МК2 - VR6 Breather ...The END> 2015

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Съб 14 юни 2008 11:04


K_Power написа:Пацо, не съм съгласен за степента и октановото число! 2Е е с 10.4:1, АБФ е с 10.5:1 и си го дават да си кара с 95!

Само дето тези двигатели са си сметнати "заводски" да работят при тази степен и гориво, като притежават необходимия хардуер и софтуер за безопасна и надеждна работа ;)
При допълнително модифицирани двигатели положението е малко по-различно...




Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Съб 14 юни 2008 13:14


ПБ, 2Е и мисля, че АДИ мотор са с по един нок сензор, АБФ-а е с два нок сензора! Диджифанта при 2Е и Пб работи по един и същ начин, има някои дребни промени, които според мен нямат връзка със степента на сгъстяване! При запалването ... ПБ работи с отделен комутатор и отделна бобина, докато при 2Е бобината и комутатора са в един модул! За хардуер ... сплавите само може да гадаем какви са в отделните мотори, но по якост, карантийте на ПБ съм убеден, че не отстъпват на тези от 2Е! Пацо, компресията е нещото, което трябва да се знае преди да се прави какъвто и да било тунинг, щото има хора, които искат да слагат чипове, филтри, валове и т.н. на мотори, които са издухали отвсякъде и доливат по 3-4л масло от смяна до смяна :lol: , те тръгнали тунинг да правят


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Съб 14 юни 2008 15:33


K_Power написа:ПБ, 2Е и мисля, че АДИ мотор са с по един нок сензор, АБФ-а е с два нок сензора! Диджифанта при 2Е и Пб работи по един и същ начин, има някои дребни промени, които според мен нямат връзка със степента на сгъстяване...

Първо не знам откъде реши, че 2Е е със степен 10.4, като си е точно 10:1...и второ за теб може да няма различия при отделните системи, но може и да има, пък ти да не знаеш...що да няма заложени различни горивни карти с различен аванс и гориво при различно натоварване например...
Избягвай да даваш толкова категорични мнения и заключения, щото някой ше вземе да ти повярва и ше си счупи колата.... :wink:


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Съб 14 юни 2008 16:24


Поне се зачудих каква е всъщност степента на 2Е и се оказах прав, отвори допел-вобера и виж там какво пише! За различия в картите има на 100%! ПБ има няколко различни еку-та, които са с различни и горивни и запалителни таблици! А за диджифанта и разликите им ... имам книга с подробни схеми и описание на диджифант с 25, 38, 45 и 68 пинови ЕКУ-та, грешни кодове, начини на настройки, т.н. и от страна на това, което казах по-горе е така


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Съб 14 юни 2008 20:06


K_Power написа:Поне се зачудих каква е всъщност степента на 2Е и се оказах прав, отвори допел-вобера и виж там какво пише...
имам книга с подробни схеми и описание на диджифант с 25, 38, 45 и 68 пинови ЕКУ-та.....

Знаех си, че там си я видял :) В някой сайтове я дават дори 10.5, но аз Doppel WOBber от доста време не го чета - предпочитам инфо от специализирани книги или програми - доста по-надеждни са откъм сигурност на информацията и досега не са ме подвели....иначе сайтове с инфо в нета колкото искаш...така че пак остава в сила моя съвет - не се изказвай категорично за неща дето не си сигурен...

Ама се отклонихме от основния въпрос - да не сравняваш степен на сгъстяване/октаново число на заводски двигатели с такива при допълнително модифицираните, щото има разлика.....

А иначе относно книгите - и аз имам няколко - даже май съм ги прочел... :)


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Съб 14 юни 2008 22:03


И аз съм ги прочел въпросните книги! В каталог на Хейнс, руско издание го дават 10.4, в каталог отново на хейнс БГ издание(не би трябвало да има разлика) отново е 10.4! Не виждам каква е разликата в заводска степен например 10.5 и степен докарана самоделно 10.5, степента на сгъстяване си е степен на сгъстяване, за детонацийте има значение форма на горивни камери и т.н. А на 2Е горивната камера и в главата и в буталата е със същата форма като тази в ПБ, че дори и като тази на 1.6, където степента е 9:1! И каква е разликата между заводска степен и таква докарана в гаража например? При положение, че няма основни конструктивни промени като по-горе казаните ... горивни камери, материали и т.н.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Съб 14 юни 2008 22:14


K_Power написа:... И каква е разликата между заводска степен и таква докарана в гаража например? При положение, че няма основни конструктивни промени като по-горе казаните ... горивни камери, материали и т.н.

Искаш да кажеш, че двигател сметнат за степен 9:1 и след това сгъстен на 10.5:1 ще работи без проблеми и допълнителни настройки като заводски двигател сметнат за степен 10.5:1 и ще има същия ресурс ли...

Можеш да сгъстяваш и наизуст, но ресурсът на двигателя намалява драстично...сгъстяването на двигателя като настройки е в най-пряка връзка с аванса и октановото число, но също така има и много други фактори, с които трябва да се съобразяваме, ако се задълбаем - като например отношението диаметър на цилиндър/степен на сгъстяване/октаново число - това дали го пише в твойте книги... :)


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Съб 14 юни 2008 23:28


Li4o написа:
K_Power написа:... И каква е разликата между заводска степен и таква докарана в гаража например? При положение, че няма основни конструктивни промени като по-горе казаните ... горивни камери, материали и т.н.

Искаш да кажеш, че двигател сметнат за степен 9:1 и след това сгъстен на 10.5:1 ще работи без проблеми и допълнителни настройки като заводски двигател сметнат за степен 10.5:1 и ще има същия ресурс ли...

Можеш да сгъстяваш и наизуст, но ресурсът на двигателя намалява драстично...сгъстяването на двигателя като настройки е в най-пряка връзка с аванса и октановото число, но също така има и много други фактори, с които трябва да се съобразяваме, ако се задълбаем - като например отношението диаметър на цилиндър/степен на сгъстяване/октаново число - това дали го пише в твойте книги... :)


Не съм казал, че мотор сметнат за 9:1 ще работи добре на 10.5:1 ... казах, че формата на горивната камера, като антидетонационна устойчивост е същата! В случая не ставаше въпрос за мотор с 9:1 направена на 10.5, а за мотор с повишена степен на сгъстяване, при положение, че заводската е 10! Управлението на мотора откъм горивни карти, запалителни таблици и т.н. със сигурност ще е различно и няма да е същото! Не говоря за горивни карти нито за запалителни, питам ... каква ще е разликата при мотор със степен 10.5:1 и 81мм бутала, с мотор отново със степен 10.5:1 и с 82.5мм бутала


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 15 юни 2008 0:12


K_Power написа: питам ... каква ще е разликата при мотор със степен 10.5:1 и 81мм бутала, с мотор отново със степен 10.5:1 и с 82.5мм бутала

Е баш за тия мотори данни немам - имам за други... :)


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пон 16 юни 2008 8:59


Li4o написа:
K_Power написа:Пацо, не съм съгласен за степента и октановото число! 2Е е с 10.4:1, АБФ е с 10.5:1 и си го дават да си кара с 95!

Само дето тези двигатели са си сметнати "заводски" да работят при тази степен и гориво, като притежават необходимия хардуер и софтуер за безопасна и надеждна работа ;)
При допълнително модифицирани двигатели положението е малко по-различно...


Е точно за това писах, че 10,5: се кара с 100октана и т.н.
:wink:

РАСО


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пон 16 юни 2008 9:05


paco написа:
Li4o написа:
K_Power написа:Пацо, не съм съгласен за степента и октановото число! 2Е е с 10.4:1, АБФ е с 10.5:1 и си го дават да си кара с 95!

Само дето тези двигатели са си сметнати "заводски" да работят при тази степен и гориво, като притежават необходимия хардуер и софтуер за безопасна и надеждна работа ;)
При допълнително модифицирани двигатели положението е малко по-различно...


Е точно за това писах, че 10,5: се кара с 100октана и т.н.
:wink:

РАСО

Да де, ама сега Крисо нали е сгъстил неговия матор на степен 11, пък бензина е скъп и му се ще да кара с бензин 95... :wink:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пон 16 юни 2008 9:08


K_Power написа:... Пацо, компресията е нещото, което трябва да се знае преди да се прави какъвто и да било тунинг, щото има хора, които искат да слагат чипове, филтри, валове и т.н. на мотори, които са издухали отвсякъде и доливат по 3-4л масло от смяна до смяна :lol: , те тръгнали тунинг да правят


Няма спор прав си, но за какъв силов тунинг говорим ако преди това не е отворен и проверен основно мотора било той и с прилично измерена компресия. Аз поне никога няма да се хвана да си правя труда ако не съм сторил това...както и да е...нали всеки сам решава как най-качествено да си строши мотора. :)

РАСО


Потребителски аватар
raicho 0077
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот raicho 0077 » Вто 17 юни 2008 19:37


приятел каквото и да правиш на PB мотор няма да имаш тяга както ште имаш с турбина (испитана болка :x ) такаче сьвета ми е TURBO :wink:


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Вто 17 юни 2008 21:58


Е то какъвто щеш тунинг да прайш на атмосферка, било то и най-перформънс пак няма да я имаш тая тяга като при турбо-кола!!!
Така е Личо, прав, ще ми се да карам с 95 и с 95 ше карам, ако има детонации и нок сензора ми връща аванса, ше се правя на химик ако трябва, щот нямам кинти да сипвам 2, 60 и кусур, а и 95 го намирам на едно място доста тънко :lol: , а и ако не стане това схимика, винаги може да му сложа газ :lol:


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Мнениеот Adrian-AAA » Сря 18 юни 2008 8:13


Е ти сложиш ли му газ по добре да не се беше занимавал,нали моя беше преди да го взема на газ и докато го съживя на бензин ми се е.. м.....а,
и като го отворих на испускателните клапани леглата приличаха на швеицарско сирене



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта