Ами от тук от там чувам че можело да стане, и понеже и двете бубута са на нафта, почвам да се замислям да сложа на едната метан че тая цена на нафтата почва да боли, някой правил ли го е цена и последствия, всякакво инфо ще ми е ползено !!!
Благодаря предварително !!!
Метан на дизел - мисията възможна ли е !!!
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... 9%E3%E0%E7
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=1224
Ето няколко думи и от мен.
Ако колата е с електронно впръскване (common rail, PD ) конверсията на метан или пропан бутан е изключително лесна. Спокойно може да се използва леко модифициран газов инженкцион който да управлява дизеловите и метановите инжектори едновременно, просто трябва да се ореже 70% от тайминга към дизеловите инжектори и да се напасне корекционният коефициент към газовите. При дизела даже е по-лесно от при бензиновият , тъй като не е нужно да се гони точно съотношение на гориво-въздушната смес.
Проблема обаче ще дойде от момента на впръскване спрямо ГМТ или така наречената центровка. Газта е с по-бързо изгаряне от нафтата ( да не говорим, че IDI имат и "предкамерно" впръскване) , при метана вече проблема е малко по-малък. Но освен детонационното горене койтоо проблем е софтуернорешим- ( може да са "премахне предкамерното впръскване, както и да се измести малко момента на впръскване, когато се кара на газ) , другият по-голям и трудно решим проблем е високата температура на изгорелите газове
Не съм 100% сигурен , но си мисля, че температурата на изходящите газове е доста по-висока от тази на дизеловите
. При това положение, незнам какво ще се случи с изпускателните клапани, и турбокомпресора
Абе докато все още се намира нафтица на черно , не ми се прежалва двигателя на сеатчето, хем , че от скоро време аз също се замислям за тази алтернатива
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=1224
Ето няколко думи и от мен.
Ако колата е с електронно впръскване (common rail, PD ) конверсията на метан или пропан бутан е изключително лесна. Спокойно може да се използва леко модифициран газов инженкцион който да управлява дизеловите и метановите инжектори едновременно, просто трябва да се ореже 70% от тайминга към дизеловите инжектори и да се напасне корекционният коефициент към газовите. При дизела даже е по-лесно от при бензиновият , тъй като не е нужно да се гони точно съотношение на гориво-въздушната смес.
Проблема обаче ще дойде от момента на впръскване спрямо ГМТ или така наречената центровка. Газта е с по-бързо изгаряне от нафтата ( да не говорим, че IDI имат и "предкамерно" впръскване) , при метана вече проблема е малко по-малък. Но освен детонационното горене койтоо проблем е софтуернорешим- ( може да са "премахне предкамерното впръскване, както и да се измести малко момента на впръскване, когато се кара на газ) , другият по-голям и трудно решим проблем е високата температура на изгорелите газове

Не съм 100% сигурен , но си мисля, че температурата на изходящите газове е доста по-висока от тази на дизеловите


Абе докато все още се намира нафтица на черно , не ми се прежалва двигателя на сеатчето, хем , че от скоро време аз също се замислям за тази алтернатива

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта