Здравейте!
Карам PASSAT B5 TDI 1999г. AFN 81kw/110hp
Някъде на зад във форума четах проблем на един колега, на който пасатът не вървеше идеално и му дадохте съвет да му свалят турбото и да го изчистят.
Въпросът ми е:
от какво да го изчистят?
трябва ли да се чисти профилактично ако колата няма забележки при вървене?
PASSAT B5 TDI 1999г. AFN 81kw/110hp въпрос за турбо
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Турбото ми беше пълно със сажди и самите лопатки вътре се движеха трудно и задържаха в отворено положение и се връщат не навреме. Има един клапан които е за регулиране на въздуха в турбото та той не функционира като хората при това положение и компютъра забиваше грешка "свръх налягане" като угасиш и запалиш отново грешката се нулира и пак си караш до следващия път.
Отделно за модела наягането трябва да е 2100 макс. 2200 при свръх натоварване (гореспоменатия клапан трябва да регулира веднага) а при мен беше 2520.
След демонтаж на турбото и почистване на песъкоструйка проблема се реши кардинално.
Яд ме е щото съм прост и апарата беще в колата а не снимах турбото преди и след почистването.
П.С. Имам един такъв резервен клапан ако на някой му потрябва
Отделно за модела наягането трябва да е 2100 макс. 2200 при свръх натоварване (гореспоменатия клапан трябва да регулира веднага) а при мен беше 2520.
След демонтаж на турбото и почистване на песъкоструйка проблема се реши кардинално.
Яд ме е щото съм прост и апарата беще в колата а не снимах турбото преди и след почистването.
П.С. Имам един такъв резервен клапан ако на някой му потрябва
- daskal
- Мнения: 66
- Регистриран на: Съб 15 окт 2005 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Разгледай тези два сайта www.unitechturbo.com www.realturbo.net
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Rumen написа:
Къде в София извършват тази манипулация и колко ти струваше това (монтаж, демонтаж и всички съпътстващи там дейности) ?
В Реалтурбо на Околовръстното шосе - отбивката за бул България (Център). Струва 10лв мисля. Сваляне и слагане на турбо 100лв в Юнитрейд. Мойто турбо е некакво гадно и се сваля заедно с колекторните тръби. Доста трудоемко и затова е толкова скъпо.
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Свръх налягането изключва турбото и колата се спъва. Гадна работа особено ако изпреварваш и си ръчнал от 6-та - 4-та и усешташ как педала на газта потъва и до ламарината ама не върви. Гасиш палиш грешката се нулира и турбото пак работи до следващтия път. На закачалката показваше 1570 налягане което е макс при които е настроен клапана за регулиране на налягането.
След почистването вече 20 000 км не съм имал проблем и на закачалката дава налягане 1200 - 1300 при екстремални ситуации.
След почистването вече 20 000 км не съм имал проблем и на закачалката дава налягане 1200 - 1300 при екстремални ситуации.
imedarov написа:...
На закачалката показваше 1570 налягане което е макс при които е настроен клапана за регулиране на налягането.
След почистването вече 20 000 км не съм имал проблем и на закачалката дава налягане 1200 - 1300 при екстремални ситуации.
Предполагам, че под "закачалката" имаш в предвид тестер от типа на VAG-COM. Имаш ли представа кой параметър (как се казва) трябва да се отчете, че имам мерак да погледна моя на какъв хал е ?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 17 май 2014 10:56
- Автомобил: PASSAT B5
- Двигател: 1.9 -110 TDI
- Местоположение: NICE FRANCE
Re: Въпрос за турбо на PASSAT B5 TDI
И при мен е същия проблем с турбото о разхода ми е с литър горе нз дали е задръстено турбото и така да оказва влияние на разхода ,ако някой знае ще ми е мн полезно
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: PASSAT B5 TDI 1999г. AFN 81kw/110hp въпрос за турбо
ето това се чисти....геометрията в топлата част и затваряш
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:55
- Автомобил: BMW 330D
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re:
Rumen написа:imedarov написа:...
На закачалката показваше 1570 налягане което е макс при които е настроен клапана за регулиране на налягането.
След почистването вече 20 000 км не съм имал проблем и на закачалката дава налягане 1200 - 1300 при екстремални ситуации.
Предполагам, че под "закачалката" имаш в предвид тестер от типа на VAG-COM. Имаш ли представа кой параметър (как се казва) трябва да се отчете, че имам мерак да погледна моя на какъв хал е ?
Engine->Measuring Blocks-> Канал 011 на 4та от 1500 оборота, пълна газ и гледаш стойностите.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта