Пробката ми се отвъртя сама .... май не е нормално ..

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пон 28 апр 2008 14:46


Хм май не е много нормално,да подухва че даже и леко картерни газове да излизат бива,но чак масло да хвърля :shock :shock




Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 28 апр 2008 17:48


А дали имам филтър на картерните газове ? Че един ми каза че може от него да е ....


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 28 апр 2008 23:03


Е то филтъра е в края на маркуча за газовете, при капака на клапаните, не по пръчката за маслото.
Не е нормално да хвърля масло от там. Дори бих казал, че трябва съвсем недоловим да е полъха. Повече се усеща от капачката за наливане на маслото. (ама не ме питай защо... Не знам)


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пон 28 апр 2008 23:19


И аз разбрах че филтъра е точно до маркуча, но и аз не мога да намеря логическа връзка защо заради него да ми плюе масло от съвсем другата страна ... Дано да не е сериозно само се моля ..


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Вто 29 апр 2008 13:07


:roll: Пробката ти е добре с изключение на шайбата, появила се е дъга вече така че за нищо не става. Щом тази резба на пробката ти е добре то би трябвало резбата на картера ти да е здрава. Принципно пробката се прави от мек материал, без закаляване, докато резбата на картера е закалена, така че не би трябвало тя да е прецакана. Новата пробка с шайбата трябва без ключ да се навива на ръка поне половината. Не би могло от налягането вътре в картера да се е развила пробката, а маслените пари си излизат от отдушника, но дори и да задръстен не би могъл да повлия на развиването на пробката. Може да имаш и диверсия някой да тия напраил - развил. Или да ти я оставил незавита докрай предния път и сега да избива. Според мен наглеждай си нивото на маслото и от време навреме какво става под картера където е пробката. След няколко контроли ще се убедиш дали продължава същата история или вече нямаш проблем. Да не забравя шайбата на пробката гледай да е бронзова, защото като е мек метал хубаво уплътнява и прилепва за картера. Провери да нямаш изкривяване на картера в областта на мястото където е пробката от удари. Възможно е гнездото да се е отлепило от самия картер, там на това място е заварена гайка. :oops:


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Сря 30 апр 2008 14:30


Ами гледам го маслото и за сега няма проблеми, но пробката няма как да я видя, че нали от долу всичко е в кори ... Новата шайбичка на новата пробка ми се видя бронзова така че се надявам всичко да е наред. Благодаря ти много за изчерпателния отговор ! Ще понаблюдавам маслото още 1-2 седмици и се надявам да няма проблем! А тази бронзова шайбичка трябва да се сменя на всяка смяна на масло нали ?


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 01 май 2008 7:38


:lol: Не е задължително, но когато по нея има дълбоки деруги и е изкривена, задължително е да се смени. Тук във В.Търново в Ауто+ са някакви стотинки, пък целия болт със шайбата мисля че е 3 лв. Когато сменяш масло следващия път, като махнеш пробката и маслото изтече, прокарай кутрето по резбата на картера, там ще има останали стружки от болта - друго не дей да пъхаш, с кутрето като го въртиш по резбата те сами ще полепнат по кутрето ти. Ако нямаш стружки в отвора на картера, значи добре ти е завивана пробката. Бронзовата шайба задължително трябва да е равна по цялата си повърхност, което гарантира правилно уплътняване на пробката за картера. Тъй като там се редува - топло/студено, затова се изработва от по-мек метал и пробката трябва да се вкопае/завие в нея. Ако имаш кривини по нея и шайбата ти още не е утъняла можеш да си я поочукаш. Старата ти шайба беше много крива и сигурно не е уплътнявала на 100%. Ако пробката ти лопа или превърта в картера, смени я с нова и ако и тя е на същия хал - навий малко/малко/ конци на нея и я завивай внимателно. :beer


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Чет 01 май 2008 11:00


Бате... страшен си :) От къде ги знаеш тия работи :) Много ти благодаря! Като сменям маслото ще проверя за стружки :) Ако някой иска може вече да заключи темата ... мисля че е изчерпана. Благодаря много на колегите ! :lock:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 109 госта