
Не е задължително, но когато по нея има дълбоки деруги и е изкривена, задължително е да се смени. Тук във В.Търново в Ауто+ са някакви стотинки, пък целия болт със шайбата мисля че е 3 лв. Когато сменяш масло следващия път, като махнеш пробката и маслото изтече, прокарай кутрето по резбата на картера, там ще има останали стружки от болта - друго не дей да пъхаш, с кутрето като го въртиш по резбата те сами ще полепнат по кутрето ти. Ако нямаш стружки в отвора на картера, значи добре ти е завивана пробката. Бронзовата шайба задължително трябва да е равна по цялата си повърхност, което гарантира правилно уплътняване на пробката за картера. Тъй като там се редува - топло/студено, затова се изработва от по-мек метал и пробката трябва да се вкопае/завие в нея. Ако имаш кривини по нея и шайбата ти още не е утъняла можеш да си я поочукаш. Старата ти шайба беше много крива и сигурно не е уплътнявала на 100%. Ако пробката ти лопа или превърта в картера, смени я с нова и ако и тя е на същия хал - навий малко/малко/ конци на нея и я завивай внимателно.
