Падна акумулатора от нищо

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Падна акумулатора от нищо

Мнениеот kilima » Съб 10 май 2008 9:15


Здравейте,днеска трьгвам да се качвам в колата цькам алармата-нищо,вьртя ключа-пак сьщото.Преди време ми се прецака бравата на шофьорската врата (централното ми е само оттам) и майстора който я прави е пропуснал да оправи механиката и е свьрзал само с централното.Както и да е,ще отварям по-кьсно с ключар.Вьпроса е как така от нищо ми е паднал акумулатора-дори не светят показателите на таблото.Абсолютно всичко е изключено вьтре,алармата не е свирила.Скоро сменях ЦД-то ,но всичко е вьрзано както трябва,едва ли ми е избягал тока оттам.Вьзможно ли е акумулатора да си замине просто така.Зимата имах ядове няколко пьти,но си мислих,че ще искара още малко.Да го хвьрлям ли направо или да му се даде още 1 шанс?




Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Мнениеот pesho_sl » Съб 10 май 2008 9:23


отиди някъде да ти го замерят! там ще ти кажат най-добре за смяна ли е или не. аз ходих да го мерят, понеже и на мен ми падаше от нищото през зимата, и оня ми казва "тоя акумулатор не става, даже няма да можеш да запалиш". качвам се аз, въртя ключа и тя пък сигурно на пук на него си запали. оня стои и нищо не казва! иначе мери с един голям уред с едни дебели кабели! безплатно го правят това - поне в сливен е така! успех! :)


Потребителски аватар
Petkovski
Мнения: 120
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 19:28
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Petkovski » Съб 10 май 2008 9:26


Възможно е да си е отишъл в смисал някоя клетка напълно да е свършила или по лошо да е прекъсната. Само една клетка да не е както трябва и акумулатора е за хвърляне. Най-лесно можеш да провериш дали имаш утечка с амперметъра, откачаш + клема и мериш с амперметъра, нормално е да ти показва някаква консуматция но ако е примерно над 1А значи проблема ти е в колата. Дано да сам помогнал..
Поздрави


Потребителски аватар
jbussines
Мнения: 274
Регистриран на: Вто 08 май 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jbussines » Съб 10 май 2008 10:24


Провери някой дали не е оставил някоя крушка да свети някъде.аз така се чудих една седмица какво става 2 дни ако не е в движение и после трябва ток да търся а то крушката в жабката светела хехеехе.


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Мнениеот pesho_sl » Съб 10 май 2008 14:54


jbussines написа:Провери някой дали не е оставил някоя крушка да свети някъде.аз така се чудих една седмица какво става 2 дни ако не е в движение и после трябва ток да търся а то крушката в жабката светела хехеехе.

както е казал колегата виж за някоя крушка, най-вече тая в багажника!


Потребителски аватар
security_g
Мнения: 339
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот security_g » Съб 10 май 2008 17:53


избила е клетка!!!!! :roll:

Последна промяна от security_g на Съб 10 май 2008 20:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Съб 10 май 2008 18:16


Днеска ходих при един пич,той мери гледа с мултицет ала-бала.Никьде нищо не е оставенмо да свети,пьк и колата се кара сутрин от 7,8 до кьм 12 вечерта.Та пича казва,че на алтернатора четките били леко захабени ,но не било гаранция.В понеделник ще мерят акумулатора и ще разбера сьс сигурност.Забеляза сьм обаче ,че тьй като колата не пали веднага (заради метана) ,вьрти няколко пьти нормално и след това вместо да завьрти бьрзо и да запали-забавя и пали.Сигурно е акумулатора.Ще разбера в понеделник и ще напиша,благодаря за отговорите :)


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Съб 10 май 2008 18:18


Petkovski написа:Възможно е да си е отишъл в смисал някоя клетка напълно да е свършила или по лошо да е прекъсната. Само една клетка да не е както трябва и акумулатора е за хвърляне. Най-лесно можеш да провериш дали имаш утечка с амперметъра, откачаш + клема и мериш с амперметъра, нормално е да ти показва някаква консуматция но ако е примерно над 1А значи проблема ти е в колата. Дано да сам помогнал..
Поздрави

Ще го тестваме при пьрва вьможност,благодаря ти :)


Потребителски аватар
venci&vento
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 20:44
Автомобил: VENTO
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: София

Мнениеот venci&vento » Съб 10 май 2008 21:43


Petkovski написа:Възможно е да си е отишъл в смисал някоя клетка напълно да е свършила или по лошо да е прекъсната. Само една клетка да не е както трябва и акумулатора е за хвърляне. Най-лесно можеш да провериш дали имаш утечка с амперметъра, откачаш + клема и мериш с амперметъра, нормално е да ти показва някаква консуматция но ако е примерно над 1А значи проблема ти е в колата. Дано да сам помогнал..
Поздрави

Колеги , нормалната утечка НЕ Е 1А
някъде около 0,05 А +- 20mA при положение , че не светят плафони (не са задействани бутони от врати и аларма).
А иначе акумулатор на 3 год. ми прекъсна 500 метра след като запалих и повече не пожела да даде ток.


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Съб 10 май 2008 21:54


Току що слизам от колата.Направих обстоен оглед :P В багажника лампата си изгасва нормално при затваряне.В жабката изгасва като угася двигателя,защото ми е счупен единия водач и като затворя жабката продьлжава да свети.Обаче точно преди няколко дни сложихме доста по-мощно цд.Като ми тьрси телефона с блутута :D направо ми играят оборотите,адски много ток дьрпа,но пьк колата се кара с часове ,би трябвало да зарежда :roll: Стига сьм говорил,в понеделник се сваля акумулатора и се гледа при жичкаджия.Днеска 2ма казаха,че не е нищо по колата,така че това остава.


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Пон 12 май 2008 10:32


Ново 20.Колата неще да пали изобщо а има акумулатор.Припалва за секунди на ниски обороти кьм 100,200 и гасне.Ни бутане,ни палене с пьлна газ , ни с ток - нищо.Какво може да е.Днеска ще я взимат някви майстори да я правят и искам да знам какво е вьзможно да бьде,за да не ме прьжнат нещо.Предполагам от свещи и кабели ще се почне нали?Някой ако ми каже какво друго може да,много ще ми помогне.


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Пон 12 май 2008 11:42


radotom написа: Обсъждано с vaskoto1
синичкото са неговите коментари ;)


Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Вто 13 май 2008 12:31


Комутатор и бубина ще се сменят днес.Дали имат нещо общо с падането на акумулатора?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bastunbg и 54 госта