Passat 1.8 T - каде е разположено турбото

Техническа и сервизна информация за Passat
Vertriebler
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Passat 1.8 T - каде е разположено турбото

Мнениеот Vertriebler » Сря 16 апр 2008 12:01


Здравейте, наскоро карах такъв пасат но ми се стори, че турбината не се усещаше да дърпа рязко в определени обороти. Просто колата набираше плавно и доста бавно спрямо очакванията ми. Сравнявам го с ТДИ, което съм карал и там се усеща доста дърпането на турбото. Възможно ли е колата да е обикновено 1.8, защото не успях да намеря турбото под капака?




Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 16 апр 2008 12:26


Аз съм карал Пасат и Ауди с 1,8Т мотори и наистина първоначално се замисля мотора , но когато си влезе в обороти си върви много яко.


Vertriebler
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот Vertriebler » Сря 16 апр 2008 12:43


А от колко обороти нагоре почва да дърпа осезаемо? Нали му дават максимален въртящ момент при 1750 оборота. Би трябвало тогава да дърпа най много - нали все пак е с турбо.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Сря 16 апр 2008 12:56


1750 на печките. При мен над 2200. и така до малко под 7000 :lol:


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 16 апр 2008 12:58


Въобще не съм обръщал внимание , а пък и не съм карал толкова много. Но 1750 оборота си мисля че са много ниски за турбото , ако е дизел , може би . Нека някой по-запознат каже.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Сря 16 апр 2008 12:58


Въртящият момент е постоянен след 1750 Об./м. - 210 Нм. Вярно е че не те "удря" като дизелов мотор. Като че ли всичко си става плавно. Турбото е от страната на пътника.
Ако се загледаш винаги ускорява след 1800 Об.


Vertriebler
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот Vertriebler » Сря 16 апр 2008 13:23


Аз не съм го настъпвал много пасата, но до 4 хиляди оборота ми се стори много бавен. Сравнявам го пак с ТДИ, защото скоро не съм карал бензин и съм забравил как се кара ;) Имам усещането, че ТДИ-то 110 коня доста ше го узори 1.8 Т-то, но пак казвам може турбото да е позадръстено и затова да не върви. На друго 1.8Т не съм се качвал


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Сря 16 апр 2008 13:50


По принцип ТДИ има като че ли по-експлозивна мощ. Но пък там веселбата свършва много бързо ;). Ако усещаш колата мудна си провери свещите. Аз моята я карах с Бош. Уж за този мотор, ама на лек наклон на 3-та нещо се чудеше. Скоро смених гарнитура на капака на клапаните (пускаше масло и свещите се бяха удавили) и сложих свещи NGK, като тези които продават в Unitrage X. Промяна има доста голяма. Колата стана по-пъргава. Не мисли.
Не знам от колко време имаш колата и дали ти е направило впечатление. Педала на газта има позиции. В смисъл, че като натиснеш газта в един момент като че ли няма повече. Там има някаква 2-ра пружина която се преодолява с повече усилие от твоя страна.
Усещането при бензин и дизел с турбо е съвсем различно. Но то и турбото има друго предназначение. При дизел е по-голямо и прави по-голямо налягане. Големината му обаче пречи да се развърти бързо. От тук идва и турбо дупката при дизеловите автомобили. Там турбото се включва около 2000-2100 Об. При дизела целта на турбото е да се повиши мощността.
При 1.8Т турбината е малка. Тя прави налягане около 0.6 атм. Целта на тази турбина е да даде по-голям въртящ момент. Малката и маса позволява да се развърта по-бързо.
Аз не съм спец. в автомобилите, но не съм чувал за зацапване на турбо при бензинови мотори. Чувал съм че при дизеловите пасати с променлива геометрия на турбото има зацапване на лопатките които насочват изгорелите газове. Но това си е друга тема.
Ако нещо се съмняваш дали имаш турбо потърси и интеркулер-а. Той е под калника пред водача. А най-добре иди на диагностика и тя ще си каже дали всичко е наред.


Vertriebler
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот Vertriebler » Сря 16 апр 2008 14:22


Мерси за отговорите колеги ;)


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Сря 16 апр 2008 15:52


Турбото трябва да се намира на изходящите колектори. :wink:


ceco_mi
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мездра

Мнениеот ceco_mi » Сря 16 апр 2008 18:33


Турбото се намира от страната от която е на ТДИ - то само че е по - малко и се намира долу ниско. Виждал съм го на такъв ударен без решетка. :)


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 16 апр 2008 22:22


Като гледаш двигателя отпред турбината е от ляво ниско долу близко до купето. Коя година е бил този пасат дето си го карал?


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Чет 17 апр 2008 14:27


При мен съм забелязал, че характерното "свирене" се появява около 2700-3000 об/мин. От там почва и да ускорява осеземо. Затова като не бързам гледам да не прескачам тая граница, ако натискам обаче - гледам да не пада под нея :)


Потребителски аватар
martin983
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот martin983 » Чет 17 апр 2008 18:51


моя след 2 2 и 2 300 си дърпа много яко....


Потребителски аватар
coolboy_
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 17 апр 2008 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот coolboy_ » Пон 19 май 2008 4:18


ей го де е .
Изображение

преди това бях сложил грешна снимка ... хехех ша ма изядете тука ве ... човек да не сгреши

Последна промяна от coolboy_ на Вто 28 апр 2009 13:20, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта