то се кара 200000 на пълна газ а 16в-то 200000 до 3000рпм и ако на 8в-то маслото се сменя на 12000км а на 16в-то на 7000км , кажи ми кое според теб ше се счупи по бързо????8в-то много ясно.И кво тогава значи че 16в-то е по здраво ли????Неее.Всички мотори са здрави като нови, но ние си купуваме колите на по 7-8 и повече години и на по 200 000км+ и не знаеме как е подържана колата.Има друго нещо че примерно 16в моторите предразполагат повече към даване на газ и от там евентуално има риск да е по зле мотора ,но защото е каран яко а не щот е зле по начало........Оф стига толко че ми се схванаха пръстите.....Карайте 16в мотори удоволствието е на практика ДВОЙНО 8*2=16
