Здравйте колеги!
Имах проблеми със загряването на двигателя , имах теч от горната част на радиатора.Пластмасовата част на радиатора (където се съединява с горния маркуч) се пеше напукала до строшаване от старост.Смених радиатора и за сега нямам течове(уж , да се надяваме).
Та мисълта ми е имахме съмнения за издухана гарнитура.
Сега да предположим че няма течове как да разбера положението на гарнитурата?
Колата е Пасат 1,8 моно бенз/газ 92 В3.
Знам със сигурност че трябва адследя нивото на охл.течност.А относно нея ме интересува следния казус:
1. Наливам на студен двигател до достигане на ниво МАХ.
2. Как ще се промени и изобщо трябва ли да се промени новото на течността в разшир.съд при загрял на 90 градуса двигател?
Много ме вълнува този въпрос.
Благодаря ви предварително!



въпрос за охл.течност.
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
да променя се нивото, когато двигателя е загрял - антифриза е под налягане и вътре при отваряне на капачката се разширява над нивото.
Трябва да си я направиш студена на макс и да си я гледаш студена какво е нивото.
А какви точно са ти съмненията за гарнитура - ако при загрял мотор се опиташ да отвориш капачката на разширителния съд и антифриза излезе от казанчето почти 90% е че имаш издухана гарнитура.
Другите 10% са за калпав клапан на капачката на разширителния съд - ако не изпуска налягането.
А ако има издухана гарнитура или ще ти смеси водата с масло /малко вероятно/ или ще влезе водата в цилиндрите и тогава при студен двигател ще прекъсва в началото докато не изхвърли водата.
При отвиване на свещите се наблюдава като налеп, ако е вкарала в някой цилиндър вода/антифриз. - и сякаш ръждива малко стои - поне при мене беше така на 3-ти цилиндър.
Трябва да си я направиш студена на макс и да си я гледаш студена какво е нивото.
А какви точно са ти съмненията за гарнитура - ако при загрял мотор се опиташ да отвориш капачката на разширителния съд и антифриза излезе от казанчето почти 90% е че имаш издухана гарнитура.
Другите 10% са за калпав клапан на капачката на разширителния съд - ако не изпуска налягането.
А ако има издухана гарнитура или ще ти смеси водата с масло /малко вероятно/ или ще влезе водата в цилиндрите и тогава при студен двигател ще прекъсва в началото докато не изхвърли водата.
При отвиване на свещите се наблюдава като налеп, ако е вкарала в някой цилиндър вода/антифриз. - и сякаш ръждива малко стои - поне при мене беше така на 3-ти цилиндър.
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Благодаря ти колега!
Но нали при загрят двигател не трябва да се отваря разш.съд.
Аз преди съм го отварял ама много внимателно и нивото малко се покачва, но си мисля че ако го отворя при напълно загрят двигател и ще стане като вулкан.Не ми се пробва маи?
Ами ако има водица в някой цилиндър какво става ако продължа да карам така?
А и знам че в този случай трябва да пуши бяло а тя хич не пуши на загрял двигател само малко попорекъсва като я слушам от ауспуха.
На бензин като я запаля понякога прекъсва но много рядко иначе много чисто работи.
Дайте ми съвети?
Благодаря.
Но нали при загрят двигател не трябва да се отваря разш.съд.
Аз преди съм го отварял ама много внимателно и нивото малко се покачва, но си мисля че ако го отворя при напълно загрят двигател и ще стане като вулкан.Не ми се пробва маи?

Ами ако има водица в някой цилиндър какво става ако продължа да карам така?
А и знам че в този случай трябва да пуши бяло а тя хич не пуши на загрял двигател само малко попорекъсва като я слушам от ауспуха.
На бензин като я запаля понякога прекъсва но много рядко иначе много чисто работи.
Дайте ми съвети?
Благодаря.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ако изригне като вулкан ти писах че не е нормално - трябва да и се покачи нивото на течността и само толкова.
не е хубаво за мотора ако караш с издухана гарнитура - ще се увеличи духането и ще изхвърли антифриза... или ще попадне в цилиндрите в по-голямо количество и тогава лошо.
Ако има антифриз в някой от цилиндрите студена ще работи първоначално без този цилиндър /докато изкара навън антифриза/ - при загряла няма да се усеща понеже антифриза влиза малко и се изхвърля бързо.
Значи ако има гарнитура най-често след спиране на автомобила вечер примерно /понеже има налягане в охладителната система/ навлиза повечко антифриз в цилиндъра и после като запалиш двигателя - този цилиндър не работи както трябва.
не е хубаво за мотора ако караш с издухана гарнитура - ще се увеличи духането и ще изхвърли антифриза... или ще попадне в цилиндрите в по-голямо количество и тогава лошо.
Ако има антифриз в някой от цилиндрите студена ще работи първоначално без този цилиндър /докато изкара навън антифриза/ - при загряла няма да се усеща понеже антифриза влиза малко и се изхвърля бързо.
Значи ако има гарнитура най-често след спиране на автомобила вечер примерно /понеже има налягане в охладителната система/ навлиза повечко антифриз в цилиндъра и после като запалиш двигателя - този цилиндър не работи както трябва.
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Нямам такива наблюдения.Когато и да я запаля сутрин вечер топла студена добре работи.
А много ми е интересно колко трябва да бъдат твърди маркучите.Знам че системата работи под някакво налягане и ако има издухана гарнитура това налягане се покачва защото двигателя вкарва отработени газове в охл.система.
Моите маркучи са твърдички но някак си нормално твърди.
Просто на сляпо не ми се разглабя главата.
Направо не знам какво да правя.
А много ми е интересно колко трябва да бъдат твърди маркучите.Знам че системата работи под някакво налягане и ако има издухана гарнитура това налягане се покачва защото двигателя вкарва отработени газове в охл.система.
Моите маркучи са твърдички но някак си нормално твърди.
Просто на сляпо не ми се разглабя главата.
Направо не знам какво да правя.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
щом не прави магарии не пипай.
приеми съвета, че да не ти кажа аз на какъв хал съм от пипане...
2-3 теми понадолу имам пусната тема от много пипане.
Трябва да са си твърди - все пак 1 бар някъде по спомен /не твърдя че е точно/ е налягането в охладителната система.
цък: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=90531
приеми съвета, че да не ти кажа аз на какъв хал съм от пипане...
2-3 теми понадолу имам пусната тема от много пипане.
Трябва да са си твърди - все пак 1 бар някъде по спомен /не твърдя че е точно/ е налягането в охладителната система.
цък: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=90531
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
За да не отварям нова тема пиша в тази .
Преди 1 месец слагах газова уредба и майстора/газаджията/ми каза че имам издухала гарнитура защото били твърди маркучите и трябвало да се прави глава.Аз много не му повярвах все пак до този момент съм нямал проблем .Сега я наблюдавам за антифриза.Когато е студена колата маркучите са меки а като е топла малко твърди . А когато е отворена капачката на антифриза от там излизат едни много ситни мехурчета икато загрее колата водата почва да излиза навън това при студена кола махам капачката на казанчето за антифриз.Та въпроса ми е издухана ли е гарнитурата или не?
антифриз не се губи.
Преди 1 месец слагах газова уредба и майстора/газаджията/ми каза че имам издухала гарнитура защото били твърди маркучите и трябвало да се прави глава.Аз много не му повярвах все пак до този момент съм нямал проблем .Сега я наблюдавам за антифриза.Когато е студена колата маркучите са меки а като е топла малко твърди . А когато е отворена капачката на антифриза от там излизат едни много ситни мехурчета икато загрее колата водата почва да излиза навън това при студена кола махам капачката на казанчето за антифриз.Та въпроса ми е издухана ли е гарнитурата или не?
антифриз не се губи.

-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта