abs какво му има?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

abs какво му има?

Мнениеот 1z » Вто 13 май 2008 18:20


Проблема е следният лампата свети постоянно датчиците са здрави 3 от четерите са чисто нови, закачихме я на комп изчистихме грешките лампата угасва като тръгна след една минута светва и пак не работи пак на комп, казва проблем във задните два момчето дето ми я закача на компа казва че пишело че проблема е механичен не електрически ,доколкото знам датчиците четат по едни метални гривни мислех си да не е от тях (да са се зацапали нещо)но ми е странно защото пише че проблема е и от двете задни колела, дайте няква идея какво да правя? колата е от аватара отзад съм със дискове ако има значение. предварително благодаря




Потребителски аватар
mr_bush
Мнения: 3523
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:59
Автомобил: Vw Transporter T6
Двигател: 2016
Местоположение: Bg

Мнениеот mr_bush » Вто 13 май 2008 19:03


Объркал си раздела ;) :arrow: ТЕХНИЧЕСКИ


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Мнениеот 1z » Вто 13 май 2008 19:12


тц не мисля че съм го объркал, не слагат само на пасат абс все пак ако е така да го премести който трябва.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 13 май 2008 19:27


Колега , така можем само да гадаем. Напиши точно каква грешка дава. Не се оправя с чистне , а с анализиране ( за грешката говоря).
Между другото, някой АБС-системи са доста капризни към еднаквост на 4-те гуми. Еднакви ли са ?
Интересното е, че караш почти минута ,което си е доста време дори и за проблем в гривните. Все пак може да ги позачистиш с една телена четка от ръжда и метални замърсители.


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Мнениеот 1z » Вто 13 май 2008 19:49


хм номер на грешката незнам мисля че си пишеши на английски механична повреда в задните колела или нещо от сорта ама номер ако е имало не съм видял :oops: а и малък беше дисплея (не беше лаптоп) относно гумите 4-те са еднакви стандартен размер,една минута сигурно е много да работи(тоест да не свети) да кажем 200-300 метра или 2-3 натискания на спирачката


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 13 май 2008 20:38


1z написа:хм номер на грешката незнам мисля че си пишеши на английски механична повреда в задните колела или нещо от сорта ама номер ако е имало не съм видял :oops: а и малък беше дисплея (не беше лаптоп) относно гумите 4-те са еднакви стандартен размер,една минута сигурно е много да работи(тоест да не свети) да кажем 200-300 метра или 2-3 натискания на спирачката


Не ти отчитат импулсите.Ако замериш датчиците на съпротивление трябва да ти дава около 1.2кОм.ЕКУ ги търси по съпротивление преди да си тръгнал и за това ти гасне контролната лампа а след това не получава импулси от тях.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 13 май 2008 22:31


Колега 1Z, скоро да си сменял главини или лагери?
Ако си сменял главините- то те се продават без тези гривни, за които става дума. Трябва от стария диск-главина да се прехвърлят на новия.
За лагерите- възможно е да не са добре набити вътрешните- по-големи лагери и тази гривна да идва далече от датчиците.
Най-сигурния начин е да вдигнеш задната седалка, откачаш куплунзите на датчиците, вкарваш им сондите на един вотмер и тръгваш бавничко да караш.
При покой не би трябвало от датчиците да се генерира напрежение. В момента, в който тръгнеш трябва да ти покаже такова, в миливолти. Мисля, че при скорост от порядъка на 15-20 км/ч трябва да имаш около 500mV (0.5V )
Липсва ли това напрежение- търси защо.
Какъв е шанса да не са хубаво вкарани новите (казваш, че има 3 нови) датчици в гнездата им?


Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот Bundy » Вто 13 май 2008 22:34


Aко не бяха хубаво вкарани лампата щеше да показва различни неща всеки път а не да прави едно и също упръжнение!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 13 май 2008 22:49


Напротив ;)
Те физически си съществуват за компа на ABS-а. И той си ги открива като периферия по съпротивлението и дава, че всичко е ОК. Но като тръгне колата предните дават импулс, а задните ги няма никакви! Значи- дефект на колелата на задния мост. :roll:
Хрумва ми една тъпотия!
Датчиците имат ляв и десен. Различават се по ухото за закрепване и работнто чело от коя страна се пада.
Да не са им разменили местата? Тогава челата ще се падат далеч от гривните и точно това ще се получи!
Ето как изглеждат заднит датчици:
Изображение
В случая работното чело гледа към обектива.
Ето го разпарчатосан, без бобинката:
Изображение


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Мнениеот 1z » Сря 14 май 2008 7:50


radotom написа:Колега 1Z, скоро да си сменял главини или лагери?
Ако си сменял главините- то те се продават без тези гривни, за които става дума. Трябва от стария диск-главина да се прехвърлят на новия.
За лагерите- възможно е да не са добре набити вътрешните- по-големи лагери и тази гривна да идва далече от датчиците.
Най-сигурния начин е да вдигнеш задната седалка, откачаш куплунзите на датчиците, вкарваш им сондите на един вотмер и тръгваш бавничко да караш.
При покой не би трябвало от датчиците да се генерира напрежение. В момента, в който тръгнеш трябва да ти покаже такова, в миливолти. Мисля, че при скорост от порядъка на 15-20 км/ч трябва да имаш около 500mV (0.5V )
Липсва ли това напрежение- търси защо.
Какъв е шанса да не са хубаво вкарани новите (казваш, че има 3 нови) датчици в гнездата им?

radotom благодаря за изчерпателните тговори. историята на абс-а ми е следната колата я купих преди година с неработещ абс смених още тогава двата предни датчика но се оказа че и заден десен не работи ,двата предни ги взех за 98 лв а за задният ми искаха 210 лв това в аутоплюс тогава се ядосах че заради един кабел ми искат такива пари и не взех задният сега го взех оригинален по ваг номера от стария съм го поръчвал затова не мисля че е объркан ляв или десен аз си го сменях малко със зор но влезе плътно и до края, главини не съм сменял никога не съм ги отварял лагери също(лагерите имат лек луфт но то е толкова минемален че никога не бих си сменил лагерите за такъв) писал си за вотмер това едно и също ли е с мултицет :oops: имам мултицет но незнам как се ползва тоест на коя графа да го завартя,под седалките съм замервал незнам дали правилно съм го правил когато колата не е в движение показваше на едното 1086 на другото мисля 1093 (това по спомени)


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kirhadj » Сря 14 май 2008 10:48


Волт-метър и мултицет са едно и също нещо. Слагаш го мултицетчето на деление 0-2 V( или на 2V в зависимост как е разграфено) в сектора за постоянно напрежение( обозначено с права чертичка (-) и две или три точки под нея) и мериш.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 14 май 2008 16:14


Това, което си мерил явно е съпротивление ;)
Да, някъде там трябва да е, може би малко повече, но си в нормите, мисля.
И наистина е едно и също волтмер и мултицет, просто едното- волтмера, може да е специализирано и да мери само напрежение, а другото мери различни величини (напрежение, ток, съпротивление...)
Обяснението, което ти е дал колегата по-горе е напълно точно.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 16 май 2008 10:09


1z, гледам че си от Русе.
Ако имаш нужда за нещо, с което не можеш да се справиш и искаш да получиш компетентна техническа помощ може да се обърнеш към наш колега от твоя град. Виж тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=91362


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Мнениеот 1z » Пет 16 май 2008 11:10


познаваме се в неделя на срещата ще се видим с него ако не е на работа.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 49 госта