Задна чистачка ... решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Задна чистачка ... решено

Мнениеот passenger » Пон 16 юни 2008 10:10


Здравейте,
Имам следния проблем и съответно въпрос:
Задна чистачка си работи ок, само че в изключено положение, при преминаване през неравност или примерно легнал полицай в момента в който задницата "подскочи" и чистачката "подскача" от инерцията нагоре и тръгва да работи. Понякога само един оборот, понякога докато не я спра. Лошото е че започна да се случва на всяка втора дупка. Когато опитам с ръка да я местя ... тц ... не става, става но с много голямо усилие, а подскача с лекота и при малки неравности. А като почне да стърже и стъклото е сухо децата отзад и те подскачат.

Просто нямам и идея къде да погледна или каво да пипна
В намерените 15-ина теми не открих описание и решение на такъв проблем за това и се извинявам ако съм го пропуснал.

Последна промяна от passenger на Пет 25 юли 2008 9:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Задна чистачка ...

Мнениеот radotom » Пон 16 юни 2008 10:50


Здрасти!
passenger написа:Понякога само един оборот, понякога докато не я спра.

Това, че понякога работи все едно си е щракната от лостчето ме навежда на съмнението, че проблема може да е наистина от лостчето или релето.
Иначе ако беше само единично пускане, веднага бих се насочил към 'датчика за нулево положение' на чистачката.
Това е една 'О'-образна пластина с изрязан сектор, залепена за полиамидното зъбно колелце в редуктора на чистачката.
Когато чистачката е в покой, контактната пластинка, опираща в тази 'О'-образната се намира в изрязания сектор. При подаване на напрежение чрез лостчето (релето) се подава импулс директно на моторчето. То тръгва, завърта зъбното колело и двете пластини почват да контактуват вече. Така се самоподдържа подаденото напрежение. Като попадне отново в изрязания участък чистачката спира и чака следващ импулс.
За да се отвори редукторчето е необходимо да се разпробият нитчетата, които са част от корпуса. Не е проблем ;) Просто продължаваш да дупчиш (със свредло 3.5мм.) а после нарязваш резбичка М4 и с болтчета си го стягаш капачето ;) При мен е така, откакто си взех колата.
Но първо пробваи с потропване, подрусване и сериозно съветване по лоста за чистачките и по таблото с релетата, за да исключиш възможността да е от там.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Пон 16 юни 2008 11:06


radotom, задния механизъм който описваш, абсолютно същия ли е като на предната?


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пон 16 юни 2008 12:39


прощавай ... не разбрах ... да предположим че отворя редукторчето какво трябва да направя ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 16 юни 2008 13:49


ABSOLUT написа:radotom, задния механизъм който описваш, абсолютно същия ли е като на предната?

Не зная, преден не съм отварял
passenger написа:прощавай ... не разбрах ... да предположим че отворя редукторчето какво трябва да направя ?

Трябва да погледнеш да не би някоя от двете контактни пластинки да е огъната, отчекната... въобще- дали има вероятност някоя от двете да се мандрахерца и да опира в другата.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Задна чистачка ...

Мнениеот passenger » Пон 16 юни 2008 21:57


radotom написа:Това е една 'О'-образна пластина с изрязан сектор, залепена за полиамидното зъбно колелце в редуктора на чистачката.

Това изречение почти ме отказа да решавам проблема ... :)
но ще се постарая да погледна самичък ... по-добре да оплескам отколкото хич да не съм опитал.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Пон 16 юни 2008 23:12


Меткай се, изобщо не е сложно. Като свалиш блока моторче-редуктор от колата, махаш един пластмасов капак, който е хванат елементарно за корпуса и само като погледнеш вътре веднага ще ти стане ясно как е направено. Остава да видиш за изтъркани писти или крачета (и двете се виждат)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 юни 2008 0:16


На В3 не е пластмасов, а е ... мисля поцинкована ламаринка ;)
Внимателската при развиването на голямата гайка на оста на чистачката (мисля, че е №22, но трябва да проверя), защото от боклуци и прахоляк клеасва и ми се откърти ;).
Лошото е и друго ;) За да се свали този ламаринен капак на редуктора мисля, че трябваше да играе и малко поялник, но е доста груба спойка и няма грижи да се прецака нещо.
Лесно е!
Успех!


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 25 юли 2008 9:51


Онзи ден ходих на доктор. Проблема се оказа в лостчето. Пълно с боклуци, парченца, смазка и т.н.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта