Ъпгрейд климатик - > климатроник, какво ми е нужно

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ъпгрейд климатик - > климатроник, какво ми е нужно

Мнениеот Plamen_RI » Пон 19 май 2008 14:22


Какво ще ми трябва за да си направя климатика на климатроник, и заслужава ли си :roll:




Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Пон 19 май 2008 14:27


Имаше такава тема преди време.

Отговорът на кратко - не, не си заслужава. Нужни са ти освен климатроник блока - много кабели, една голяма шепа датчици които се слагат по цялата кола и около 30-40 часа труд. Ако все пак те интересуват повече подробности - кажи :)

А да - и цената възлиза на 4цифрено число.

A ето и темата, сам си направи преценката:

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0


Потребителски аватар
Punisher-GTI
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

здр

Мнениеот Punisher-GTI » Пет 23 май 2008 15:25


колега значи темата е моя и повярвайми не е толкова лесно,и аз си мислих че ще е много лесно ама уви.Моят климатроник го подкарах да работи ,припаснах много работи по колата,все още не мога да намеря едни датчици дето са по двигатела,а те са температурата на двигателя ,един ключ който включва перката при висока температура и датчика за външната температура,ако климатроника го вземаш от работеща кола е добре но да си правиш като мен такива кушийки си е страшничко.Но зависи и от теб де и на мен ми казваха за какво ти е не ти трябва но си е друго климатроника , все пак ти трябва да си решиш на мен климатроника ми излезе за 200 лева без тези трите датчика и зареждането с фреон ми струва 40 лева така че не сам се набутал много. Ти си решаваш.


Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Мнениеот LuIS » Пет 23 май 2008 17:05


извинявам се за офф-а..
все си мисля каква е разликата между климатроник и климатик. Някой може ли да обясни с 2-3 думи?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 23 май 2008 17:16


Климатик - има 1 копче - за включване и изключване. Регулиране на температурата - ръчно - чрез изключване, включване на парно (няма много смисъл, ама понякога се налага).
Климатроник - задаваш му температура, която трябва да се поддържа в купето, и 1 камара датчици и изпълнителни елементи се мъчат да направят това, дето си го задал. Разликата е в управлението - иначе компресора е един и същ за климатик, климатроник.


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пет 23 май 2008 17:16


Разликата е в това че климатика духа студено на макс. колкото може(май към 5градуса),като ти стане студено го спираш,после ти става топло и пак го пускаш и така примерно Варна-София си играеш на включване и изключване.
А климатроника му задаваш каква температура искаш да поддържа и той автоматично го прави това 20,21,22,23градуса.... :wink:


Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Пет 23 май 2008 17:24


Dorian написа:Разликата е в това че климатика духа студено на макс. колкото може(май към 5градуса),като ти стане студено го спираш,после ти става топло и пак го пускаш и така примерно Варна-София си играеш на включване и изключване.
А климатроника му задаваш каква температура искаш да поддържа и той автоматично го прави това 20,21,22,23градуса.... :wink:


Леко неточно! Сещал ли си се че при включен климатик можеш да нагласиш студенината на въздухопотока чрез онази врътка за парното като врътнеш малко към червено? ;) Винаги можеш и при климатика да нагласиш колко студено да ти духа, но не под формата на определена температура, която задаваш а и независимо от атомосферните условия.

Един от основните сензори на климатроника например се намира под предното стъкло и спрямо интензитета на слънчевото греене променя температурата и силата на духане на въздуха в купето.


Потребителски аватар
Cee
Мнения: 1366
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
Автомобил:
Двигател: AMX
Местоположение: София

Мнениеот Cee » Пет 23 май 2008 18:52


пари mhihi


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 23 май 2008 20:23


и аз малко офф.. ама колко ще излезе слагането на климатик (с климатика втора ръка) ориентировъчно ?


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пет 23 май 2008 20:39


theone написа:
Dorian написа:Разликата е в това че климатика духа студено на макс. колкото може(май към 5градуса),като ти стане студено го спираш,после ти става топло и пак го пускаш и така примерно Варна-София си играеш на включване и изключване.
А климатроника му задаваш каква температура искаш да поддържа и той автоматично го прави това 20,21,22,23градуса.... :wink:


Леко неточно! Сещал ли си се че при включен климатик можеш да нагласиш студенината на въздухопотока чрез онази врътка за парното като врътнеш малко към червено? ;) Винаги можеш и при климатика да нагласиш колко студено да ти духа, но не под формата на определена температура, която задаваш а и независимо от атомосферните условия.

Един от основните сензори на климатроника например се намира под предното стъкло и спрямо интензитета на слънчевото греене променя температурата и силата на духане на въздуха в купето.

Колега пак пишеш неподготвен май :!:
Точно за тази врътка за която ми говориш ако нее докрай към студеното,ще чакаш дасе включи компресора и да духа студено ама друг път :banghead:


Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Пет 23 май 2008 20:43


Dorian написа: Колега пак пишеш неподготвен май :!:
Точно за тази врътка за която ми говориш ако нее докрай към студеното,ще чакаш дасе включи компресора и да духа студено ама друг път :banghead:


:shock Интересни коли си карал ти ;) Само това мога да ти кажа ;)


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пет 23 май 2008 20:54


Аз ли? ти данеси карал някоя дето даси мислиш че има климатик а тя даси е с парно че да го връткаш наляво надясно :wink:


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 23 май 2008 21:19


И аз при включен климатик,за да не измръзвам си регулирам температурата с врътката на парното - никакви проблеми.Отделно(извън темата) ми показаха невероятен трик за замръзнали стъкла през зимата - парно и климатик на 6, включен реотан на задното стъкло и въздушен поток,насочен към предното стъкло - ледът потича точно след 2 минути.Непонятно за мен,но изпробвано и ефективно на 100 процента.


Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Пет 23 май 2008 21:48


Жоро написа:И аз при включен климатик,за да не измръзвам си регулирам температурата с врътката на парното - никакви проблеми.


Разбира се че не е, компресорът се включва чрез активирането на климатика от съответното копче. Толкова коли карам в ежедневито си и не всички са с троник и на всички е точно така.
От собствен опит смея да твърдя че е така при всички Опел, VAG и BMW правени през последните 10-15г.

Ако колегата, който твърди обратното, има наблюдение върху разни Деута, Кий и други разни такива странни марки - може и да има право, не знам. Радвам се за него обаче, че е с троник, иначе щеше вече да е с ишиас...


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Пет 23 май 2008 21:56


Dorian написа: Колега пак пишеш неподготвен май :!:
Точно за тази врътка за която ми говориш ако нее докрай към студеното,ще чакаш дасе включи компресора и да духа студено ама друг път :banghead:


и аз не мисля, че си прав, провери си климатика. Врътката на температурата има значение, за температурата, а компресора се включва от копчето AC.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта