Има ли значение за ламбда сондата гърнето след нея.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Има ли значение за ламбда сондата гърнето след нея.

Мнениеот brum » Пет 23 май 2008 16:22


brum написа:...Последният път на газовия анализатор показа данни малко над нормата...


Аз съм писал бе човек. За смяна е. Проучвам как е по-правилно да се постъпи :) .




Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 23 май 2008 16:22


Не разбирам каква връзка правите между ламбда-сонда и катализатор.Ламбда-сондата следи състоянието на изгорелите газове и подава информация на компа,който и на тая база регулира гориво-въздушната смес (само горивото регулира).Катализаторът си е филтър,поставен за по-малко замърсяване на природата от изгорелите газове.А разбира се,че всякаква промяна на местоположението на ламбдата и условията,при които работи (в случая замяна на катализатор с права тръба или някакво гърне) може да окаже негативен ефект.Аз лично не вярвам,че изправен катализатор влияе на мощността,ускорението,вървежа на колата.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пет 23 май 2008 16:35


Жоро написа:Не разбирам каква връзка правите между ламбда-сонда и катализатор.Ламбда-сондата следи състоянието на изгорелите газове и подава информация на компа,който и на тая база регулира гориво-въздушната смес (само горивото регулира).Катализаторът си е филтър,поставен за по-малко замърсяване на природата от изгорелите газове.А разбира се,че всякаква промяна на местоположението на ламбдата и условията,при които работи (в случая замяна на катализатор с права тръба или някакво гърне) може да окаже негативен ефект.Аз лично не вярвам,че изправен катализатор влияе на мощността,ускорението,вървежа на колата.


Я се замислил тогава, защо има 2 типа ламбда сонди - такава за генерация с катализатор и такава за генерация без катализатор.


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 23 май 2008 17:42


brum написа:
Жоро написа:Не разбирам каква връзка правите между ламбда-сонда и катализатор.Ламбда-сондата следи състоянието на изгорелите газове и подава информация на компа,който и на тая база регулира гориво-въздушната смес (само горивото регулира).Катализаторът си е филтър,поставен за по-малко замърсяване на природата от изгорелите газове.А разбира се,че всякаква промяна на местоположението на ламбдата и условията,при които работи (в случая замяна на катализатор с права тръба или някакво гърне) може да окаже негативен ефект.Аз лично не вярвам,че изправен катализатор влияе на мощността,ускорението,вървежа на колата.


Я се замислил тогава, защо има 2 типа ламбда сонди - такава за генерация с катализатор и такава за генерация без катализатор.
Не знам колко типа има,може и повече от два да са,но съм сигурен,че всички изпълняват една и съща роля.P.S. Е по тая логика като си сменяме катализаторите с тръби трябва да си сменяме и сондите - с такъв тип за без катализатор?


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 23 май 2008 18:04


Сещам се,че някои автомобили имат и по две ламбда сонди - преди и след катализатора.Може би двете се различават (като тия на рисунката).Но тия,които са преди катализатора не виждам защо да са различни за с и без катализатор.Ако се наложи да сменям ламбда бих сложил такава по каталог,независимо дали съм с катализатор, резонаторно гърне или тръба.Някой,който знае да обясни,защото наистина е важно.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта