Утре рано сутринта ще ходя да гледам този пасат и просто нямам време да търся дълго из форума, та затова си позволих да питам накратко:
За какво да гледам?
1. Окачването ми е ясно, че може да е лабаво - как да проверя дали носи още или е директно за смяна?
2. Мисля да ида до VW да питам за сервизна история и за оборудването по VIN (така ли се казваше съкращението?)
3. Като го покарам - какво да гледам слушам при висока скорост?
...и тем подобни - всяко кратко инфо ще ми е от полза



Съвет за Пасат - вече с газов инжекцион 2008-07-19
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Съвет за Пасат - вече с газов инжекцион 2008-07-19
Последна промяна от Чудомир на Съб 19 юли 2008 18:59, променено общо 7 пъти.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
най краткото инфо е:
ако ти залепи за гъза-твоя е!
ако намериш сервизна документация-още по добре.
ако не чуеш нищо подозрително в мотора-значи е ОК-тия са грамадни мотори и държат много км. без проблеми. не случайно по хамерика са предимно такива.
ако не те притеснява разхода (няма да е малък-това в инфото е по скоро оптимистично) и поддръжката (тва не е често срещан най масов автомобил демек съотношението брада/гребен гледай), колата ще те радва.
от мене да знаеш-маймуната преди да изяде маслината-мери костилката дали ще мине на митницата...
това последното го разбирай в чисто финансов смисъл.
ако ти залепи за гъза-твоя е!
ако намериш сервизна документация-още по добре.
ако не чуеш нищо подозрително в мотора-значи е ОК-тия са грамадни мотори и държат много км. без проблеми. не случайно по хамерика са предимно такива.
ако не те притеснява разхода (няма да е малък-това в инфото е по скоро оптимистично) и поддръжката (тва не е често срещан най масов автомобил демек съотношението брада/гребен гледай), колата ще те радва.
от мене да знаеш-маймуната преди да изяде маслината-мери костилката дали ще мине на митницата...
това последното го разбирай в чисто финансов смисъл.

- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Колата е 1ва ръка и пише че е сервизирана при VW, затова разчитам да излезе инфо на ПЦто какво са и правили.
Разхода не ме притеснява чак толкоз, защото ще я слагам на газ (това е друга тема, която не искам да почвам тук и сега, + и - са ми ясни) - изхождам да гори 11/12 сто газ при магистрала при 120/140 км/ч.
Специално този двигател ми го препоръчаха от 2 места измежду 1,8Т/2,8/4,0 (коне трябват
) като най-разумен и издържлив. Та толкоз за маслинката и маймунката, пък вече за консумативи дори и да са малко по скъпи не вярвам чааак да обеднея от тях. 
Разхода не ме притеснява чак толкоз, защото ще я слагам на газ (това е друга тема, която не искам да почвам тук и сега, + и - са ми ясни) - изхождам да гори 11/12 сто газ при магистрала при 120/140 км/ч.
Специално този двигател ми го препоръчаха от 2 места измежду 1,8Т/2,8/4,0 (коне трябват


- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
По принцип те съветвам да я заведеш в дилъра да я прегледат. Вярно че ще ти вземат някой друг лев (евро) но поне ще получиш малко по пълна картина. Ако знаеш как се гледа за удар по ъгли, сглобки, в багажника под килима и отпред по роговете (до колкото могат да се видят на тази кола) е добре. Ако ли не ми е трудно да ти обясня с писане точно какво да гледаш на тези места. Гледай как са износени гумите, дали е равномерно. Провери дали се поразтриса между 100 и 140 км/ч и то не толкова волана колкото цялото купе (може и много леко да тресе). Имай в предвид че може да тресе на 110 но не и на 120> или <100. Това всичко са симптоми за зле поправена кола след як удар.
Виж дали се тресе лоста за скоростите когато подадеш газ и задържиш например на 4та или 5та от ниски обороти. Това е малко слабичко място на куатрото и 4моушъна и сочи за износени тампони по окачването на скоростната кутия или за полуоски които са на път да дадат фира.
Дано да има сервизна информация защото ако се разтърсиш из форума ще разбереш че смяната на ангренажния ремък е голямо бръкване.
Иначе Васко правилно каза че много ги карат от нашата страна на океана и двигателите са много здрави и харчат доста яко.
Виж дали се тресе лоста за скоростите когато подадеш газ и задържиш например на 4та или 5та от ниски обороти. Това е малко слабичко място на куатрото и 4моушъна и сочи за износени тампони по окачването на скоростната кутия или за полуоски които са на път да дадат фира.
Дано да има сервизна информация защото ако се разтърсиш из форума ще разбереш че смяната на ангренажния ремък е голямо бръкване.
Иначе Васко правилно каза че много ги карат от нашата страна на океана и двигателите са много здрави и харчат доста яко.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Няма да разказвам надълго, но се отказах от въпросния екземпляр, предимно защото
1) Интериора беше доста износен (не пасваше на 150к км)
2) Нещо от дясната страна на капака на двигателя пушеше, макар и едвам забележимо
3) Компютъра за разход беше занулен (при кола дето са и раждясали вече барабаните (не беше с дискове отпред) от стоене?), на всичкото отгоре светеше и Service now, които е бил за правене на 143к, сега колата беше на 153
4) последния запис в сервизната книжка беше от 10/06 когато е била на 123к, а средно преди това беше минавала 30к на година
5) колата беше 1ва ръка, но е била фирмена кола, от които последните 3 прегледа бяха правени в Италия (колата е била обаче с немска регистрация)
Иначе за 30 км (от които 5-6 градско, 12 магистрала със 170 и 12 магистрала с 120 темпомат) даде разход 14/100
1) Интериора беше доста износен (не пасваше на 150к км)
2) Нещо от дясната страна на капака на двигателя пушеше, макар и едвам забележимо
3) Компютъра за разход беше занулен (при кола дето са и раждясали вече барабаните (не беше с дискове отпред) от стоене?), на всичкото отгоре светеше и Service now, които е бил за правене на 143к, сега колата беше на 153
4) последния запис в сервизната книжка беше от 10/06 когато е била на 123к, а средно преди това беше минавала 30к на година
5) колата беше 1ва ръка, но е била фирмена кола, от които последните 3 прегледа бяха правени в Италия (колата е била обаче с немска регистрация)
Иначе за 30 км (от които 5-6 градско, 12 магистрала със 170 и 12 магистрала с 120 темпомат) даде разход 14/100
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Чудомир написа:(при кола дето са и раждясали вече барабаните (не беше с дискове отпред) от стоене?),
Колега само да вметна че нещо друго си гледал защото Пасат с барабани отпред изобщо няма. Ама никога не е имало, на никой модел от Б1 (1973). А на Б5.5 и отзад даже няма, само дискове.
А по принцип по дисковете може да почне да се вижда ръжда и след 24 часа престой.
Предполагам че си гледал едно тенеке дето го слагат за да не се цапат джантите и то покрива дисковете и апаратите.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Голямо благодарско на Vlad777 за отключването...
Имам нова серия на моята сапунка: Днес гледах един монго арен пасат лимо. Работата отива на купуване, обаче турчина (ясно ми е това какъв риск е) не ще да пада в цената. Реших, че ще се ходи на сервиз да се търсят кусури...
1. Колата дърпа едам забележимо надясно, гумите са износени с "назъбване", каквото и да имаха предвид в това. Според сервиза може да е от каране с ниско налягане и не е критично
2. Отзад на десния калник издраскано, което е поправяно на ръка и после издраскано пак. Трябваше да го снимам сега ме е яд.
3. Прясно сменено масло 10В40 на 20 км
4. 225 45 ZR 17 с 5 мм профил - скоро ще са за смяна
5. Грешни накладки - колата е с сензори за изноването, а са и сложили от евтините накладки без сензори. Оттам и смяна на предни дискове скоро може да се наложи
5. До смяна на ремък има още 50к км
6. Следи от удари няма никъде
7. На окачването ми направиха впечатление едни малко раздясали шевове, които не изглеждаха да са правени от машина - бяха "шев" и "точка" едновременно, имаше ги от двете страни, а не идеално симетрични върху окачването. Може ли някой по снимките да каже дали това е фабрично или е правено:
Отделно при четене на грешките от компа изплю следните грешки:
25 - Wegfahrsicherung (може би иммобилайзера нещо)
17 - Schalttafeleinsatz (нямам представа какво би било това)
08 - Klima Heizungselektronik (някви мотори за позициониране при климатика било това, ама трябвало да се мери с уред, за да се установи) 3 грешки
19 - Diagnoseinterface für Datenbus
Има ли между тези грешки някоя която да е критична и колко струва нейното поправяне? Особено последната ме кара да миаля дали не е ресетван километража. Колата е луксозно изпълнение, купена е на 8000 км, а никога не е ходила в оторизиран сервиз. а това е задължително, ако човек иска на нова кола да и запази гаранцията...
Мерси предварително!
Имам нова серия на моята сапунка: Днес гледах един монго арен пасат лимо. Работата отива на купуване, обаче турчина (ясно ми е това какъв риск е) не ще да пада в цената. Реших, че ще се ходи на сервиз да се търсят кусури...
1. Колата дърпа едам забележимо надясно, гумите са износени с "назъбване", каквото и да имаха предвид в това. Според сервиза може да е от каране с ниско налягане и не е критично
2. Отзад на десния калник издраскано, което е поправяно на ръка и после издраскано пак. Трябваше да го снимам сега ме е яд.
3. Прясно сменено масло 10В40 на 20 км
4. 225 45 ZR 17 с 5 мм профил - скоро ще са за смяна
5. Грешни накладки - колата е с сензори за изноването, а са и сложили от евтините накладки без сензори. Оттам и смяна на предни дискове скоро може да се наложи
5. До смяна на ремък има още 50к км
6. Следи от удари няма никъде
7. На окачването ми направиха впечатление едни малко раздясали шевове, които не изглеждаха да са правени от машина - бяха "шев" и "точка" едновременно, имаше ги от двете страни, а не идеално симетрични върху окачването. Може ли някой по снимките да каже дали това е фабрично или е правено:
Отделно при четене на грешките от компа изплю следните грешки:
25 - Wegfahrsicherung (може би иммобилайзера нещо)
17 - Schalttafeleinsatz (нямам представа какво би било това)
08 - Klima Heizungselektronik (някви мотори за позициониране при климатика било това, ама трябвало да се мери с уред, за да се установи) 3 грешки
19 - Diagnoseinterface für Datenbus
Има ли между тези грешки някоя която да е критична и колко струва нейното поправяне? Особено последната ме кара да миаля дали не е ресетван километража. Колата е луксозно изпълнение, купена е на 8000 км, а никога не е ходила в оторизиран сервиз. а това е задължително, ако човек иска на нова кола да и запази гаранцията...
Мерси предварително!
- passatdriver
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Радомир
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта