Пасат 5.5 - климатроник голям проблем с просто решение

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 03 юни 2008 7:59


lubomihaylov,
1. :welcomee
2. Освен предпазителите виж и куплунга на вентилатора; освен това той е с 2 степени - може и там да има проблем.




vladi2k
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 04 май 2007 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vladi2k » Вто 03 юни 2008 10:51


Всички перки работят. При потегляне започва да работи веднага. Дори да са 3-4м до предната кола - преместване. Само трябва да тръгне. Според мен не е въпрос на прегряване. По-скоро са някакви токове, или проблем някъде по системата и след изкл. на компресора - спира перката. Колега това с перката и аз го знам и без 5-те лева, но Unitrade искат 50 кинта за идея. Ако искаш - мовем да си ги разделим и единия да отиде :)


Потребителски аватар
lubomihaylov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lubomihaylov » Вто 03 юни 2008 16:08


Благодаря на gr_kanev за топлото посрещане. :)
Надявам се с общи усилия да стане хладно на всички след като се справим с проблема с климатроника.
Накратко докладвам:
1.Препазителат е о.к.
2.Проследих кабелът от вентилатора към купето.Има една междинна букса под пласмасовия капак над резервоара за хидравлична течност.
До тази букса идва 12V напрежение при включване на климатика на AUTO,което говори,че електрониката сработва-реле или там каквото е необходимо за комутиране на мотора на вентилатора.Като го изключиш става 0V.
3.Обаче оттук нататък тцъ!
4.Ом метър показва 15к на кабелите, които отиват към вентилатора.Не допускам, че кабелът е с проблем.Остава ел. моторът!
Въпрос:
Има ли някой идея за констукцията на ел мотора и дали подлежи на ремонт?
Втора употреба :shock -знаеш ли на какво ще попаднеш?
Нов :преполагам, че :mad:!!!!
Или в края на краищата за кво ти е климатик като спреш?Нали работи като се движиш?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 03 юни 2008 18:56


И аз благодаря за добрите думи.
По логиката на последното, което си написал, за какво ти е климатик изобщо. Според мен, като ще го има, да е винаги.
Не пренебрегвай кабела от казанчето за хидравликата до вентилатора - мисля че има още един съединител някъде.
Теми за ремонт на вентилатора :
1
2
3
4 (тези тук са бързи - 40 минути, но е на бензинов двигател)
5 (тук с пълно разглобяване)
Всичко е на руски, но с много картинки (снимки).


Потребителски аватар
lubomihaylov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lubomihaylov » Вто 03 юни 2008 22:12


По логиката на последното, което си написал, за какво ти е климатик изобщо.Според мен, като ще го има, да е винаги.

Определено исках да вложа малко чувствство за хумор с това.Аз също мисля,че като го има трябва да работи както трябва.
Благодаря за подробностите и снимковия материал.
Последно бях при едни приятелчета-монтьорчета и диагнозата е такава.Нов двиигател.
За съжаление при варианта който е показан има въпроси:
Четки - откъде?
Отварянето е малко направи си сам.
Не го подценявам и благодаря за идеите.
Ще видя за какви цифри става въпрос и ще ви кажа.


Потребителски аватар
lubomihaylov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lubomihaylov » Чет 05 юни 2008 20:37


Само за информация.Нов вентилатор между 440 и 480 лв.
На снимките по -горе всичко изглежда като детска игра.Даже с свалянето на мигача и развиването на болт за да се придвижи напред маската.Само ,че на пасата който карам мигача не е отделно.Вариант 5.
Та по снимки е много лесно.Въпрос :
"Има ли някой, който да е направил това упражнение и да е имало положителен резултат?"
Иначе идеи много...
Снимки много....
На снимките тоя електромотор изглежда като от първата световна...
Ако някой го е направил,моля да каже...
иначе просто е ровене в нета и само си пишеме.....


Потребителски аватар
superiore
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот superiore » Пон 09 юни 2008 10:00


Здравейте,имах същия проблем с вентилатора на климатика на моя Пасат 5.5.Вчера реших да разглобя всичко и да го извадя,за да го ремонтирам като си мислех,че четките са за смяна.След цялата мъка по свалянето му моторчето беше разглобено и установих,че почти няма нищо здраво по него т.е. разбит лагер,износена ос,четките и те бяха свършили и т.н.Реших да ходя по моргите да търся друг и след малко обикаляне неможах да намеря точно от Пасат 5 ,а от Ауди не стават различен е захвата.За голямо мое учудване ,след като разгледах вентилатора на Алфа 145 се оказа ,че е същия-на същия производител със точния захват като моя единствената разлика е ,че на Пасат-а кабелите/захранващите/излизат директно от ел.моторчето,а при Алфа-та е направено с букса.И така ремонта на климатика ми и в частност ел.мотора на вентилатора излезе точно 30лв. :lol: Успех и на вас!


Потребителски аватар
lubomihaylov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lubomihaylov » Пон 09 юни 2008 13:06


Ех ,колко късно дойде тази информация. :cry: 462лв с ДДС!!!


Потребителски аватар
superiore
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот superiore » Пон 09 юни 2008 19:48


Избързал си,ама те разбирам то търпи ли се.


vladi2k
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 04 май 2007 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vladi2k » Чет 03 юли 2008 19:33


Хора - помощ, след малко ще се побъркам.
Сега май се оказва, че вече хич не ми работи перката, която работи с климатроника. Преди съм я виждал да се върти, но вече не. Обаче се рова насам натам и си викам дай да намеря кой бушон е и да видим - залагам на малкия дявол. Рових и според мен следва да се падне честта на бушон номер 29 предпоследния долу вляво. Руските братя са написали Управление двигателем, вентилятор охлаждения радиатора. Друг бушон няма, чието обяснение да съдържа вентилатор отпред. Другата перка се движи от мотора, посредством ремъка. Дали това е правилния бушон. Пише - 20А. Аз пък такъв бушон нямам. Може би съм имал някога, но някой майстор да го е махнал (почти случайно). Няма проблем да сложа и да видя, но малко ме е страх да не вземе да се окаже, че гнездото е за друго и да има нещо вързано, макар да не влиза в моето оборудване и да разваля нещо..
Може ли някой да каже, кой е правилния бушон.

P.S. Забравих да кажа - Пасат 2003, лимозина, 1.9TDI PD 130PS


Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jungleboy » Пет 04 юли 2008 7:58


Колеги, малко оф-топик от бушоните де... но да споделя за перката

Сложих китайска от 120 лв , бучи осезаемо обаче сега климатроника работи перфектно. Освен това ми оправиха старата (оригиналната) беше за четки на моторчето.
vladi2k - едва ли е бушон, казаха ми че горели честичко тези перки


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Съб 05 юли 2008 6:09


имам същия проблем, появи се след дълго каране в задръствания на климатик и перката просто спря :( и сега и аз ходя по мъките



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DanZki, Kr1s0o и 31 госта