Прегря TDI-то ми - Сменен двигател и газз...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 11 юни 2008 22:59


Абе разбирател правиш ли разлика дали мотора е без вода и ли със?
Много неща ти липсват от към теническа грамотност.
Ти може и самолет да караш и да не знаеш че си във въздуха.




dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Мнениеот dj carul » Сря 11 юни 2008 23:03


andonov написа:Абе разбирател правиш ли разлика дали мотора е без вода и ли със?
Много неща ти липсват от към теническа грамотност.
Ти може и самолет да караш и да не знаеш че си във въздуха.


Добре добре ти си най великия и най знаещия няма да споря с теб!


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 11 юни 2008 23:25


И запомни - Имаш ли вода мотора от 110 градуса не се бои.
Нямаш ли просто не знаеш колко е загрял действиелно защото имаш пара.


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Сря 11 юни 2008 23:55


dj carul написа:
andonov написа:
dj carul написа:Това че си я изгасил е най голямата грешка която е можело да направиш,ей така най-хубаво стягат двигателите!
Запомнете прегряващ двигател НИКОГА НЕ СЕ ГАСИ,защото може и да го запалите чак след основния ремонт който ще трябва да се направи!!!В случая е трябвало да намалиш малко до около 100км/ч да речем,бучиш му една предавка надолу,да си вдигне оборотите за да може водната помпа да върти по-бързо водата и караш така без да я настъпваш а само поддържаш скороста докато изтине ако ли не,спираш пак повтарям без да го гасиш,вдигаш капака и гледаш перките дали работят.Ако работят добре,взимаш едно шише вода от някъде и почваш да поливаш радиатора обилно ако не е достатъчно и имаш вода в повечко поливаш и мотора.Охлади ли не го гаси докато не поработи поне 5-10 минути на работна температура за да се охлади целия мотор добре!!!А ако перките не работят и нямаш вода наблизо,можеш да седнеш до нея и да си поплачеш и да се надяваш ремонта да не е скъп!


Молба към модовете.
За бисерите е този пост :lol: :lol: :lol:


Хах щом си рекъл,ама след като толкова много знаеш кажи какво е трябвало да направи или ти какво би направил да си спасиш мотора????


Колега, нищо смислено не каза в нито един от постовете си. Чист СПАМ бих казал. Нека ти припомня отново, че се движех със 160 км/ч при лек наклон нагоре и усетих колата, че леко започва да губи тяга, която е неприсъща за такъв наклон! Другото което е след изминаването на този наклон следва равен път (магистралата) при което двигателя изгуби всякаква мощност и започна много бързо да губи обороти от самосебе си и дефакто работи посредством интерционната сила на колата! Оттука следва, че дори и да я оставя на 5-та предавка тя ще угасне 100% (при това натиснат педал на газта), да не говорим за превключване на по-ниска предавка което също би довело 1000000% спиране на двигателя! Така че просто друг изход нямаше освен да натисна съединителя и да оставя колата да угасне и да продължи да се движи 1.5км по инерция, което доведе до принудително охлаждане на двигателя от 120градуса до 105 след като спрях!


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот racing_team_vidin » Чет 12 юни 2008 0:23


pRo_4_LiFe написа:
dj carul написа:
andonov написа:
dj carul написа:Това че си я изгасил е най голямата грешка която е можело да направиш,ей така най-хубаво стягат двигателите!
Запомнете прегряващ двигател НИКОГА НЕ СЕ ГАСИ,защото може и да го запалите чак след основния ремонт който ще трябва да се направи!!!В случая е трябвало да намалиш малко до около 100км/ч да речем,бучиш му една предавка надолу,да си вдигне оборотите за да може водната помпа да върти по-бързо водата и караш така без да я настъпваш а само поддържаш скороста докато изтине ако ли не,спираш пак повтарям без да го гасиш,вдигаш капака и гледаш перките дали работят.Ако работят добре,взимаш едно шише вода от някъде и почваш да поливаш радиатора обилно ако не е достатъчно и имаш вода в повечко поливаш и мотора.Охлади ли не го гаси докато не поработи поне 5-10 минути на работна температура за да се охлади целия мотор добре!!!А ако перките не работят и нямаш вода наблизо,можеш да седнеш до нея и да си поплачеш и да се надяваш ремонта да не е скъп!


Молба към модовете.
За бисерите е този пост :lol: :lol: :lol:


Хах щом си рекъл,ама след като толкова много знаеш кажи какво е трябвало да направи или ти какво би направил да си спасиш мотора????


Колега, нищо смислено не каза в нито един от постовете си. Чист СПАМ бих казал. Нека ти припомня отново, че се движех със 160 км/ч при лек наклон нагоре и усетих колата, че леко започва да губи тяга, която е неприсъща за такъв наклон! Другото което е след изминаването на този наклон следва равен път (магистралата) при което двигателя изгуби всякаква мощност и започна много бързо да губи обороти от самосебе си и дефакто работи посредством интерционната сила на колата! Оттука следва, че дори и да я оставя на 5-та предавка тя ще угасне 100% (при това натиснат педал на газта), да не говорим за превключване на по-ниска предавка което също би довело 1000000% спиране на двигателя! Така че просто друг изход нямаше освен да натисна съединителя и да оставя колата да угасне и да продължи да се движи 1.5км по инерция, което доведе до принудително охлаждане на двигателя от 120градуса до 105 след като спрях!


Същата ситуация, съм имал, само,че с бензинова кола, пак така от 140 все едно някой му изгаси контактния ключ, връщам 4та, след това 3та накрая натиснах съединителя и машината умря. Беше останал без масло и беше заварил лагерите за коляновия вал, счупени сигменти, а на трети цилиндър два липсваха :shock Дано да не е,чак толкова но много ме съмнява :roll:


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Чет 12 юни 2008 0:49


dj carul написа:Това че си я изгасил е най голямата грешка която е можело да направиш,ей така най-хубаво стягат двигателите!
Запомнете прегряващ двигател НИКОГА НЕ СЕ ГАСИ,защото...

Много категорично мнение колега, но не във всички ситуации е меродавно. Скоро имах приключение с един автомобил от ВАГ групата, както си карах по магистралата и почти внезапно (за по малко от минута) прегря и почна да пищи, свири и крещи алармата за прегряване. Добре, че беше тя, тъй като двигателя прегря буквално за минута. Изключих от скорост и почнах да му давам леко газчица, около 2000 оборота, за да се охлади, но той упорито вдигаше температура и се принудих да го изгася. При последвалия ремонт, се оказа, че пластмасовата турбнка на водната помпа (колко съм им набрал на инжинерите които са измислили тая тъпня) приплъзва от оста на помпата и не създава никаква циркулация на охлаждащата течност.
Кажи сега, при тая ситуация, колко време трябваше да оставя двигателя работещ, както съветваш и какъв според теб щеше да е ефектът?

Та в заключение.
Никога не казвай никога - Джеймс Бонд. mhihi


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Чет 12 юни 2008 4:41


Дори и не съжалявам за това, което се случи! Явно може би му е дошло времето ... кола на почти 300 000км пробег. Всички ремъци си бяха на мястото, нямаше скъсани. Това беше първото, което погледнах като отворих капака. А и колега dj carul - преди път, независимо било то градско/извънградско дори да се отвори капака и се направят всички проверки на техническото състояние на двигателя, те са само визуални! Това, което се случва и може да се случи вътре почти не можеш да го предвидиш, защото това е машина - един куп желязо, събран и направен да върши на хората услуги. По пътя на логиката - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА! Сега му е дошло момента просто и ще трябва да бръкна доста надълбоко сега, за да го направя, но поне ще знам, че е минала основен ремонт и с това се удължава живота на двигателя с още доста години изминати километри.


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Чет 12 юни 2008 6:34


Четох четох бисерите на dj carul и не издържах да не се обадя ; колегата каза , че няма охладителна течност колата е затегнала andonov ти казва чети постовете ама ти( Трябвало е да мъчиш двигателя да върти чрез трансмисията да се охлади) Е как ще стане това бре колега какво ще върти тази водна помпа ? , и виждал ли си Изскочила биела през блока да види кой Идиот се натиска по този начин да си охлади мотора ?
andonov ти каза ЧЕТИ ама ти почна да палиш (разбирач и т.н.)

А по темата колегите ти обясниха а и ти разбра - майстор и диагностициране на място от разстояние само съчувствие. Важното е ние да сме здрави инак друго всичко се оправя . Е на определена цена Успех.

П.П. (за dj carul) Подобно охлаждане е възможно ако караш запорожец , камион татра балканче и други мпс с въздушно охлаждане. А за дизеловия AAZ енциклопедия на проблемите с дизела мога да ти напиша :lol: :roll: :evil:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 12 юни 2008 8:12


Към колегата dj carul - въздържай се от крайни изказвания и епитети по адрес на колегите във форума - противоречи на правилата. Освен това, преди да даваш отгорови, прочети внимателно условието на задачата, то е като математиката. Защото можеш да вкараш някой в непредвидени големи разходи. Вярно е, че в спора се ражда истината, но даване на некомпетентни или необмислени мнения не помага на никого.
П.П: Не ми отговаряй.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Чет 12 юни 2008 9:07


ifidik написа:не вярвам да не е спукана главата.


Хващам се на бас за главата , минах по този път :( :? . Щом си долял в последствие 2л. вода , значи гаранция че е била "на сухо" точно там където най-много има нужда от охлаждане . Отпиши я , не се занимавай със заваряване , вземи някоя от моргата ..... стискам палци да не съм прав :cry: .
Но това с блокажа е още по-плашещо :cry: .


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Чет 12 юни 2008 14:30


Благодаря ви все пак за мненията. От много голяма полза ще ми бъдат при проверката на двигателя.
п.с. Предполагам и аз, че главата се е спукала, но доколкото разбрах видимо няма как да се открие пукнатината. Носела се на стенд да се надуе и така? Иначе днеска звънях в едно магазинче за авточасти:
1. Сегменти комплект за 4 цилиндъра - 146лв.
2: Основни лагери на коляновия вал - 59лв.
3: Биелни лагери - 79лв.
Тези цени ми казаха, АКО двигателя е в ПЪРВИ ремонт. И все пак докато не го отворя няма как да разбера дали е за основен или първи ремонт. Разликата в цените била 5/10лв. но за мен цената е без значение, стига да е качествено! Относно главата АКО (недай си Боже) е спукана няма да я заварям, ще потърся от някоя автоморга най-вероятно. Да сте запознати какви пари са долу-горе и как мога да разбера дали главата от автоморгата е читава и ще ми свърши работа? Благодаря


chriss
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Мнениеот chriss » Чет 12 юни 2008 15:47


http://audibg.com/index.php?showtopic=41279

Виж тоя линк, не знам какъв точно е мотора обаче


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Чет 12 юни 2008 16:19


Ако колегата беше пуснал и малко по подробна информация за този двигател щеше да е перфектно


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Чет 12 юни 2008 16:26


Абе все пак първо разглоби и виж какво е положението , пък тогава лагери , биели , сегменти или цели двигатели ...


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Чет 12 юни 2008 16:38


Да, прав си, но трябва да имам готовност за реагиране, затова разпитвам, проучвам и сравнявам цена/качество



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта