въпрос за охл.течност.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

въпрос за охл.течност.

Мнениеот stoyan0264 » Пет 09 май 2008 11:04


Здравйте колеги!
Имах проблеми със загряването на двигателя , имах теч от горната част на радиатора.Пластмасовата част на радиатора (където се съединява с горния маркуч) се пеше напукала до строшаване от старост.Смених радиатора и за сега нямам течове(уж , да се надяваме).
Та мисълта ми е имахме съмнения за издухана гарнитура.
Сега да предположим че няма течове как да разбера положението на гарнитурата?
Колата е Пасат 1,8 моно бенз/газ 92 В3.
Знам със сигурност че трябва адследя нивото на охл.течност.А относно нея ме интересува следния казус:
1. Наливам на студен двигател до достигане на ниво МАХ.
2. Как ще се промени и изобщо трябва ли да се промени новото на течността в разшир.съд при загрял на 90 градуса двигател?
Много ме вълнува този въпрос.
Благодаря ви предварително!




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 09 май 2008 12:06


да променя се нивото, когато двигателя е загрял - антифриза е под налягане и вътре при отваряне на капачката се разширява над нивото.
Трябва да си я направиш студена на макс и да си я гледаш студена какво е нивото.
А какви точно са ти съмненията за гарнитура - ако при загрял мотор се опиташ да отвориш капачката на разширителния съд и антифриза излезе от казанчето почти 90% е че имаш издухана гарнитура.
Другите 10% са за калпав клапан на капачката на разширителния съд - ако не изпуска налягането.
А ако има издухана гарнитура или ще ти смеси водата с масло /малко вероятно/ или ще влезе водата в цилиндрите и тогава при студен двигател ще прекъсва в началото докато не изхвърли водата.
При отвиване на свещите се наблюдава като налеп, ако е вкарала в някой цилиндър вода/антифриз. - и сякаш ръждива малко стои - поне при мене беше така на 3-ти цилиндър.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Пет 09 май 2008 12:33


Благодаря ти колега!
Но нали при загрят двигател не трябва да се отваря разш.съд.
Аз преди съм го отварял ама много внимателно и нивото малко се покачва, но си мисля че ако го отворя при напълно загрят двигател и ще стане като вулкан.Не ми се пробва маи? :(
Ами ако има водица в някой цилиндър какво става ако продължа да карам така?
А и знам че в този случай трябва да пуши бяло а тя хич не пуши на загрял двигател само малко попорекъсва като я слушам от ауспуха.
На бензин като я запаля понякога прекъсва но много рядко иначе много чисто работи.
Дайте ми съвети?
Благодаря.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 09 май 2008 12:40


ако изригне като вулкан ти писах че не е нормално - трябва да и се покачи нивото на течността и само толкова.
не е хубаво за мотора ако караш с издухана гарнитура - ще се увеличи духането и ще изхвърли антифриза... или ще попадне в цилиндрите в по-голямо количество и тогава лошо.
Ако има антифриз в някой от цилиндрите студена ще работи първоначално без този цилиндър /докато изкара навън антифриза/ - при загряла няма да се усеща понеже антифриза влиза малко и се изхвърля бързо.
Значи ако има гарнитура най-често след спиране на автомобила вечер примерно /понеже има налягане в охладителната система/ навлиза повечко антифриз в цилиндъра и после като запалиш двигателя - този цилиндър не работи както трябва.


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Пет 09 май 2008 12:41


Доколкото разбирам сега нямаш течове. А загуба на течност имаш ли? Щото ако нямаш - недей да се косиш за гарнитурата. Явно не е издухана.
А иначе недей да отваряш казанчето на топъл двигател. Не знам дали е показател за издухана гарнитура - моята си е ок а винаги хвърля вода на топъл мотор.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Пет 09 май 2008 12:48


Нямам такива наблюдения.Когато и да я запаля сутрин вечер топла студена добре работи.
А много ми е интересно колко трябва да бъдат твърди маркучите.Знам че системата работи под някакво налягане и ако има издухана гарнитура това налягане се покачва защото двигателя вкарва отработени газове в охл.система.
Моите маркучи са твърдички но някак си нормално твърди.
Просто на сляпо не ми се разглабя главата.
Направо не знам какво да правя.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 09 май 2008 12:53


щом не прави магарии не пипай.
приеми съвета, че да не ти кажа аз на какъв хал съм от пипане...
2-3 теми понадолу имам пусната тема от много пипане.
Трябва да са си твърди - все пак 1 бар някъде по спомен /не твърдя че е точно/ е налягането в охладителната система.

цък: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=90531


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Пет 09 май 2008 12:57


Благодарско Колега.Следя водицата и това е.Дано да не мърда.


veskovesko
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот veskovesko » Съб 10 май 2008 8:48


За да не отварям нова тема пиша в тази .
Преди 1 месец слагах газова уредба и майстора/газаджията/ми каза че имам издухала гарнитура защото били твърди маркучите и трябвало да се прави глава.Аз много не му повярвах все пак до този момент съм нямал проблем .Сега я наблюдавам за антифриза.Когато е студена колата маркучите са меки а като е топла малко твърди . А когато е отворена капачката на антифриза от там излизат едни много ситни мехурчета икато загрее колата водата почва да излиза навън това при студена кола махам капачката на казанчето за антифриз.Та въпроса ми е издухана ли е гарнитурата или не?
антифриз не се губи. :screwy


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 10 май 2008 9:25


щом още при студена кола излиза антфриза навън от казанчето значи наистина е за гарнитура.
ако не го оправиш навреме и капачката е завита докрай рискуваш да текне я радиатор, я маркучи и т.н..
вероятно влиза компресия във водната система и надува.


veskovesko
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот veskovesko » Съб 10 май 2008 12:56


не колата загрява и малко преди да се вкл вентилатора тогава излиза вода но капачката все пак е махната .


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 10 май 2008 16:21


Ами нормално е да излиза към 95 градуса . И на мойта излиза, а си е Ок гарнитурата. По скоро показателни са тези мехурчета за който говориш. Това според мен е наистина възможен признак за пробив към водна магистрала.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта