полото прегря/ проблема решен

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

полото прегря/ проблема решен

Мнениеот skywolker » Сря 16 апр 2008 20:09


Така , това не ми се беше случвало от както разкарах опела.Карам си днес , спирам на сладкарница пчела и след около час пак тръгвам , след което ми светва лампичката за температурата.Гледам стрелката на 120 градуса, косата ми се изправи.След бързия оглед --- перката не се беше включила ,но не е от нея, проверих я и работи. Според мен и колегата който беше до мен ,проблемът е в термостата, включихме перката да работи постояно и тръгнах към вкъщи.По пътя спирах три пъти на ново ,защото въпреки работещата перка , колата загряваше.сега, за мен остава предположението че термостата е заминал , но така ли се скапва от веднъж?предложения за видове термостати и от къде, и дали е термостата изобщо?

Последна промяна от skywolker на Чет 17 апр 2008 20:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Сря 16 апр 2008 20:14


провери дали долният маркуч на радиатора е топъл, ако термостата отваря маркуча ще е топъл, ако не отваря ще е студен.има вариант и датчика за перката да не работи.термостат от юнитрейд 56 лв.вече трета година карам с такъв и засега нямам проблеми.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 16 апр 2008 20:21


Ако двата мъркуча дето влизат в радиатора НЕ са еднакво топли при температура 90 градуса - значи термостата ти е блокирал в затворено положение и дори и да ти се включва перката си е все тая - не може да охлади достатъчно антифриза защото като е затворен термостата през радиатора не се върти антифриза. До около 80 градуса, единият ще е по студен от другият поне с 15-тина градуса - пробваш с ръка.
Другият вариант според мен е датчика за температура дето дава инфо на таблото да е сдал багажа.
За марка и откъде има писано многооооооооо!

п.п. Само да добавя за други дето им се случи тази работа: При подобна ситуация единственото спасение е вентилатора на парното да е на макс и да духа топло - само така може да се постигне що-годе добро охлаждане при блокирал термостат - естествено за придвижване на малки разстояния и то с почивки

Последна промяна от Anbuch на Чет 17 апр 2008 12:51, променено общо 1 път.


skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот skywolker » Сря 16 апр 2008 22:24


Anbuch aa колега точно и само така карах и това с радиатора на макс си го знам от опела , що се отнася до датчика , проверих го и него с мултицетче и уж работи , ок не аз а колегата :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 16 апр 2008 22:56


той нека си работи ,ама ако лъже с около 100-150 ома му е достатъчно да показва глупости.
Anbuch написа:Токущо проверих в "дебелите книги" ,че при температура на антифриза +30 градуса съпротивлението трябва да е от 1500 до 2000 ома ,а при температура от +80 градуса между 275 ома и 375 ома ,ама пише ,че се мерил дали е изправен между контакти 1 и 3. Или ако тези пъпки за закачането са ти обърнати от левата страна мериш долните два контакта


Абе ти първо си виж термостата ,че там работата е опастна пък после ще го мислил датчика :wink:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 17 апр 2008 12:45


Анбух, аз се извинявам, че се намесвам, ама ако и двата мъркуча са еднакво топли, не значеше ли, че термостатът е блокирал отворен?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 17 апр 2008 12:52


maslinkov написа:Анбух, аз се извинявам, че се намесвам, ама ако и двата мъркуча са еднакво топли, не значеше ли, че термостатът е блокирал отворен?


Мерси за поправката.... :wink:
Изпуснал съм едно "НЕ" и инфото ми е било напълно погрешно!

п.п. Извинявам се - поправих си поста :oops:


skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот skywolker » Чет 17 апр 2008 20:31


Колеги не е истина колко съм горд от себе си, сутринта си поръчах термостатчето заедно с капачката към него(оказа се много важна забележка, капачката на термостата е по проблемна от самия термостат), а иначе термостата ,когато го свалих, беше на две и в окаяно състояние.
След ОПИТНОТО :) ,ми намесване и смяна на стария с нов , в момента колата е на 6 :)
термостата е BEHR
капачката SWAG


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Пет 18 апр 2008 9:32


Колко ти излязоха колега, че и мен ме чака смяна на термостата.


skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот skywolker » Пет 18 апр 2008 17:59


хмммм аз ги взимам с някакво намаление от познат на познат , и ми излязоха около 40 лв термостата с капачката .
Истианата е че за двете неща плюс саморегулиращо се жило за съединителя, ми излезе 103лв.


Потребителски аватар
spidergb
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 24 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот spidergb » Пет 18 апр 2008 20:03


Хм а аз си мислех че само аз замалко да си прегрея колата. И аз имах същият проблем като на колегата смених бая термостати докато миналият ден на един сфетофар не видях че ми излиза пара от предният капак. Като отворих всичко беше в анифриз и едно така спокойно си вреше в разширителният съд. След като махнах термостата реших да махна и капачката( там кадето влиза иглата) като я погледнах леееееко се беше счупила и от там всичките ми термостати ги вадих начасти след като я смених с нова(10лв) и термостат уж да е оригинален на VW от Фолксваген Габрово(45лв) работата заспа.


hbnv

Термостатът трябва да се сменя с капачката.

Мнениеот hbnv » Вто 15 юли 2008 14:40


При прегряване и при счупена капачка, когато се извади термостата иглата е силно извадена напред. При нормалната работа иглата опира в здравата капачка и избутва термостата, после се прибира при охлаждане. За нов или изправен термостат при нормална температура иглата стърчи няколко милиметра, при повреден заради капачка - доста повече и не може да се върне.

Пред два дена купих втори термостат и капачка след съсипване на първия в сервиза и ме пратиха за оригинален.

Продавачът в магазина ми показа как работят и двата детайла. Ако не го знаете, може да купите няколко поредни термостата за един и същи ден.

Става дума за POLO AEX, 1.4. 1996 г.

Така, че разни промени по термостата, които слагат шайби и доработки, а спестяват втори оригинален детайл само усложняват нещата.

Термостат - 25 лв
Капачка - Италия - 7 лв
Капачка оригинална - 28 лв

Смяна на термостат - 30 лв
Антифриз - 33 лв


Използвам темата за допълнителни съвети:
1. Ако при прегряване парното работи - не е от водната помпа.

2. При проблем с термостата - капачката долния маркуч на радиатора и радиаторът остават студени - т.е. и да има проблеми с вентилатора първо трябва да се реши въпроса с термостата.

3. Ако помпата е здрава спокойно с цената на леко прегряване можеш да се движиш с парното на max.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта