Регулиране на променлива геометрия на 1,9 TDI 110HP

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Регулиране на променлива геометрия на 1,9 TDI 110HP

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 9:34


Здравейте,

Мой приятел има Голф 4 1,9 TDI 110HP. Наскоро разглоби турбото и го почисти със специална смазка, издържаща на висока температура. Проблемът беше, че имаше нагар и не можеше да се движи свободно лостът, който регулира геометрията.

Аз лично не успях да видя при вече сглобена кола самият механизъм, но идеята е следната - има вакуум, който бута/дърпа едно лостче на входа на турбината, което от своя страна променя ъгъла на лопатките. Механизъмът се регулира с нещо като гайка, но не знам дали се регулира отместване на целия ход на лоста или служи само като ограничител на хода от едната му страна.

Преди смазването лостчето заяждаше и при малко повече газ компютърът се отказваше, спираше да подава сигнали към вакуумния регулатор и докато не се изгаси мотора, турбото преставаше да работи (лостчето оставаше геометрията в най-отворено положение).

Сега всичко е ок, но ни се струва, че колата не върви точно както трябва и че налягането е по-малко (не случайно пиша "ни се струва").

Въпросът ми е каква е логиката при регулиране и как да подходим?

Имаме си, разбира се, VAG-COM и ето 2 последователни графики:

Изображение

Точно в момента програмата не е пред мен да я закача на колата и да видя точно какво беше зеления и синия цвят, така че да не ми се нахвърлите, че "пиша глупости", но ето значението на всеки цвят:

Оранжево: обороти в минута
Кафяво: километри в час
Зелено: реално налягане във всмукателния колектор (от турбината)
Синьо: очаквано налягане във всмукателния колектор (от ECU-то)

Не, не греша - реалната стойност е по-висока от "очакваната" и това ни озадачава. Обърнете внимание, че 2-те стойности се разминават значително. Също така нормално ли е налягането от турбината да достига пик при около 1900-2200 оборота, после да спада и след това отново да се покачва, при положение, че очакваната стойност хем е еднаква при всякакви обороти, хем е доста по-ниска?!?!

Тестът е проведен 2 пъти на 3-та скорост с пълна газ от около 1000 до 4000 оборота. Първият път беше от по-високи начални обороти и затова графиката е "по-тясна" от втората.

Мислм с приятеля ми да действаме така: врътваме малко в едната посока нещото като гайка, тестваме. Врътваме пак, тестваме. Проблемът е, че въпросният механизъм е на много неудобно (и горещо) място и ще се наложи няколко поредни дни да опитваме след работа, за да може всеки път на студено да променяме, да изчакваме да загрее и да опитваме отново.

Ако някой наистина знае как се регулира въпросното нещо, нека пише, но моля който не знае за какво става въпрос да не пише излишно. Темата е сериозна и искам да оправим колата на човека, пък и да научим нещо през това време. Ще идваме и в събота до Пловдив, така ще ако някой може да погледне и там на място, няма да откажем. Няма да откажем и хора със същия двигател да сравнят как колата върви спрямо тяхната, което също ще ни е от полза.

Бирата от нас :)




dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Чет 19 юни 2008 9:46


Евала за подробното обяснение... :D


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Чет 19 юни 2008 10:11


Според мен турбината трябва да се настройва/регулира на специализиран стенд, а не "в полеви условия". Прекалено сложни са нещата, за да се практикува "направи си сам", независимо, че принципно и на прима виста изглежда много просто. Но, все пак - дерзайте, момчета.


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 10:26


Интересното е, че преди почистването на турбината именно на стенд си играха 2 момчета (няма да казвам в кой сервиз - доста е известен) и да ви кажа нищо не постигнаха. Като гледах как се налучкваше, все-повече си мисля, че е по-добре поне да налучквам аз и да си вадя изводи, отколкото да налучква друг и да ми взима парите.

Обаче тогава турбото не беше почистено и само малко газ да се даде, ECU-то го изключваше. Сега работи. Въпросът е да заработи оптимално. Не мисля, че е особена философия - все-пак говорим за гайка и 1см ход. Няма много място за грешка.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 19 юни 2008 10:35


На стенда се балансипра турбината- дано да са я балансирали добре ,че иначе ще се разхвърчи по някое време от само себеси.Иначе налягането се оправя от въпросните гайки в полеви условия с ВАГ-Ком ,ама как точно незнам :? Сигурен ли си че колата не е с чип и затова да дава повече налягане.Колко го даваше като стойност,че от графиката нещо не мога да разбера като цифри как е?


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Чет 19 юни 2008 11:02


Аз точно заради балансирането споменах стенда. Нарушаването на баланса на турбината по време на почистването и другите манипулации в полеви условия може да доведе до "светване на лампа за смяна на двигателя". Все пак оборотите, на които се върти са внушителни.
Да и да не се забравя, че от стенд до стенд има разлика, пък и предстендовото устройство е от значение.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 19 юни 2008 11:03


Rabbit_TDI написа:На стенда се балансипра турбината- дано да са я балансирали добре ,че иначе ще се разхвърчи по някое време от само себеси.Иначе налягането се оправя от въпросните гайки в полеви условия с ВАГ-Ком ,ама как точно незнам :? Сигурен ли си че колата не е с чип и затова да дава повече налягане.Колко го даваше като стойност,че от графиката нещо не мога да разбера като цифри как е?


Толкова ли е сложно да се прочете графиката? :shock
исканото е 1040 а достигнстото след пика е 1340.
Не ми се кьори в малките точки да ти кажа с голяма точност :wink:

п.с. нали не забрявяш да прибавиш 900 и после да изкараш атмосферното


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Чет 19 юни 2008 11:17


В екселска таблица ще доста по-удобно за гледане.


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 11:20


Всъщност реално постигнатото е по-скоро около 2264mbar, докато очакваното е около 1927mbar. Това е в последната точка от графиката, на около 4000 оборота, но при 2000 реално постигнатото е почти 2500, а такава разлика е доооста голяма.

600mbar-a отгоре според мен не е много хубаво.

Ще е добре ако някой е премервал стойностите при него и си е чертал подобна графика, да каже дали има някакви разлики спрямо тази графика и по-скоро при него стойностите в какъв диапазон се движат.

Разбрах за балансирането. Ако е разглобявано турбото (махани са лопатките), трябва ли след това задължително да се балансира? Т.е. коя манипулация води до задължително балансиране след това?

Rabbit_TDI, не съм сигурен за чипа, но 99% не е. Човекът си я докара от чужбина и не правеше впечатление да е тунингована по какъвто и да е начин. Просто като дойде в милата ни родина, проблемите започнаха един след друг...


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Чет 19 юни 2008 11:29


Ако само сте отваряли турбото за да почистите лопатките на геометрията от нагар не е необходимо балансиране :idea: Балансирането се налага когато се свалят компресорната и турбинната перки от оста на турбото-после при сглобяването им задължително се налага баланс.За настройката на геометрията питайте Niks 76 мисля че ще помогне. :wink:


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Чет 19 юни 2008 11:36


Интересна тема. Преди време гледах в Германия как тестваха една турбина с някакъв специализиран уред. Нещо като пистолет с манометър. С помпането със спусъка се създава вакуум, следи се точната му стойност по манометъра и специалнита сверяваше по някаква документация, при какъв вакуум, в какаво положение е геометрията.

Сподели каква смазка сте ползвали, ще е полезно за следващите които си ремонтират променливата геометрия.


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 11:36


Мерси!

А за смазката - ще го попитам приятеля ми като отида на работа, но си я поръча от USA и никак не беше евтино с доставката до тук.

Ето и един интересен линк точно за това турбо:

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html


rovq
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 16 юли 2007 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rovq » Чет 19 юни 2008 11:54


gogothebee написа:А за смазката - ще го попитам приятеля ми като отида на работа, но си я поръча от USA и никак не беше евтино с доставката до тук...

Не и ако той те изпревари :-P
Ето това е смазката:
Изображение


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 12:00


А, чудесно. Ето го приятеля ми. Ето го човека с TDI-то :)
Сега вече може темата да продължи да се коментира и в негово присъствие :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 19 юни 2008 12:03


andonov написа:
Толкова ли е сложно да се прочете графиката? :shock
атмосферното

Ми кат нема цифрички :oops: .Иначе в София е 970 :ihihih:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта