


abs какво му има?
- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
abs какво му има?
Проблема е следният лампата свети постоянно датчиците са здрави 3 от четерите са чисто нови, закачихме я на комп изчистихме грешките лампата угасва като тръгна след една минута светва и пак не работи пак на комп, казва проблем във задните два момчето дето ми я закача на компа казва че пишело че проблема е механичен не електрически ,доколкото знам датчиците четат по едни метални гривни мислех си да не е от тях (да са се зацапали нещо)но ми е странно защото пише че проблема е и от двете задни колела, дайте няква идея какво да правя? колата е от аватара отзад съм със дискове ако има значение. предварително благодаря
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Колега , така можем само да гадаем. Напиши точно каква грешка дава. Не се оправя с чистне , а с анализиране ( за грешката говоря).
Между другото, някой АБС-системи са доста капризни към еднаквост на 4-те гуми. Еднакви ли са ?
Интересното е, че караш почти минута ,което си е доста време дори и за проблем в гривните. Все пак може да ги позачистиш с една телена четка от ръжда и метални замърсители.
Между другото, някой АБС-системи са доста капризни към еднаквост на 4-те гуми. Еднакви ли са ?
Интересното е, че караш почти минута ,което си е доста време дори и за проблем в гривните. Все пак може да ги позачистиш с една телена четка от ръжда и метални замърсители.
- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
хм номер на грешката незнам мисля че си пишеши на английски механична повреда в задните колела или нещо от сорта ама номер ако е имало не съм видял
а и малък беше дисплея (не беше лаптоп) относно гумите 4-те са еднакви стандартен размер,една минута сигурно е много да работи(тоест да не свети) да кажем 200-300 метра или 2-3 натискания на спирачката

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
1z написа:хм номер на грешката незнам мисля че си пишеши на английски механична повреда в задните колела или нещо от сорта ама номер ако е имало не съм видяла и малък беше дисплея (не беше лаптоп) относно гумите 4-те са еднакви стандартен размер,една минута сигурно е много да работи(тоест да не свети) да кажем 200-300 метра или 2-3 натискания на спирачката
Не ти отчитат импулсите.Ако замериш датчиците на съпротивление трябва да ти дава около 1.2кОм.ЕКУ ги търси по съпротивление преди да си тръгнал и за това ти гасне контролната лампа а след това не получава импулси от тях.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Колега 1Z, скоро да си сменял главини или лагери?
Ако си сменял главините- то те се продават без тези гривни, за които става дума. Трябва от стария диск-главина да се прехвърлят на новия.
За лагерите- възможно е да не са добре набити вътрешните- по-големи лагери и тази гривна да идва далече от датчиците.
Най-сигурния начин е да вдигнеш задната седалка, откачаш куплунзите на датчиците, вкарваш им сондите на един вотмер и тръгваш бавничко да караш.
При покой не би трябвало от датчиците да се генерира напрежение. В момента, в който тръгнеш трябва да ти покаже такова, в миливолти. Мисля, че при скорост от порядъка на 15-20 км/ч трябва да имаш около 500mV (0.5V )
Липсва ли това напрежение- търси защо.
Какъв е шанса да не са хубаво вкарани новите (казваш, че има 3 нови) датчици в гнездата им?
Ако си сменял главините- то те се продават без тези гривни, за които става дума. Трябва от стария диск-главина да се прехвърлят на новия.
За лагерите- възможно е да не са добре набити вътрешните- по-големи лагери и тази гривна да идва далече от датчиците.
Най-сигурния начин е да вдигнеш задната седалка, откачаш куплунзите на датчиците, вкарваш им сондите на един вотмер и тръгваш бавничко да караш.
При покой не би трябвало от датчиците да се генерира напрежение. В момента, в който тръгнеш трябва да ти покаже такова, в миливолти. Мисля, че при скорост от порядъка на 15-20 км/ч трябва да имаш около 500mV (0.5V )
Липсва ли това напрежение- търси защо.
Какъв е шанса да не са хубаво вкарани новите (казваш, че има 3 нови) датчици в гнездата им?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Напротив
Те физически си съществуват за компа на ABS-а. И той си ги открива като периферия по съпротивлението и дава, че всичко е ОК. Но като тръгне колата предните дават импулс, а задните ги няма никакви! Значи- дефект на колелата на задния мост.
Хрумва ми една тъпотия!
Датчиците имат ляв и десен. Различават се по ухото за закрепване и работнто чело от коя страна се пада.
Да не са им разменили местата? Тогава челата ще се падат далеч от гривните и точно това ще се получи!
Ето как изглеждат заднит датчици:
В случая работното чело гледа към обектива.
Ето го разпарчатосан, без бобинката:


Те физически си съществуват за компа на ABS-а. И той си ги открива като периферия по съпротивлението и дава, че всичко е ОК. Но като тръгне колата предните дават импулс, а задните ги няма никакви! Значи- дефект на колелата на задния мост.

Хрумва ми една тъпотия!
Датчиците имат ляв и десен. Различават се по ухото за закрепване и работнто чело от коя страна се пада.
Да не са им разменили местата? Тогава челата ще се падат далеч от гривните и точно това ще се получи!
Ето как изглеждат заднит датчици:

В случая работното чело гледа към обектива.
Ето го разпарчатосан, без бобинката:

- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
radotom написа:Колега 1Z, скоро да си сменял главини или лагери?
Ако си сменял главините- то те се продават без тези гривни, за които става дума. Трябва от стария диск-главина да се прехвърлят на новия.
За лагерите- възможно е да не са добре набити вътрешните- по-големи лагери и тази гривна да идва далече от датчиците.
Най-сигурния начин е да вдигнеш задната седалка, откачаш куплунзите на датчиците, вкарваш им сондите на един вотмер и тръгваш бавничко да караш.
При покой не би трябвало от датчиците да се генерира напрежение. В момента, в който тръгнеш трябва да ти покаже такова, в миливолти. Мисля, че при скорост от порядъка на 15-20 км/ч трябва да имаш около 500mV (0.5V )
Липсва ли това напрежение- търси защо.
Какъв е шанса да не са хубаво вкарани новите (казваш, че има 3 нови) датчици в гнездата им?
radotom благодаря за изчерпателните тговори. историята на абс-а ми е следната колата я купих преди година с неработещ абс смених още тогава двата предни датчика но се оказа че и заден десен не работи ,двата предни ги взех за 98 лв а за задният ми искаха 210 лв това в аутоплюс тогава се ядосах че заради един кабел ми искат такива пари и не взех задният сега го взех оригинален по ваг номера от стария съм го поръчвал затова не мисля че е объркан ляв или десен аз си го сменях малко със зор но влезе плътно и до края, главини не съм сменял никога не съм ги отварял лагери също(лагерите имат лек луфт но то е толкова минемален че никога не бих си сменил лагерите за такъв) писал си за вотмер това едно и също ли е с мултицет

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Това, което си мерил явно е съпротивление
Да, някъде там трябва да е, може би малко повече, но си в нормите, мисля.
И наистина е едно и също волтмер и мултицет, просто едното- волтмера, може да е специализирано и да мери само напрежение, а другото мери различни величини (напрежение, ток, съпротивление...)
Обяснението, което ти е дал колегата по-горе е напълно точно.

Да, някъде там трябва да е, може би малко повече, но си в нормите, мисля.
И наистина е едно и също волтмер и мултицет, просто едното- волтмера, може да е специализирано и да мери само напрежение, а другото мери различни величини (напрежение, ток, съпротивление...)
Обяснението, което ти е дал колегата по-горе е напълно точно.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
1z, гледам че си от Русе.
Ако имаш нужда за нещо, с което не можеш да се справиш и искаш да получиш компетентна техническа помощ може да се обърнеш към наш колега от твоя град. Виж тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=91362
Ако имаш нужда за нещо, с което не можеш да се справиш и искаш да получиш компетентна техническа помощ може да се обърнеш към наш колега от твоя град. Виж тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=91362
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 62 госта