Днес си получих чистак бърсак новия дебитомер
Двигател АЕЕ-гасне при пуснат климатик-РЕШЕНО
- theerazor
- Мнения: 186
- Регистриран на: Вто 25 мар 2008 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега аз съм със АЕК, имах подобен проблем след като ми оправиха климатика. Колата не можеше да закрепи оборотите и нон стоп гаснеше....
Днес си получих чистак бърсак новия дебитомер
. И колата ми лети нищо общо с преди ... Веднага си вдига на 800 оборота и не мърда. Провери си дебитомера и също така тръбичките които влизат към кутията с филтъра
. Ако колата ти прекъсва нещо значи са разменени местата ако не значи дебитомера ти е сдал багажа.
Днес си получих чистак бърсак новия дебитомер
- Каспър
- Мнения: 2229
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Вчера бях на майстор занимаващ се с автоклиматици.След прегледа и допълването на климатика,човека каза,че климатика е в отлично състояние и причината за гасненето не е в него,а в прекалено ниските заводски обороти на този двигател.Вариант за решение на проблема е вдигането на оборотите по някакъв начин.
Каспър,
Аз съм със същият мотор 1.6 АЕЕ, 75 кс, колата е от италия с допълнително монтиран климатик.
Оборотите ми на празен ход са точно 630
Като включа климатика се вдигат до 900 .
Странното при мен е , че на моменти падат до 400 и после пак сами се вдигат до 900.
Колата не гасне, но пак е доста неприятно.
Имам чувството, че не само на празен ход се получава това колебание, но и на скорост в движение и подадена газ.
Карам я на метан, пробвах на бензин - абсолютно същото поведение.
Ти докъде я докара с разследването?
През компютърна диагностика мина ли?
Аз съм със същият мотор 1.6 АЕЕ, 75 кс, колата е от италия с допълнително монтиран климатик.
Оборотите ми на празен ход са точно 630
Като включа климатика се вдигат до 900 .
Странното при мен е , че на моменти падат до 400 и после пак сами се вдигат до 900.
Колата не гасне, но пак е доста неприятно.
Имам чувството, че не само на празен ход се получава това колебание, но и на скорост в движение и подадена газ.
Карам я на метан, пробвах на бензин - абсолютно същото поведение.
Ти докъде я докара с разследването?
През компютърна диагностика мина ли?
- Каспър
- Мнения: 2229
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Колега в момента темата се ''разтяга'' в Поло-форума тъй като там този двигател е по-разпространен.Що се отнася до твоя проблем,ако оборотите на ПХ са стабилни и падат до 400 за момент при включването на компресора и после се вдигат до 900 то тогава всичко е нормално.Стига при спада да не угасва колата,както е при мен.Проблема при този двигател са прекалено ниските обороти на ПХ(650) и когато перката и компресора на климата се включат и дръпнат още 100-200 оборота двигателя едва не угасва и колата претриса.В понеделник съм на диагностика за да се търси решение на проблема.
-
did
- Мнения: 67
- Регистриран на: Сря 21 фев 2007 22:14
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: Велико Търново
Здравейте и от мен !!!
Колега Каспър, от личен опит ти казвам, че проблема не е в двигател АЕЕ , а в ония жабари от "Diavia".Доста прочетох в различните форуми по този въпрос и от проблема който реших с моя Г3, стигнах до заключение, че разните там монтажисти ,монтьори или каквито искаш ги наречи на "Diavia" или са неграмотни, или са разсеяни, или не знам какво.Обикновено забравят да свържат някой кабел към компа, забравят някое реле , някой диод или нещо важно от ел. схемата за управление на климатика.
При мен мотора е АЕЕ,климатика е "Diavia" съответно монтиран в Италия допълнително, компесора е Сейко и т. н.Когато купих голфа, климатика беше зареден и при включване работеше идеално.Ненормалното беше,че всеки път когато температурата се повишеше и перката включваше, независимо от изключеното положение на бутона на климатика, той започваше да работи и по никакъв начин не можеше да се изключи докато въртенето на перката не спре.След много четене и опити установих , че единият от двата диода в блока за управление на климатика /закрепен е на левия лонжерон между акумулатора и разширителния съд/ просто не е включен в схемата. Някой е сметнал, че може и без него.По този начин няма кой да раздели информацията към нормално отворените контакти на пусковото реле.
Категорично смятам, че при включване на климатика трябва да стартира и перката на първа степен.Втората степен е при повишаване на температурата на охлаждащата течност.От "Diavia" монтират и допълнителен температурен датчик, но той има съвсем друга роля и няма да ти предотврати евентуално прегряване на двигателя/както някой ти беше написал/.
Обикновенно майсторите на климатична/хладилна/ техника не се занимават много, много с електроника и винаги прехвърлят топката при автомонтьорите за да ти скапят мотора и изпразнят джоба с ненужни настройки
Колкото до оборотите не ги пипай, не са ниски, толкова трябва да бъдат от 630 до 650. Успех!!!
Колега Каспър, от личен опит ти казвам, че проблема не е в двигател АЕЕ , а в ония жабари от "Diavia".Доста прочетох в различните форуми по този въпрос и от проблема който реших с моя Г3, стигнах до заключение, че разните там монтажисти ,монтьори или каквито искаш ги наречи на "Diavia" или са неграмотни, или са разсеяни, или не знам какво.Обикновено забравят да свържат някой кабел към компа, забравят някое реле , някой диод или нещо важно от ел. схемата за управление на климатика.
При мен мотора е АЕЕ,климатика е "Diavia" съответно монтиран в Италия допълнително, компесора е Сейко и т. н.Когато купих голфа, климатика беше зареден и при включване работеше идеално.Ненормалното беше,че всеки път когато температурата се повишеше и перката включваше, независимо от изключеното положение на бутона на климатика, той започваше да работи и по никакъв начин не можеше да се изключи докато въртенето на перката не спре.След много четене и опити установих , че единият от двата диода в блока за управление на климатика /закрепен е на левия лонжерон между акумулатора и разширителния съд/ просто не е включен в схемата. Някой е сметнал, че може и без него.По този начин няма кой да раздели информацията към нормално отворените контакти на пусковото реле.
Категорично смятам, че при включване на климатика трябва да стартира и перката на първа степен.Втората степен е при повишаване на температурата на охлаждащата течност.От "Diavia" монтират и допълнителен температурен датчик, но той има съвсем друга роля и няма да ти предотврати евентуално прегряване на двигателя/както някой ти беше написал/.
Обикновенно майсторите на климатична/хладилна/ техника не се занимават много, много с електроника и винаги прехвърлят топката при автомонтьорите за да ти скапят мотора и изпразнят джоба с ненужни настройки
Колкото до оборотите не ги пипай, не са ниски, толкова трябва да бъдат от 630 до 650. Успех!!!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта
При стабилни ниски обороти и добра динамика на повишено натоварване, не барай мотора. Проблема е в допълнителните екстри-климатик, допълнителни консуматори, генератор и др. 