Б4 връзка между ABS система и нивото на сп. течност - решено
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Б4 връзка между ABS система и нивото на сп. течност - решено
Колеги, става въпрос за В4, 1.8 Mi, с ABS двигател. Въпросът е следния: Лампата на ABS системата известно време, след първоначалното тестване, светваше понякога по време на път и оставаше така до следващото палене. Сега обаче вече свети постоянно. Мерих датчиците на колелетата, добре са. Интересува ме дали нивото на спирачната течност оказва влияние върху работоспособността на системата. Сега нивото й е точно между минимума и максимума. Лампата на ръчната спирачка не мига. Но ако все пак нивото й влияе, да ходя да купувам и да доливам. Моля за вашите мнения.
Последна промяна от GVG на Пет 20 юни 2008 15:16, променено общо 1 път.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега, иска ти се проблема с ABS да е от нивото на спирачната течност - но не е. Другаде е и за да си сигурен къде е - закарай колата на компютърна диагностика. Няма логика едно нещо да не работи защото друго нещо е в нормлани граници - нали все пак нивото на спирачната течност трябва да е между мин и макс
Може ли да обясниш по какъв начин измери датчиците?

Може ли да обясниш по какъв начин измери датчиците?
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Да, наистина, много ми се иска да долея малко спирачна течност и пак да заработи, но много е хубаво, за да е истина.
Датчиците ги измерих само на съпротивление, на големия куплунг на блока под задната седалка. Съпротивлението им е в нормата, между 1.11 - 1.18 Ком.
Не ми остана време да проверя дали индуцират ток, защото трябваше да вдигам и да въртя гумите, пък и нямах помощник.
Преди време обаче, преди да сменя заден десен датчик, пак така светваше лампата по някое време, защото по някяква причина на съпротивление го докарваше, но нямаше индукция. Сега обаче въобще спря да изгасва. Въпреки всичко дано да е някой датчик, защото в противен случай не ми се мисли.
А иначе, то се е видяло, че без диагностика няма да мине.
Датчиците ги измерих само на съпротивление, на големия куплунг на блока под задната седалка. Съпротивлението им е в нормата, между 1.11 - 1.18 Ком.
Не ми остана време да проверя дали индуцират ток, защото трябваше да вдигам и да въртя гумите, пък и нямах помощник.
Преди време обаче, преди да сменя заден десен датчик, пак така светваше лампата по някое време, защото по някяква причина на съпротивление го докарваше, но нямаше индукция. Сега обаче въобще спря да изгасва. Въпреки всичко дано да е някой датчик, защото в противен случай не ми се мисли.
А иначе, то се е видяло, че без диагностика няма да мине.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Под задната седалка не се ли намират само куплунзите на датчиците за задните колелета? Предните не ги ли замерва от към двигателния отсег?
Колкото и да си говорим и да предполагаме, можем само да гадаем.
За мен тази система е много бъгава, не е доизмислена или направена както трябва, може би е остаряла, и всеки един елемент от нея може да бъде причината да не работи. По тази причина, появи ли се проблем с нея, ако не се самоуправи, тичам на компютърна диагностика - 5 лв къде ли не съм ги дал. Само не прави грешката да ходиш на комп диагностика в сервиз на VW, защото ще ти отрежат главата.
Колкото и да си говорим и да предполагаме, можем само да гадаем.
За мен тази система е много бъгава, не е доизмислена или направена както трябва, може би е остаряла, и всеки един елемент от нея може да бъде причината да не работи. По тази причина, появи ли се проблем с нея, ако не се самоуправи, тичам на компютърна диагностика - 5 лв къде ли не съм ги дал. Само не прави грешката да ходиш на комп диагностика в сервиз на VW, защото ще ти отрежат главата.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Бих казал че има голямо значение от къде идват кабелите, за да си сигурен какво замерваш, защото имам подозрения че си замерил само съпротивлението на задните датчици.
Все пак за да си 100% сигурен от къде идват кабелите за предните , направи както аз направих - проследи кабела като започнеш от датчика.
Все пак за да си 100% сигурен от къде идват кабелите за предните , направи както аз направих - проследи кабела като започнеш от датчика.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Дано да е датчик! Ще завъртя гумите една по една с "около 60 оборота в минута" - така пише в една руска книга, която междувременно свалих, и ако напрежението на всички е по-голямо от 75 мВ (толкова трябва да бъде), ще си е*е мамата, защото като гредам по схемата колко неща може да не работят, ми идва да се самоубия!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Докторе, прав си, че в двигателния отсек се намират куплунзите от предните датчици, но след това пак продължават кабелите под пластмасовите кори при праговете и излизат под задната седалка, при ABS контролера. 4 екранирани кабела с черна изолация отвън
Ясно личи кои са задните 2 датчика. Мисля, че са надписани и кои са преден ляв/десен, но не помня със сигурност.

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Понякога ми е писвало от този ABS и ми е идвало да го оставя неработещ, но ... Но като се сетя че веднъж спаси живота на 6 човека (ако не работеше щеше да последва занасяне, преобръщане, челен удар ) , а преди месец пак благодарение на него успях да спра на сантиметри от автомобил отнел ми предимството на кръстовище.
Радо, кажи според теб от къде му идват кабелите за предните датчици?
Радо, кажи според теб от къде му идват кабелите за предните датчици?
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
За Доктора: Докторе, сигурен съм, защото вчера процедирах по следния начин:
1. Извадих куплунга, който влиза в компютъра на ABS под задната седалка.
2. Видях, че наред с всички останали кабели, в него влизат и 4 черни, по-дебели, с изолирани жило и маса.
3. Видях кои са кабелите на задните датчици (задните датчици се продават заедно с кабела към тях) - те минават през ламарината под седалката и стигат до едни куплунзи, закрепени за същата ламарина. От куплунзите кабелите стигат до куплунга на компютъра на ABS.
Останалите два по-дебели черни кабела са от предните датчици.
4. Измерих съпротивленията между съответните пера на големия куплунг и на четирите кабела. Съпротивленията бяха между 1.12 - 1.18 Ком.
5. За да съм сигурен какво все пак меря, свалих предна лява гума и разкачих кабела от датчика. Едното съпротивление на големия куплунг изчезна. Закачих кабела за датчика - съпротивлението се появи.
6. Същото повторих и с предна дясна гума.
7. Извадих кабела на заден десен датчик от малкия куплунг, закрепен на ламарината. Съпротивлението на големия куплунг изчезна. След като го свързах отново, съпротивлението се появи.
8. Повторих същото и със заден ляв датчик. Всичко беше ОК.
Така че по отношение на съпротивлението на датчиците съм сигурен. Остана да измеря дали индуктират ток чрез въртене на гумите, както писах по-горе. Пък после ще видим.
И все пак довечера ще долея малко спирачна течност и ако лампата най-сетне угасне, ще ви черпя вас двамата, защото само вие откликнахте на моята несгода.
1. Извадих куплунга, който влиза в компютъра на ABS под задната седалка.
2. Видях, че наред с всички останали кабели, в него влизат и 4 черни, по-дебели, с изолирани жило и маса.
3. Видях кои са кабелите на задните датчици (задните датчици се продават заедно с кабела към тях) - те минават през ламарината под седалката и стигат до едни куплунзи, закрепени за същата ламарина. От куплунзите кабелите стигат до куплунга на компютъра на ABS.
Останалите два по-дебели черни кабела са от предните датчици.
4. Измерих съпротивленията между съответните пера на големия куплунг и на четирите кабела. Съпротивленията бяха между 1.12 - 1.18 Ком.
5. За да съм сигурен какво все пак меря, свалих предна лява гума и разкачих кабела от датчика. Едното съпротивление на големия куплунг изчезна. Закачих кабела за датчика - съпротивлението се появи.
6. Същото повторих и с предна дясна гума.
7. Извадих кабела на заден десен датчик от малкия куплунг, закрепен на ламарината. Съпротивлението на големия куплунг изчезна. След като го свързах отново, съпротивлението се появи.
8. Повторих същото и със заден ляв датчик. Всичко беше ОК.
Така че по отношение на съпротивлението на датчиците съм сигурен. Остана да измеря дали индуктират ток чрез въртене на гумите, както писах по-горе. Пък после ще видим.
И все пак довечера ще долея малко спирачна течност и ако лампата най-сетне угасне, ще ви черпя вас двамата, защото само вие откликнахте на моята несгода.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Приемам отговора ти за верен колега GVG , след такова подробно описание.
Най-вероятно аз съм в грешка и до сега си мислех че кабелите за предните датчици идват от двигателния отсег.
Последния път когато сменях преден десен датчик, проследих кабела от къде минава, но може да съм се подвел от многото кабели които са в двигателния отсег до преливното казанче.Довечера, след работа ще отворя капака и ще подърпам малко кабели

Най-вероятно аз съм в грешка и до сега си мислех че кабелите за предните датчици идват от двигателния отсег.
Последния път когато сменях преден десен датчик, проследих кабела от къде минава, но може да съм се подвел от многото кабели които са в двигателния отсег до преливното казанче.Довечера, след работа ще отворя капака и ще подърпам малко кабели



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта