Полиране на фарове - отличен резултат

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Пет 09 май 2008 16:08


trunner написа:
xcalibur написа:Колега, гледам че при десния фар бронята е пострадала при операцията. Не е ли по-добре да се прави това на демонтирани фарове

Ти кога ме изпревари бе :lol:


Ами според мене това не е оттогава, иначе Румен едва ли би го похвалил.
Мое мнение - да видим.




Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Пет 09 май 2008 16:09


Милослав написа:
trunner написа:
xcalibur написа:Колега, гледам че при десния фар бронята е пострадала при операцията. Не е ли по-добре да се прави това на демонтирани фарове

Ти кога ме изпревари бе :lol:


Ами според мене това не е оттогава, иначе Румен едва ли би го похвалил.
Мое мнение - да видим.

Ми колега, то се вижда на снимките (за жалост)


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пет 09 май 2008 16:16


Може след като си е взел колата, да я е одрал така някъде :roll:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 09 май 2008 18:07


xcalibur написа:Колега, гледам че при десния фар бронята е пострадала при операцията. Не е ли по-добре да се прави това на демонтирани фарове


trunner написа:... стори ми се, че на пластмасата от решетката в близост до десния фар боята преди намесата е била цяла, а след това не е!


Проблема с бронята е друг. Едни мърлячи преди година и половина я засраха като я боядисваха. Ако обърнете внимание ще видите че се е олюпила и на други места (на снимките преди полирането се вижда ясно и под левия фар и в основата ... абе мърляшка работа). Наистина при махането на тиксото около десния фар се отлющи едно парче от боята на пласмата, но човека, който прави полирането на фаровете няма никаква вина за това че ония нещастници преди време не я боядисаха както трябва (не са сложили основа някаква или дявол знае какво там дето трябва). Знам вече че КАРПЛАСТ са точните хора, но при тях ... следващия месец.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 09 май 2008 20:17


Шматарок - за две Каменици щях да ти ги лъсна екстра!!! :dummy: :beat_butt2 Първо с GLASS T - после с WS Platinum! :udivitelna :udivitelna :udivitelna yoda :012:


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пет 09 май 2008 21:12


Колега хубаво си освежил фаровете на пасата отвън,но отвътре като гледам са си с чернилката :(
Предлагам ти изпитана от мен рецепта и за твоята кола:
Свали фаровете,отвори ги лекичко без да чупиш стъклата и избърши с мек памучен парзал целите рефлектори на фаровете(огледалната им част) и най вече участъка над крушката за късата светлина.След като си избърсал идеално рефлекторите е време и за стъклата(отвътрешната страна),тях пак с парцалче.Резулатата е невероятен щесе убедиш веднага.С течение на времето крушките който светят вътре във фара отделят някаква чернилка,която се наслоява по рефлекторите и стъклата,точно нея ще трябва да изчистиш.
Резултата е все едно си с чисто нови фарове,а това което трябва да направиш е да отделиш 1 час време.
Надявам се дасъм бил полезен,жалко че нямам снимки от фаровете които чистих зада се обедиш най-добре.
Ако има нещо питай :wink:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 09 май 2008 21:53


Dorian написа:...
отвори ги лекичко без да чупиш стъклата ...

Мислено по въпроса и гледах. Плексигласа отпред е така зверски залепен за тялото че няма начин да се отдели без да се поломи нещо. Начинът е да се предприеме нещо през дупките за крушките, но от там е невъзможно да се вкара парцал... Единственото, което може да се направи от там е нещо като измиване/изплакване (съветите са да се извърши с дистилирана/дейонизирана вода за да не остават следи от изсъхващи капчици)


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Съб 10 май 2008 9:47


Rumen написа:Няколко полезни препоръки при ползване на пластмасови фарове:
- след автомивка (особенно през зимата) не палете фаровете преди водата да е изсъхнала (или поне ги подсушете)
- не ползвайте типа "влажни кърпички" за забърсване на фаровете - веществата с които е напоена кърпичката не понасяли на прозрачните пласмасарии


Ми то не трябва да включваме фаровете когато вали дъжд тогава, няма логика


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 10 май 2008 9:58


Не съм отварял фарове на Б5, но братушките казват (подкрепено с много снимки - вторият линк), че режат залепеното с нож, и после пак лепят. 99% съм сигурен, че Rumen е чел това и това, цитат от там - После снятия фар с машины встал вопрос, а как же они разбираются?
При осмотре стало понятно, что в первую очередь необходимо снять стекло. Для начала нужно снять 5 защелок - 2 по бокам и 3 снизу.
После чего станет возможным осторожно, желательно, широкой плоской отверткой, начать отодвигать стекло от копруса - мешающий этому процессу герметик удобно резать чем то вроде отрезного ножа. Таким образом полностью отделяем стекло от корпуса фары.
Превод за неразбиращите:
След свалянето на фара от колата изскача въпроса - как се разглобяват ? При огледа стана ясно, че първо трябва да се махнат 5 скоби (закопчалки) - 2 отстрани и 3 отдолу. Това дава възможност после внимателно, желателно е с широка плоска отвертка, да се отделя "стъклото" от корпуса - пречещият на процеса херметик (уплътнител, силикон) е удобно да се реже с нещо от типа на макетен нож. По този начин се отделя напълно "стъклото" от корпуса на фара.


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Съб 10 май 2008 12:36


Много добре са станали фарчетата, забелязва се доста голяма разлика :wink:


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Съб 10 май 2008 12:58


Незнам на пасата как са,но аз съм я правил тази процедура на фаровете на Ауди А3 и беше точно така както е описал колегата gr_kanev, махнах 5 щипки и после с права отверка разделих стъклото на фара от уплатнителя(нямаше никакво лепило)почистих ги сложих стъклото и щипките и всичко си беше перфектно :D
Иначе както казваш ти ако са лепени аз използвах следния вариант:
Сестрами има Фиат Браво и там наистина имаше някакво лепило между стъклото и уплатнението и ето какво направих аз:
1 махнах целите фарове
2 извадих всички крушки и машинките за ел. регулиране на фаровете
3 останаха само пластаси,тогава смело на мивката с топла вода и веро,друсане и търкане.За инструмент използвах стара четка за зъби зада бъркам във фаровете,тази специало беше с меко рамо и сия гънех на кадето си изкам.
4 за насреща за стъклото използвах парченце гъба за миене на чинии колкото да влезе и след това пак с четката за зъби бутах парченцето напред назад из целия фар докато не изчистя цялата чернилка
5 здраво друсане търкане и изплакване
6 след като фара е измит взех сешуар за коса и на макс. въздушната струя вътре във фара до напълно изсушаване
7 поставяне на всички крушки по местата и ел.машинките
Това е резервния вариант ако има лепило,иначе резултата е същия както при махане на стъклото.
За тези който ще кажат ''ама няма ли дами ръждяса фара или дасе изпотява отвътре'' отговора е НЕ,вече 7-8 месеца фаровете са си супер
:wink:


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Matematiks » Съб 10 май 2008 20:01


хехееее
това ли е твоя пасат,а що няма лепенки на клуба или аз не съм видял :lol:
щото бех при васко докато ги правеше...
използва слециална техника за целта,не става с обикновенна полир паста защото потумнява много бързо пластмасата от нея,тази си е само за тази цел
иначе работи супер момчето :idea:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Съб 10 май 2008 22:09


shenko написа:Ми то не трябва да включваме фаровете когато вали дъжд тогава, няма логика

:no-no
А според мен логика има и то голяма:
· в дъжд и/или в лоши атмосферни условия най-важна е безопастността - надали би заменил постепенното матиране/потъмняване на фаровете (разтеглено в относително продължителен период от време) срещу изкривени ламарини или недай си боже нещо по-лошо;
· след измиване на автомивка нищо не затруднява едно подсушаване на пласмасовите фарове, докъто оставянето им мокри води до различно загряване и в следствие "прогаряне" в зависимост от стичане/изсъхването на водата (без да отчитаме химиите, които слагат като примеси примерно в OMV и въздействието им в/у плексигласа под по-висока температура)
Общо взето това е нещо като онази приказка, че ако спортуваш по 1 час на ден, не е гарантирано, че ще доживееш столетие, но със сигурност е по-добре от това да пушиш по 1 кутия цигари на ден. Или иначе казано - това е просто съвет и/или препоръка как можем да минимизираме факторите които водят до потъмняване на тази недомислица* "плексигласови стъкла", а не да пестим от безопастността като не си палим фаровете в лоши атмосферни условия (да не говорим, че законът ни задължава да правим точно обратното)

---------------------
*недомислица е защото в ония светове тези автомобили са разчетени да се ползват 6-8 години и до тази възраст плексигласовите фарове са си направо отлични ... неприятното за нас е, че в нашия свят летоброенето започва след тази възраст, когато много детайли не са като току-що излезли от завода ... колкото и да не ни се иска да е така ...


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Нед 11 май 2008 11:17


Убеди ме :D


Потребителски аватар
vasilev263
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vasilev263 » Нед 11 май 2008 11:46


Много добре са станали фаровете особено като се има предвид и колко струват нови тази инвестиция е по добра 8)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта