Съвет за Пасат - вече с газов инжекцион 2008-07-19

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Съвет за Пасат - вече с газов инжекцион 2008-07-19

Мнениеот Чудомир » Чет 05 юни 2008 21:51


Утре рано сутринта ще ходя да гледам този пасат и просто нямам време да търся дълго из форума, та затова си позволих да питам накратко:

За какво да гледам?
1. Окачването ми е ясно, че може да е лабаво - как да проверя дали носи още или е директно за смяна?
2. Мисля да ида до VW да питам за сервизна история и за оборудването по VIN (така ли се казваше съкращението?)
3. Като го покарам - какво да гледам слушам при висока скорост?

...и тем подобни - всяко кратко инфо ще ми е от полза

Последна промяна от Чудомир на Съб 19 юли 2008 18:59, променено общо 7 пъти.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 05 юни 2008 21:56


най краткото инфо е:
ако ти залепи за гъза-твоя е!
ако намериш сервизна документация-още по добре.
ако не чуеш нищо подозрително в мотора-значи е ОК-тия са грамадни мотори и държат много км. без проблеми. не случайно по хамерика са предимно такива.
ако не те притеснява разхода (няма да е малък-това в инфото е по скоро оптимистично) и поддръжката (тва не е често срещан най масов автомобил демек съотношението брада/гребен гледай), колата ще те радва.

от мене да знаеш-маймуната преди да изяде маслината-мери костилката дали ще мине на митницата...
това последното го разбирай в чисто финансов смисъл. :wink:


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Чет 05 юни 2008 22:26


Колата е 1ва ръка и пише че е сервизирана при VW, затова разчитам да излезе инфо на ПЦто какво са и правили.

Разхода не ме притеснява чак толкоз, защото ще я слагам на газ (това е друга тема, която не искам да почвам тук и сега, + и - са ми ясни) - изхождам да гори 11/12 сто газ при магистрала при 120/140 км/ч.

Специално този двигател ми го препоръчаха от 2 места измежду 1,8Т/2,8/4,0 (коне трябват :twisted: ) като най-разумен и издържлив. Та толкоз за маслинката и маймунката, пък вече за консумативи дори и да са малко по скъпи не вярвам чааак да обеднея от тях. :?:


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пет 06 юни 2008 1:13


По принцип те съветвам да я заведеш в дилъра да я прегледат. Вярно че ще ти вземат някой друг лев (евро) но поне ще получиш малко по пълна картина. Ако знаеш как се гледа за удар по ъгли, сглобки, в багажника под килима и отпред по роговете (до колкото могат да се видят на тази кола) е добре. Ако ли не ми е трудно да ти обясня с писане точно какво да гледаш на тези места. Гледай как са износени гумите, дали е равномерно. Провери дали се поразтриса между 100 и 140 км/ч и то не толкова волана колкото цялото купе (може и много леко да тресе). Имай в предвид че може да тресе на 110 но не и на 120> или <100. Това всичко са симптоми за зле поправена кола след як удар.
Виж дали се тресе лоста за скоростите когато подадеш газ и задържиш например на 4та или 5та от ниски обороти. Това е малко слабичко място на куатрото и 4моушъна и сочи за износени тампони по окачването на скоростната кутия или за полуоски които са на път да дадат фира.
Дано да има сервизна информация защото ако се разтърсиш из форума ще разбереш че смяната на ангренажния ремък е голямо бръкване.
Иначе Васко правилно каза че много ги карат от нашата страна на океана и двигателите са много здрави и харчат доста яко.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Съб 07 юни 2008 15:50


Няма да разказвам надълго, но се отказах от въпросния екземпляр, предимно защото

1) Интериора беше доста износен (не пасваше на 150к км)
2) Нещо от дясната страна на капака на двигателя пушеше, макар и едвам забележимо
3) Компютъра за разход беше занулен (при кола дето са и раждясали вече барабаните (не беше с дискове отпред) от стоене?), на всичкото отгоре светеше и Service now, които е бил за правене на 143к, сега колата беше на 153
4) последния запис в сервизната книжка беше от 10/06 когато е била на 123к, а средно преди това беше минавала 30к на година
5) колата беше 1ва ръка, но е била фирмена кола, от които последните 3 прегледа бяха правени в Италия (колата е била обаче с немска регистрация)

Иначе за 30 км (от които 5-6 градско, 12 магистрала със 170 и 12 магистрала с 120 темпомат) даде разход 14/100


Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Съб 07 юни 2008 16:15


При тая цена - напълно очакван развой!


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Nafta » Съб 07 юни 2008 16:48



Последна промяна от Nafta на Сря 18 юни 2008 21:22, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Съб 07 юни 2008 17:16


Колега, работата беше спешна, нямах време да чета и търся - трябваше да лягам и на сутринта в 7 да дам газ, за да мога преди работа да видя колата. Иначе мерсаж за линка, следващия път ще знам.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пон 09 юни 2008 17:37


Чудомир написа:(при кола дето са и раждясали вече барабаните (не беше с дискове отпред) от стоене?),


Колега само да вметна че нещо друго си гледал защото Пасат с барабани отпред изобщо няма. Ама никога не е имало, на никой модел от Б1 (1973). А на Б5.5 и отзад даже няма, само дискове.

А по принцип по дисковете може да почне да се вижда ръжда и след 24 часа престой.

Предполагам че си гледал едно тенеке дето го слагат за да не се цапат джантите и то покрива дисковете и апаратите.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20293
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Пон 09 юни 2008 18:10


мисля темата е приключена


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Сря 18 юни 2008 21:10


Голямо благодарско на Vlad777 за отключването...

Имам нова серия на моята сапунка: Днес гледах един монго арен пасат лимо. Работата отива на купуване, обаче турчина (ясно ми е това какъв риск е) не ще да пада в цената. Реших, че ще се ходи на сервиз да се търсят кусури...

1. Колата дърпа едам забележимо надясно, гумите са износени с "назъбване", каквото и да имаха предвид в това. Според сервиза може да е от каране с ниско налягане и не е критично
2. Отзад на десния калник издраскано, което е поправяно на ръка и после издраскано пак. Трябваше да го снимам сега ме е яд.
3. Прясно сменено масло 10В40 на 20 км
4. 225 45 ZR 17 с 5 мм профил - скоро ще са за смяна
5. Грешни накладки - колата е с сензори за изноването, а са и сложили от евтините накладки без сензори. Оттам и смяна на предни дискове скоро може да се наложи
5. До смяна на ремък има още 50к км
6. Следи от удари няма никъде
7. На окачването ми направиха впечатление едни малко раздясали шевове, които не изглеждаха да са правени от машина - бяха "шев" и "точка" едновременно, имаше ги от двете страни, а не идеално симетрични върху окачването. Може ли някой по снимките да каже дали това е фабрично или е правено:

Изображение
Изображение
Изображение

Отделно при четене на грешките от компа изплю следните грешки:

25 - Wegfahrsicherung (може би иммобилайзера нещо)
17 - Schalttafeleinsatz (нямам представа какво би било това)
08 - Klima Heizungselektronik (някви мотори за позициониране при климатика било това, ама трябвало да се мери с уред, за да се установи) 3 грешки
19 - Diagnoseinterface für Datenbus

Има ли между тези грешки някоя която да е критична и колко струва нейното поправяне? Особено последната ме кара да миаля дали не е ресетван километража. Колата е луксозно изпълнение, купена е на 8000 км, а никога не е ходила в оторизиран сервиз. а това е задължително, ако човек иска на нова кола да и запази гаранцията...

Мерси предварително!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20293
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Сря 18 юни 2008 22:51


Въобще не го гледай...

Хора дето нямат пари за накладки - кола от тях не си купувай :idea: :idea: :idea:


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Сря 18 юни 2008 23:19


И моят съвет е такъв-от турската сган бегай далече-какви съм виждал да ги магерат :evil:
П.С. Това отдолу определено е заварвано.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 19 юни 2008 9:24


Много "Спешен" стана този съвет... :roll:


Потребителски аватар
passatdriver
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Радомир

Мнениеот passatdriver » Чет 19 юни 2008 12:40


забрави за тази кола пък и тези шевове са правени от аматиор от завода никога няма да оставят непочистена заварка виж на тази пръските и шева е уникален :D:D:D:D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта