PASSAT B5 TDI 1999г. AFN 81kw/110hp въпрос за турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

PASSAT B5 TDI 1999г. AFN 81kw/110hp въпрос за турбо

Мнениеот versace » Нед 11 дек 2005 22:51


Здравейте!
Карам PASSAT B5 TDI 1999г. AFN 81kw/110hp
Някъде на зад във форума четах проблем на един колега, на който пасатът не вървеше идеално и му дадохте съвет да му свалят турбото и да го изчистят.
Въпросът ми е:
от какво да го изчистят?
трябва ли да се чисти профилактично ако колата няма забележки при вървене?




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 11 дек 2005 22:57


От наслоени сажди ;). Ако ти върви колата и не омаслява към кулера не пипай.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пон 12 дек 2005 9:13


Турбото ми беше пълно със сажди и самите лопатки вътре се движеха трудно и задържаха в отворено положение и се връщат не навреме. Има един клапан които е за регулиране на въздуха в турбото та той не функционира като хората при това положение и компютъра забиваше грешка "свръх налягане" като угасиш и запалиш отново грешката се нулира и пак си караш до следващия път.
Отделно за модела наягането трябва да е 2100 макс. 2200 при свръх натоварване (гореспоменатия клапан трябва да регулира веднага) а при мен беше 2520.
След демонтаж на турбото и почистване на песъкоструйка проблема се реши кардинално.
Яд ме е щото съм прост и апарата беще в колата а не снимах турбото преди и след почистването.
П.С. Имам един такъв резервен клапан ако на някой му потрябва


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Нед 01 яну 2006 21:44


Ако ми кавеш и каде в Бургас могат да го направат Beer


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пон 02 яну 2006 11:48


:roll:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 03 яну 2006 13:59


imedarov написа:Турбото ми беше пълно със сажди и
...
...
...
След демонтаж на турбото и почистване на песъкоструйка проблема се реши кардинално.
...


Къде в София извършват тази манипулация и колко ти струваше това (монтаж, демонтаж и всички съпътстващи там дейности) ?


Потребителски аватар
daskal
Мнения: 66
Регистриран на: Съб 15 окт 2005 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот daskal » Чет 05 яну 2006 19:39


Разгледай тези два сайта www.unitechturbo.com www.realturbo.net


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пет 06 яну 2006 19:17


Rumen написа:
Къде в София извършват тази манипулация и колко ти струваше това (монтаж, демонтаж и всички съпътстващи там дейности) ?


В Реалтурбо на Околовръстното шосе - отбивката за бул България (Център). Струва 10лв мисля. Сваляне и слагане на турбо 100лв в Юнитрейд. Мойто турбо е некакво гадно и се сваля заедно с колекторните тръби. Доста трудоемко и затова е толкова скъпо.


Потребителски аватар
daskal
Мнения: 66
Регистриран на: Съб 15 окт 2005 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот daskal » Нед 08 яну 2006 18:39


Как точно се отрази това ,, свръх налягане '' на вървенето на колата.
След почистване какъв бе ефекта


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пон 09 яну 2006 19:44


Свръх налягането изключва турбото и колата се спъва. Гадна работа особено ако изпреварваш и си ръчнал от 6-та - 4-та и усешташ как педала на газта потъва и до ламарината ама не върви. Гасиш палиш грешката се нулира и турбото пак работи до следващтия път. На закачалката показваше 1570 налягане което е макс при които е настроен клапана за регулиране на налягането.
След почистването вече 20 000 км не съм имал проблем и на закачалката дава налягане 1200 - 1300 при екстремални ситуации.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 10 яну 2006 22:32


imedarov написа:...
На закачалката показваше 1570 налягане което е макс при които е настроен клапана за регулиране на налягането.
След почистването вече 20 000 км не съм имал проблем и на закачалката дава налягане 1200 - 1300 при екстремални ситуации.

Предполагам, че под "закачалката" имаш в предвид тестер от типа на VAG-COM. Имаш ли представа кой параметър (как се казва) трябва да се отчете, че имам мерак да погледна моя на какъв хал е ?


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Вто 10 яну 2006 22:36


Не съжалявам :-(


vidinski87
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 17 май 2014 10:56
Автомобил: PASSAT B5
Двигател: 1.9 -110 TDI
Местоположение: NICE FRANCE

Re: Въпрос за турбо на PASSAT B5 TDI

Мнениеот vidinski87 » Вто 16 сеп 2014 17:17


И при мен е същия проблем с турбото о разхода ми е с литър горе нз дали е задръстено турбото и така да оказва влияние на разхода ,ако някой знае ще ми е мн полезно


d.najdenov76
Мнения: 122
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: PASSAT B5 TDI 1999г. AFN 81kw/110hp въпрос за турбо

Мнениеот d.najdenov76 » Нед 18 окт 2015 19:32


ето това се чисти....геометрията в топлата част и затваряш
Снимки0297.jpg
Снимки0297.jpg (109.04 KиБ) Видяна 1972 пъти
Снимки0296.jpg
Снимки0296.jpg (100.09 KиБ) Видяна 1972 пъти
Снимки0294.jpg
Снимки0294.jpg (98.41 KиБ) Видяна 1976 пъти
Снимки0294.jpg
Снимки0294.jpg (98.41 KиБ) Видяна 1976 пъти


Vw_TDI
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:55
Автомобил: BMW 330D
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re:

Мнениеот Vw_TDI » Чет 22 окт 2015 13:28


Rumen написа:
imedarov написа:...
На закачалката показваше 1570 налягане което е макс при които е настроен клапана за регулиране на налягането.
След почистването вече 20 000 км не съм имал проблем и на закачалката дава налягане 1200 - 1300 при екстремални ситуации.

Предполагам, че под "закачалката" имаш в предвид тестер от типа на VAG-COM. Имаш ли представа кой параметър (как се казва) трябва да се отчете, че имам мерак да погледна моя на какъв хал е ?

Engine->Measuring Blocks-> Канал 011 на 4та от 1500 оборота, пълна газ и гледаш стойностите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта