Абе разбирател правиш ли разлика дали мотора е без вода и ли със?
Много неща ти липсват от към теническа грамотност.
Ти може и самолет да караш и да не знаеш че си във въздуха.
Прегря TDI-то ми - Сменен двигател и газз...
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
dj carul написа:andonov написа:dj carul написа:Това че си я изгасил е най голямата грешка която е можело да направиш,ей така най-хубаво стягат двигателите!
Запомнете прегряващ двигател НИКОГА НЕ СЕ ГАСИ,защото може и да го запалите чак след основния ремонт който ще трябва да се направи!!!В случая е трябвало да намалиш малко до около 100км/ч да речем,бучиш му една предавка надолу,да си вдигне оборотите за да може водната помпа да върти по-бързо водата и караш така без да я настъпваш а само поддържаш скороста докато изтине ако ли не,спираш пак повтарям без да го гасиш,вдигаш капака и гледаш перките дали работят.Ако работят добре,взимаш едно шише вода от някъде и почваш да поливаш радиатора обилно ако не е достатъчно и имаш вода в повечко поливаш и мотора.Охлади ли не го гаси докато не поработи поне 5-10 минути на работна температура за да се охлади целия мотор добре!!!А ако перките не работят и нямаш вода наблизо,можеш да седнеш до нея и да си поплачеш и да се надяваш ремонта да не е скъп!
Молба към модовете.
За бисерите е този пост![]()
![]()
Хах щом си рекъл,ама след като толкова много знаеш кажи какво е трябвало да направи или ти какво би направил да си спасиш мотора????
Колега, нищо смислено не каза в нито един от постовете си. Чист СПАМ бих казал. Нека ти припомня отново, че се движех със 160 км/ч при лек наклон нагоре и усетих колата, че леко започва да губи тяга, която е неприсъща за такъв наклон! Другото което е след изминаването на този наклон следва равен път (магистралата) при което двигателя изгуби всякаква мощност и започна много бързо да губи обороти от самосебе си и дефакто работи посредством интерционната сила на колата! Оттука следва, че дори и да я оставя на 5-та предавка тя ще угасне 100% (при това натиснат педал на газта), да не говорим за превключване на по-ниска предавка което също би довело 1000000% спиране на двигателя! Така че просто друг изход нямаше освен да натисна съединителя и да оставя колата да угасне и да продължи да се движи 1.5км по инерция, което доведе до принудително охлаждане на двигателя от 120градуса до 105 след като спрях!
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
pRo_4_LiFe написа:dj carul написа:andonov написа:dj carul написа:Това че си я изгасил е най голямата грешка която е можело да направиш,ей така най-хубаво стягат двигателите!
Запомнете прегряващ двигател НИКОГА НЕ СЕ ГАСИ,защото може и да го запалите чак след основния ремонт който ще трябва да се направи!!!В случая е трябвало да намалиш малко до около 100км/ч да речем,бучиш му една предавка надолу,да си вдигне оборотите за да може водната помпа да върти по-бързо водата и караш така без да я настъпваш а само поддържаш скороста докато изтине ако ли не,спираш пак повтарям без да го гасиш,вдигаш капака и гледаш перките дали работят.Ако работят добре,взимаш едно шише вода от някъде и почваш да поливаш радиатора обилно ако не е достатъчно и имаш вода в повечко поливаш и мотора.Охлади ли не го гаси докато не поработи поне 5-10 минути на работна температура за да се охлади целия мотор добре!!!А ако перките не работят и нямаш вода наблизо,можеш да седнеш до нея и да си поплачеш и да се надяваш ремонта да не е скъп!
Молба към модовете.
За бисерите е този пост![]()
![]()
Хах щом си рекъл,ама след като толкова много знаеш кажи какво е трябвало да направи или ти какво би направил да си спасиш мотора????
Колега, нищо смислено не каза в нито един от постовете си. Чист СПАМ бих казал. Нека ти припомня отново, че се движех със 160 км/ч при лек наклон нагоре и усетих колата, че леко започва да губи тяга, която е неприсъща за такъв наклон! Другото което е след изминаването на този наклон следва равен път (магистралата) при което двигателя изгуби всякаква мощност и започна много бързо да губи обороти от самосебе си и дефакто работи посредством интерционната сила на колата! Оттука следва, че дори и да я оставя на 5-та предавка тя ще угасне 100% (при това натиснат педал на газта), да не говорим за превключване на по-ниска предавка което също би довело 1000000% спиране на двигателя! Така че просто друг изход нямаше освен да натисна съединителя и да оставя колата да угасне и да продължи да се движи 1.5км по инерция, което доведе до принудително охлаждане на двигателя от 120градуса до 105 след като спрях!
Същата ситуация, съм имал, само,че с бензинова кола, пак така от 140 все едно някой му изгаси контактния ключ, връщам 4та, след това 3та накрая натиснах съединителя и машината умря. Беше останал без масло и беше заварил лагерите за коляновия вал, счупени сигменти, а на трети цилиндър два липсваха


dj carul написа:Това че си я изгасил е най голямата грешка която е можело да направиш,ей така най-хубаво стягат двигателите!
Запомнете прегряващ двигател НИКОГА НЕ СЕ ГАСИ,защото...
Много категорично мнение колега, но не във всички ситуации е меродавно. Скоро имах приключение с един автомобил от ВАГ групата, както си карах по магистралата и почти внезапно (за по малко от минута) прегря и почна да пищи, свири и крещи алармата за прегряване. Добре, че беше тя, тъй като двигателя прегря буквално за минута. Изключих от скорост и почнах да му давам леко газчица, около 2000 оборота, за да се охлади, но той упорито вдигаше температура и се принудих да го изгася. При последвалия ремонт, се оказа, че пластмасовата турбнка на водната помпа (колко съм им набрал на инжинерите които са измислили тая тъпня) приплъзва от оста на помпата и не създава никаква циркулация на охлаждащата течност.
Кажи сега, при тая ситуация, колко време трябваше да оставя двигателя работещ, както съветваш и какъв според теб щеше да е ефектът?
Та в заключение.
Никога не казвай никога - Джеймс Бонд.

- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Дори и не съжалявам за това, което се случи! Явно може би му е дошло времето ... кола на почти 300 000км пробег. Всички ремъци си бяха на мястото, нямаше скъсани. Това беше първото, което погледнах като отворих капака. А и колега dj carul - преди път, независимо било то градско/извънградско дори да се отвори капака и се направят всички проверки на техническото състояние на двигателя, те са само визуални! Това, което се случва и може да се случи вътре почти не можеш да го предвидиш, защото това е машина - един куп желязо, събран и направен да върши на хората услуги. По пътя на логиката - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА! Сега му е дошло момента просто и ще трябва да бръкна доста надълбоко сега, за да го направя, но поне ще знам, че е минала основен ремонт и с това се удължава живота на двигателя с още доста години изминати километри.
Четох четох бисерите на dj carul и не издържах да не се обадя ; колегата каза , че няма охладителна течност колата е затегнала andonov ти казва чети постовете ама ти( Трябвало е да мъчиш двигателя да върти чрез трансмисията да се охлади) Е как ще стане това бре колега какво ще върти тази водна помпа ? , и виждал ли си Изскочила биела през блока да види кой Идиот се натиска по този начин да си охлади мотора ?
andonov ти каза ЧЕТИ ама ти почна да палиш (разбирач и т.н.)
А по темата колегите ти обясниха а и ти разбра - майстор и диагностициране на място от разстояние само съчувствие. Важното е ние да сме здрави инак друго всичко се оправя . Е на определена цена Успех.
П.П. (за dj carul) Подобно охлаждане е възможно ако караш запорожец , камион татра балканче и други мпс с въздушно охлаждане. А за дизеловия AAZ енциклопедия на проблемите с дизела мога да ти напиша

andonov ти каза ЧЕТИ ама ти почна да палиш (разбирач и т.н.)
А по темата колегите ти обясниха а и ти разбра - майстор и диагностициране на място от разстояние само съчувствие. Важното е ние да сме здрави инак друго всичко се оправя . Е на определена цена Успех.
П.П. (за dj carul) Подобно охлаждане е възможно ако караш запорожец , камион татра балканче и други мпс с въздушно охлаждане. А за дизеловия AAZ енциклопедия на проблемите с дизела мога да ти напиша



- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Към колегата dj carul - въздържай се от крайни изказвания и епитети по адрес на колегите във форума - противоречи на правилата. Освен това, преди да даваш отгорови, прочети внимателно условието на задачата, то е като математиката. Защото можеш да вкараш някой в непредвидени големи разходи. Вярно е, че в спора се ражда истината, но даване на некомпетентни или необмислени мнения не помага на никого.
П.П: Не ми отговаряй.
П.П: Не ми отговаряй.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
ifidik написа:не вярвам да не е спукана главата.
Хващам се на бас за главата , минах по този път



Но това с блокажа е още по-плашещо

- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Благодаря ви все пак за мненията. От много голяма полза ще ми бъдат при проверката на двигателя.
п.с. Предполагам и аз, че главата се е спукала, но доколкото разбрах видимо няма как да се открие пукнатината. Носела се на стенд да се надуе и така? Иначе днеска звънях в едно магазинче за авточасти:
1. Сегменти комплект за 4 цилиндъра - 146лв.
2: Основни лагери на коляновия вал - 59лв.
3: Биелни лагери - 79лв.
Тези цени ми казаха, АКО двигателя е в ПЪРВИ ремонт. И все пак докато не го отворя няма как да разбера дали е за основен или първи ремонт. Разликата в цените била 5/10лв. но за мен цената е без значение, стига да е качествено! Относно главата АКО (недай си Боже) е спукана няма да я заварям, ще потърся от някоя автоморга най-вероятно. Да сте запознати какви пари са долу-горе и как мога да разбера дали главата от автоморгата е читава и ще ми свърши работа? Благодаря
п.с. Предполагам и аз, че главата се е спукала, но доколкото разбрах видимо няма как да се открие пукнатината. Носела се на стенд да се надуе и така? Иначе днеска звънях в едно магазинче за авточасти:
1. Сегменти комплект за 4 цилиндъра - 146лв.
2: Основни лагери на коляновия вал - 59лв.
3: Биелни лагери - 79лв.
Тези цени ми казаха, АКО двигателя е в ПЪРВИ ремонт. И все пак докато не го отворя няма как да разбера дали е за основен или първи ремонт. Разликата в цените била 5/10лв. но за мен цената е без значение, стига да е качествено! Относно главата АКО (недай си Боже) е спукана няма да я заварям, ще потърся от някоя автоморга най-вероятно. Да сте запознати какви пари са долу-горе и как мога да разбера дали главата от автоморгата е читава и ще ми свърши работа? Благодаря
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта