сваляне на вискомуфа на перката за охлаждане

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
rk
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

сваляне на вискомуфа на перката за охлаждане

Мнениеот rk » Пон 05 май 2008 10:26


колеги някой да е свалял вискомуфата на перката за охлаждане
да даде съвет как става за да не прецакам нещо или линк където е описана процедурата
става въпрос за пасат 1.9тди АФН
ето снимка на вискомуфата
Изображение
помагай те




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 05 май 2008 15:25


Моята я сменяха, но не в мое присъствие, и не мога да кажа точно как става. ТУК има описано подробно, със снимки, но е за двигател 1,6 бензин (едва ли е фрапираща разликата), на руски.
Оказа се, че имало малка разлика при бензин и дизел. Ето ти още няколко линка :
1
2
ТУК спорят дали може да се смени без да се сваля бронята, а само генератора.


rk
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rk » Пон 05 май 2008 17:05


колега а как разбра че ти е развалена вискомуфата?
какви са признаците?
аз което знам е че при студен двигател перката се върти леко с ръка (при загасен двигател)
при загрял до работна температура и повече трябва да има напрежение при опит да я завъртиш (пак при изгасен двигател)
при мен се върти с еднаква лекота и в двата случая


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 05 май 2008 19:12


В линковете, които ти дадох, го пише. Има два варианта (две повреди) - или не предава движение (двигателят ще прегрява, въпреки че е малко сложно - има още един вентилатор - на климатика, електрически, с 2 степени, който също се включва да помага при нужда), или е заклинила (блокирала) - върти се винаги - тогава двигателят ще се преохлажда (всъщност не би трябвало при изправен термостат). Вискомуфтата представлява съединител, който при ниска температура е отделил, и при покачване на температурата "зацепва". Съответно като спадне температурата, отново отделя. Проверката за зацикляне се прави на студен работещ двигател. ВНИМАНИЕ !!! Има движещи се части - който го прави да се пази за да не се случи инцидент ! Перката се натиска с пръст по периферията, като натиска се увеличава докато не спре. Има опасност да запари на пръста - може да се използва ръкавица, или нещо друго подобно. Ако не може да се спре с натиск с пръст, значи е заклинила.


Потребителски аватар
radi_laif
Мнения: 58
Регистриран на: Съб 22 дек 2007 7:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот radi_laif » Вто 06 май 2008 7:49


колега от другата страна под динамото има шестограм от там се развива ако си сменял обтяжна ролка пак така става парво се развива въпросния шестограм


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Вто 06 май 2008 10:33


radi_laif написа:колега от другата страна под динамото има шестограм от там се развива ако си сменял обтяжна ролка пак така става парво се развива въпросния шестограм


Само да допълня - шестограмът търси на оста на перката,съответно под динамото,за поглед ползвай малко огледалце.


rk
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rk » Вто 06 май 2008 10:56


благодаря на всички колеги за инфото
отивам да направя теста на студен двигател да видя заминала ли е


rk
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rk » Вто 06 май 2008 12:02


да разбирам ли че вискомуфата е наред щом на студен двигател мога да я спра с пръсти?


Потребителски аватар
pako67
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 10 май 2006 17:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pako67 » Вто 06 май 2008 13:30


Здрасти.Според моето скромно мнение е ок.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Вто 06 май 2008 14:26


въпроса е като мине 90гр. дали се надървя


Потребителски аватар
mimtdi
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 15:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот mimtdi » Вто 06 май 2008 19:26


като мине 90градуса ,макар че е много трудно за този мотор ,не се опитвайте да го спрете с ръка ако работи нормално :lol:


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: сваляне на вискомуфа на перката за охлаждане

Мнениеот Siv » Сря 16 юни 2010 19:22


Някакво развитие по въпроса, на мен също ми се върти нон стоп.


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: сваляне на вискомуфа на перката за охлаждане

Мнениеот H2O » Сря 16 юни 2010 21:14


dancing_niki написа:
Siv написа:Някакво развитие по въпроса, на мен също ми се върти нон стоп.


А не мислиш ли че прекаляваш! В 100 теми един и същи въпрос. Като ти е толкова зор дали ти е развалено виското. Вземи едни ръкавици и на студен мотор се опитай да я спреш, ако спре, значи всичко е наред. Ако ти отреже пръстите значи е блокирала и по-бавно ще ти загрява колата. Ако при загрял автомобил има проблеми с охлаждането и перката не се върти достатъчно то не след дълго ще започне да вие като подаваш газ. Тогава вече трябва много да се услушваш, че ако прекали с виенето и се откъсне може да потроши радиатора.

Ами пита по няколко пъти,защото това вискосъеденител,не е ясно на много хора,но дават акъли и объркват хората.В много редки случаи може да блокира.Много често се прави саморъчно от "майстори" Темата е стара но полезна.Само хора които са се сблъсквали с виско могат да ти кажат дали наистина работи или не.Иначе вярно за пробата дали е постоянно зацепено!


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: сваляне на вискомуфа на перката за охлаждане

Мнениеот brabus » Пон 21 юни 2010 19:34


Поразчистих малко, но ще ви помоля да няма излишни дразги.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта