Б4 връзка между ABS система и нивото на сп. течност - решено

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Б4 връзка между ABS система и нивото на сп. течност - решено

Мнениеот GVG » Сря 18 юни 2008 10:07


Колеги, става въпрос за В4, 1.8 Mi, с ABS двигател. Въпросът е следния: Лампата на ABS системата известно време, след първоначалното тестване, светваше понякога по време на път и оставаше така до следващото палене. Сега обаче вече свети постоянно. Мерих датчиците на колелетата, добре са. Интересува ме дали нивото на спирачната течност оказва влияние върху работоспособността на системата. Сега нивото й е точно между минимума и максимума. Лампата на ръчната спирачка не мига. Но ако все пак нивото й влияе, да ходя да купувам и да доливам. Моля за вашите мнения.

Последна промяна от GVG на Пет 20 юни 2008 15:16, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 11:48


Колега, иска ти се проблема с ABS да е от нивото на спирачната течност - но не е. Другаде е и за да си сигурен къде е - закарай колата на компютърна диагностика. Няма логика едно нещо да не работи защото друго нещо е в нормлани граници - нали все пак нивото на спирачната течност трябва да е между мин и макс :idea:
Може ли да обясниш по какъв начин измери датчиците?


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 18 юни 2008 12:35


Да, наистина, много ми се иска да долея малко спирачна течност и пак да заработи, но много е хубаво, за да е истина.
Датчиците ги измерих само на съпротивление, на големия куплунг на блока под задната седалка. Съпротивлението им е в нормата, между 1.11 - 1.18 Ком.
Не ми остана време да проверя дали индуцират ток, защото трябваше да вдигам и да въртя гумите, пък и нямах помощник.
Преди време обаче, преди да сменя заден десен датчик, пак така светваше лампата по някое време, защото по някяква причина на съпротивление го докарваше, но нямаше индукция. Сега обаче въобще спря да изгасва. Въпреки всичко дано да е някой датчик, защото в противен случай не ми се мисли.
А иначе, то се е видяло, че без диагностика няма да мине.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 12:55


Под задната седалка не се ли намират само куплунзите на датчиците за задните колелета? Предните не ги ли замерва от към двигателния отсег?
Колкото и да си говорим и да предполагаме, можем само да гадаем.
За мен тази система е много бъгава, не е доизмислена или направена както трябва, може би е остаряла, и всеки един елемент от нея може да бъде причината да не работи. По тази причина, появи ли се проблем с нея, ако не се самоуправи, тичам на компютърна диагностика - 5 лв къде ли не съм ги дал. Само не прави грешката да ходиш на комп диагностика в сервиз на VW, защото ще ти отрежат главата.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 18 юни 2008 13:21


Значи при мен под задната седалка се намира самият електронен модул за управление. Към него се включва един голям куплунг с 35 пера, до който идват всички кабели. Реших да меря съпротивлението там, защото ми се струва че е най-сигурно - елиминират се евентуални проблеми по кабелите до там.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 13:31


При моя Пасатко кабелите за предните датчици идват от двигателния отсег, от електронния блок за управление на ABS, а под задната седалка тръгват кабелите за задните датчици :roll:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 18 юни 2008 13:38


Абе като гледам, пасатите ни са еднакви. При мен кабелите на предните датчици излизат в двигателния отсек и от там тръгват назад. Компютъра на ABS си е под задната седалка. Всъщност това едва ли има особено значение. Въпросът е да се оправи този моя ABS, че много мразя нещо да не е в ред по колата.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 18 юни 2008 13:41


Споко, колега ;) Не е модула!
Датчик е, но кой точно- като тръгнеш лекичко и мериш напреженията на всеки от датчиците- тогава ще рабереш ;)


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 13:49


Бих казал че има голямо значение от къде идват кабелите, за да си сигурен какво замерваш, защото имам подозрения че си замерил само съпротивлението на задните датчици.
Все пак за да си 100% сигурен от къде идват кабелите за предните , направи както аз направих - проследи кабела като започнеш от датчика.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 18 юни 2008 13:55


Дано да е датчик! Ще завъртя гумите една по една с "около 60 оборота в минута" - така пише в една руска книга, която междувременно свалих, и ако напрежението на всички е по-голямо от 75 мВ (толкова трябва да бъде), ще си е*е мамата, защото като гредам по схемата колко неща може да не работят, ми идва да се самоубия!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 18 юни 2008 13:59


Докторе, прав си, че в двигателния отсек се намират куплунзите от предните датчици, но след това пак продължават кабелите под пластмасовите кори при праговете и излизат под задната седалка, при ABS контролера. 4 екранирани кабела с черна изолация отвън ;) Ясно личи кои са задните 2 датчика. Мисля, че са надписани и кои са преден ляв/десен, но не помня със сигурност.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 14:05


Понякога ми е писвало от този ABS и ми е идвало да го оставя неработещ, но ... Но като се сетя че веднъж спаси живота на 6 човека (ако не работеше щеше да последва занасяне, преобръщане, челен удар ) , а преди месец пак благодарение на него успях да спра на сантиметри от автомобил отнел ми предимството на кръстовище.
Радо, кажи според теб от къде му идват кабелите за предните датчици?


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 18 юни 2008 14:16


За Доктора: Докторе, сигурен съм, защото вчера процедирах по следния начин:
1. Извадих куплунга, който влиза в компютъра на ABS под задната седалка.
2. Видях, че наред с всички останали кабели, в него влизат и 4 черни, по-дебели, с изолирани жило и маса.
3. Видях кои са кабелите на задните датчици (задните датчици се продават заедно с кабела към тях) - те минават през ламарината под седалката и стигат до едни куплунзи, закрепени за същата ламарина. От куплунзите кабелите стигат до куплунга на компютъра на ABS.
Останалите два по-дебели черни кабела са от предните датчици.
4. Измерих съпротивленията между съответните пера на големия куплунг и на четирите кабела. Съпротивленията бяха между 1.12 - 1.18 Ком.
5. За да съм сигурен какво все пак меря, свалих предна лява гума и разкачих кабела от датчика. Едното съпротивление на големия куплунг изчезна. Закачих кабела за датчика - съпротивлението се появи.
6. Същото повторих и с предна дясна гума.
7. Извадих кабела на заден десен датчик от малкия куплунг, закрепен на ламарината. Съпротивлението на големия куплунг изчезна. След като го свързах отново, съпротивлението се появи.
8. Повторих същото и със заден ляв датчик. Всичко беше ОК.
Така че по отношение на съпротивлението на датчиците съм сигурен. Остана да измеря дали индуктират ток чрез въртене на гумите, както писах по-горе. Пък после ще видим.
И все пак довечера ще долея малко спирачна течност и ако лампата най-сетне угасне, ще ви черпя вас двамата, защото само вие откликнахте на моята несгода.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 14:33


Приемам отговора ти за верен колега GVG , след такова подробно описание.
Най-вероятно аз съм в грешка и до сега си мислех че кабелите за предните датчици идват от двигателния отсег.
Последния път когато сменях преден десен датчик, проследих кабела от къде минава, но може да съм се подвел от многото кабели които са в двигателния отсег до преливното казанче.Довечера, след работа ще отворя капака и ще подърпам малко кабели :lol: :lol: :lol:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 18 юни 2008 14:48


Докторе, не си много в грешка, защото кабелите от предните датчици наистина се качват в двигателния отсек и стигат до едни куплунзи от двете страни, до над опорите на макферсъните, под гуменото уплътнение под капака. От там тръгват и стигат до под задната седалка, до компютъра на ABS.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта