Падна акумулатора от нищо
Падна акумулатора от нищо
Здравейте,днеска трьгвам да се качвам в колата цькам алармата-нищо,вьртя ключа-пак сьщото.Преди време ми се прецака бравата на шофьорската врата (централното ми е само оттам) и майстора който я прави е пропуснал да оправи механиката и е свьрзал само с централното.Както и да е,ще отварям по-кьсно с ключар.Вьпроса е как така от нищо ми е паднал акумулатора-дори не светят показателите на таблото.Абсолютно всичко е изключено вьтре,алармата не е свирила.Скоро сменях ЦД-то ,но всичко е вьрзано както трябва,едва ли ми е избягал тока оттам.Вьзможно ли е акумулатора да си замине просто така.Зимата имах ядове няколко пьти,но си мислих,че ще искара още малко.Да го хвьрлям ли направо или да му се даде още 1 шанс?
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
отиди някъде да ти го замерят! там ще ти кажат най-добре за смяна ли е или не. аз ходих да го мерят, понеже и на мен ми падаше от нищото през зимата, и оня ми казва "тоя акумулатор не става, даже няма да можеш да запалиш". качвам се аз, въртя ключа и тя пък сигурно на пук на него си запали. оня стои и нищо не казва! иначе мери с един голям уред с едни дебели кабели! безплатно го правят това - поне в сливен е така! успех! 

- Petkovski
- Мнения: 120
- Регистриран на: Нед 17 юни 2007 19:28
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Възможно е да си е отишъл в смисал някоя клетка напълно да е свършила или по лошо да е прекъсната. Само една клетка да не е както трябва и акумулатора е за хвърляне. Най-лесно можеш да провериш дали имаш утечка с амперметъра, откачаш + клема и мериш с амперметъра, нормално е да ти показва някаква консуматция но ако е примерно над 1А значи проблема ти е в колата. Дано да сам помогнал..
Поздрави
Поздрави
- security_g
- Мнения: 339
- Регистриран на: Нед 02 дек 2007 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
избила е клетка!!!!! 

Последна промяна от security_g на Съб 10 май 2008 20:20, променено общо 1 път.
Днеска ходих при един пич,той мери гледа с мултицет ала-бала.Никьде нищо не е оставенмо да свети,пьк и колата се кара сутрин от 7,8 до кьм 12 вечерта.Та пича казва,че на алтернатора четките били леко захабени ,но не било гаранция.В понеделник ще мерят акумулатора и ще разбера сьс сигурност.Забеляза сьм обаче ,че тьй като колата не пали веднага (заради метана) ,вьрти няколко пьти нормално и след това вместо да завьрти бьрзо и да запали-забавя и пали.Сигурно е акумулатора.Ще разбера в понеделник и ще напиша,благодаря за отговорите 

Petkovski написа:Възможно е да си е отишъл в смисал някоя клетка напълно да е свършила или по лошо да е прекъсната. Само една клетка да не е както трябва и акумулатора е за хвърляне. Най-лесно можеш да провериш дали имаш утечка с амперметъра, откачаш + клема и мериш с амперметъра, нормално е да ти показва някаква консуматция но ако е примерно над 1А значи проблема ти е в колата. Дано да сам помогнал..
Поздрави
Ще го тестваме при пьрва вьможност,благодаря ти

- venci&vento
- Мнения: 165
- Регистриран на: Пон 18 фев 2008 20:44
- Автомобил: VENTO
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: София
Petkovski написа:Възможно е да си е отишъл в смисал някоя клетка напълно да е свършила или по лошо да е прекъсната. Само една клетка да не е както трябва и акумулатора е за хвърляне. Най-лесно можеш да провериш дали имаш утечка с амперметъра, откачаш + клема и мериш с амперметъра, нормално е да ти показва някаква консуматция но ако е примерно над 1А значи проблема ти е в колата. Дано да сам помогнал..
Поздрави
Колеги , нормалната утечка НЕ Е 1А
някъде около 0,05 А +- 20mA при положение , че не светят плафони (не са задействани бутони от врати и аларма).
А иначе акумулатор на 3 год. ми прекъсна 500 метра след като запалих и повече не пожела да даде ток.
Току що слизам от колата.Направих обстоен оглед
В багажника лампата си изгасва нормално при затваряне.В жабката изгасва като угася двигателя,защото ми е счупен единия водач и като затворя жабката продьлжава да свети.Обаче точно преди няколко дни сложихме доста по-мощно цд.Като ми тьрси телефона с блутута
направо ми играят оборотите,адски много ток дьрпа,но пьк колата се кара с часове ,би трябвало да зарежда
Стига сьм говорил,в понеделник се сваля акумулатора и се гледа при жичкаджия.Днеска 2ма казаха,че не е нищо по колата,така че това остава.



Ново 20.Колата неще да пали изобщо а има акумулатор.Припалва за секунди на ниски обороти кьм 100,200 и гасне.Ни бутане,ни палене с пьлна газ , ни с ток - нищо.Какво може да е.Днеска ще я взимат някви майстори да я правят и искам да знам какво е вьзможно да бьде,за да не ме прьжнат нещо.Предполагам от свещи и кабели ще се почне нали?Някой ако ми каже какво друго може да,много ще ми помогне.
- Bob.Baev
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
radotom написа: Обсъждано с vaskoto1
синичкото са неговите коментари
Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им
Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система
Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!
Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на
Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.
Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!
Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...
Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fighter-interceptor, Google [Bot] и 50 госта