
направи си евтино гориво
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Доколкото разбирам...
sashot написа:Доколкото разбирам, господа изобретателите са се заели да направят вид "перпетум мобиле (вечен двигател) от ново поколение". Разлагат водата на съставните и части - водород и кислород и после ги изгарят, смесени с малко конвенционално гориво (20%), извличайки по този начин повече енергия, отколкото са вложили (което си е пълен абсурд) или, което звучи по-реалистично на прима виста, че ще вдигнат КПД на двигателя с повече от 50%. Е, да, ама не, както казваше П.Б.
Независимо от това по какъв начин се разлага водата на водород и кислород, дали с класическа електролиза или с хитроумно магнито-честотно-резонансно-електро-плазмено...последният да затвори вратата, за това е необходима енергия. И то точно толкова, колкото ще се получи при изгарянето на получения водород в кислородна среда, стига де се осигурят идеални условия. В реалността винаги ще има загуби, например от разсейване на топлината в околното пространство, така че в разлагането на водата ще вложим повече енергия, отколкото ще получим от изгарянето на получения водорд в кислородна среда. Да не говорим, че превръщането на топлинната енергия в механична също не минава без загуби и то чудовищни.
И така единственото рационално зрънце в цялата история е евентуалното леко повишаване на ефективността на изгаряне на конвенционалното гориво в среда, обогатена с кислород и водород. Подозирам обаче, че за да се случи това е необходима радикална промяна на двигателя. Под въпрос е и това дали въпросното повишаване на ефективността ще успее да компенсира неизбежните преки и косвени енергийни загуби за разлагането на водата. Така че цялата работа според мен е обикновен въздух под налягане, а не турбо, уви.
Очаквам да бъда заклеймен от оптимистите и обвинен в науко-техническо мракобесие, но това не ме притеснява.
Дерзайте, господа изобретатели. По повод драстичното повишаването на КПД на двигателя, направете си труда да пресметнете чрез формулата на Карно как може да се получи това и как повишаването на температурата на изгарянето на газовете ще се отрази на дълговечността на двигателя, която според вас се увеличава дестки пъти. Смятайки, имайте предвид, че температурата на изпусканите газове няма как да е по-ниска от тази на околната среда, без принудително охлаждане.
ПС, понеже, освен другите небивалици изпоизчетох и доста терминологични глупости в http://forum.beinsa.info искам да попитам уважаемия Людмил що е то електрически положително зареден водороден атом? Как си го представяш? Давам този пример за илюстрация и само.
колега казваш че си прочел доста небилалици каде ли не а прочете ли за това че Mercedes обещават лсед досегашните си тестове да пуснат 2010г. в масово производство ВОДОРОДНИТЕ ли коли на пазара? това го пише дри и в http://forum.beinsa.info
Re: Доколкото разбирам...
iohann написа: колега казваш че си прочел доста небилалици каде ли не а прочете ли за това че Mercedes обещават лсед досегашните си тестове да пуснат 2010г. в масово производство ВОДОРОДНИТЕ ли коли на пазара? това го пише дри и в http://forum.beinsa.info
То и на тоалетните пише ЖЕНИ пък като влезеш то... КЕНЕФ.
Зада пуснат ВОДОРОДНИ коли първо трябва да има ВОДОРОДОСТАНЦИИ. И там не става въпрос да се синтезира водород в колата а да се налива. Ма имааа мъъъничък проблем със съхранението на водорода. А Н2 се прави с ток. От електроцентрала. Атомна. За да е по-евтино. Та няма никаква връзка с тайното ПАНТОНЕ перпетууммобиле.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Доколкото разбирам...
iohann написа:колега казваш че си прочел доста небилалици каде ли не а прочете ли за това че Mercedes обещават лсед досегашните си тестове да пуснат 2010г. в масово производство ВОДОРОДНИТЕ ли коли на пазара? това го пише дри и в http://forum.beinsa.info
То водородни двигатели и сега си има, и си работят. Освен всичко друго калоричността на водорода е около 4 пъти по-голяма, отколкото на класическите въглеводородни горива на единица тегло(на единица обем обаче нещата са плачевни за водорода, предвид малкото му тегло). Така че не си мисли, че Даймлер - Крайслер са открили топлата вода.
Това което твърдя е, че за разлагането на водата на водород и кислород, без значение по какъв начин се прави, се изисква на теория точно толкова енергия, колкото ще се получи от изгарянето (окисляването) на получения водород в среда на получения кислород. (Енергия на химическата връзка се нарича. Едната реакция е ендотермична, другата екзотермична, учи се в часовете по химия в училище.) Само че това е при идеални условия. Реално има загуби в реактора за разлагане, непълно изгаряне, разсейване на топлината и други присъщи загуби. Плюс далеч не 100% - овото КПД на топлинния двигател - виж уравнението на Карно. В резултат на което поредното перпетуммобиле отива в архива на небивалиците.
P.S. Колегата Гриззли ти е написал хубав отговор за специфичните проблеми на водородните двигатели от гледна точка на използването им в автомобили.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
dandan написа:да бъде заключена
Идеята на темата е по скоро мисля за така нареченото "Thinking out of the box".
Много време народа си е мислил, че земята е плоска, защото така е пишело може би "в учебниците".
Също така има и виц по истински случай - в час учителя преподава парния двигател и един ученик възкликва - "ма това е безкрайно неефективно!"
И учителя отговаря - ти надали някога ще измислиш нещо по ефективно
Рудолф Дизел


- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
lyubobg написа:dandan написа:да бъде заключена
Идеята на темата е по скоро мисля за така нареченото "Thinking out of the box".
Много време народа си е мислил, че земята е плоска, защото така е пишело може би "в учебниците".
Също така има и виц по истински случай - в час учителя преподава парния двигател и един ученик възкликва - "ма това е безкрайно неефективно!"
И учителя отговаря - ти надали някога ще измислиш нещо по ефективно
Рудолф Дизел![]()
И каква връзка има парния двигател с буталния с вътрешно горене


Дерзайте върху нещо истинско, а не върху празни приказки:http://nrg.blog.bg/viewpost.php?id=119310
- passat123
- Мнения: 1658
- Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Лично аз не вярвам на теи работи , ок не споря може да има нещо някое химично препарадче да маха нагар от дюзирите нещо за по добро и пално исгареня но не повече от 5/7 до % максимум да помага за пълно изгаряне ! Това е невъзможно ако беше така охоооо....
И то дето ще има тези проценти то този материял тази химия ще струва $ яко ! И какво става пак ти идва на същата цена !
И то дето ще има тези проценти то този материял тази химия ще струва $ яко ! И какво става пак ти идва на същата цена !

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта