Здравейте,
Имам следния проблем и съответно въпрос:
Задна чистачка си работи ок, само че в изключено положение, при преминаване през неравност или примерно легнал полицай в момента в който задницата "подскочи" и чистачката "подскача" от инерцията нагоре и тръгва да работи. Понякога само един оборот, понякога докато не я спра. Лошото е че започна да се случва на всяка втора дупка. Когато опитам с ръка да я местя ... тц ... не става, става но с много голямо усилие, а подскача с лекота и при малки неравности. А като почне да стърже и стъклото е сухо децата отзад и те подскачат.
Просто нямам и идея къде да погледна или каво да пипна
В намерените 15-ина теми не открих описание и решение на такъв проблем за това и се извинявам ако съм го пропуснал.



Задна чистачка ... решено
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Задна чистачка ... решено
Последна промяна от passenger на Пет 25 юли 2008 9:47, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Задна чистачка ...
Здрасти!
Това, че понякога работи все едно си е щракната от лостчето ме навежда на съмнението, че проблема може да е наистина от лостчето или релето.
Иначе ако беше само единично пускане, веднага бих се насочил към 'датчика за нулево положение' на чистачката.
Това е една 'О'-образна пластина с изрязан сектор, залепена за полиамидното зъбно колелце в редуктора на чистачката.
Когато чистачката е в покой, контактната пластинка, опираща в тази 'О'-образната се намира в изрязания сектор. При подаване на напрежение чрез лостчето (релето) се подава импулс директно на моторчето. То тръгва, завърта зъбното колело и двете пластини почват да контактуват вече. Така се самоподдържа подаденото напрежение. Като попадне отново в изрязания участък чистачката спира и чака следващ импулс.
За да се отвори редукторчето е необходимо да се разпробият нитчетата, които са част от корпуса. Не е проблем
Просто продължаваш да дупчиш (със свредло 3.5мм.) а после нарязваш резбичка М4 и с болтчета си го стягаш капачето
При мен е така, откакто си взех колата.
Но първо пробваи с потропване, подрусване и сериозно съветване по лоста за чистачките и по таблото с релетата, за да исключиш възможността да е от там.
passenger написа:Понякога само един оборот, понякога докато не я спра.
Това, че понякога работи все едно си е щракната от лостчето ме навежда на съмнението, че проблема може да е наистина от лостчето или релето.
Иначе ако беше само единично пускане, веднага бих се насочил към 'датчика за нулево положение' на чистачката.
Това е една 'О'-образна пластина с изрязан сектор, залепена за полиамидното зъбно колелце в редуктора на чистачката.
Когато чистачката е в покой, контактната пластинка, опираща в тази 'О'-образната се намира в изрязания сектор. При подаване на напрежение чрез лостчето (релето) се подава импулс директно на моторчето. То тръгва, завърта зъбното колело и двете пластини почват да контактуват вече. Така се самоподдържа подаденото напрежение. Като попадне отново в изрязания участък чистачката спира и чака следващ импулс.
За да се отвори редукторчето е необходимо да се разпробият нитчетата, които са част от корпуса. Не е проблем


Но първо пробваи с потропване, подрусване и сериозно съветване по лоста за чистачките и по таблото с релетата, за да исключиш възможността да е от там.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
ABSOLUT написа:radotom, задния механизъм който описваш, абсолютно същия ли е като на предната?
Не зная, преден не съм отварял
passenger написа:прощавай ... не разбрах ... да предположим че отворя редукторчето какво трябва да направя ?
Трябва да погледнеш да не би някоя от двете контактни пластинки да е огъната, отчекната... въобще- дали има вероятност някоя от двете да се мандрахерца и да опира в другата.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Задна чистачка ...
radotom написа:Това е една 'О'-образна пластина с изрязан сектор, залепена за полиамидното зъбно колелце в редуктора на чистачката.
Това изречение почти ме отказа да решавам проблема ...

но ще се постарая да погледна самичък ... по-добре да оплескам отколкото хич да не съм опитал.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
На В3 не е пластмасов, а е ... мисля поцинкована ламаринка
Внимателската при развиването на голямата гайка на оста на чистачката (мисля, че е №22, но трябва да проверя), защото от боклуци и прахоляк клеасва и ми се откърти
.
Лошото е и друго
За да се свали този ламаринен капак на редуктора мисля, че трябваше да играе и малко поялник, но е доста груба спойка и няма грижи да се прецака нещо.
Лесно е!
Успех!

Внимателската при развиването на голямата гайка на оста на чистачката (мисля, че е №22, но трябва да проверя), защото от боклуци и прахоляк клеасва и ми се откърти

Лошото е и друго

Лесно е!
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта